Skip to main content
Beantwoord

Kosten mobiel bellen Oostenrijk met unlimited abo

Ik heb een mobiel abonnement met een unlimited belbundel.

Nu heb ik gebeld naar Oostenrijk en er zijn hiervoor kosten in rekening gebracht. Is dit wel correct? Ik dacht dat bellen met een ander EU land in mijn bundel zou zitten. Wie kan me hier antwoord op geven?

Beste antwoord door eric

Klopt,  bellen in de EU is niet bellen naar de EU.

Dus je belt alleen naar andere EU landen vanuit de bundel als je op vakantie /roamen bent.

Bekijk origineel

6 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8707 reacties
  • 25 maart 2025

Het ligt eraan welke unlimited bundel je hebt. Bellen van NL naar EU landen is geen onderdeel van de wettelijke roam like home wetgeving.

Bij Unlimited start geen minuten in een bundel, bij basis en plus 120 minuten en bij premium onbeperkt.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 28 reacties
  • 25 maart 2025
eric schreef:

Het ligt eraan welke unlimited bundel je hebt. Bellen van NL naar EU landen is geen onderdeel van de wettelijke roam like home wetgeving.

Bij Unlimited start geen minuten in een bundel, bij basis en plus 120 minuten en bij premium onbeperkt.

Goede vraag, als ik inlog staat dit er:

Onbeperkt

Onbeperkt bellen in NL + in EU

Betekent dit dan niet van NL → EU?

Ik zie verder nergens iets over start, plus of premium staan. Ik kom van Tele2 en daar was maar 1 abo.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8707 reacties
  • Antwoord
  • 25 maart 2025

Dus je belt alleen naar andere EU landen vanuit de bundel als je op vakantie /roamen bent.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 28 reacties
  • 25 maart 2025
eric schreef:

Geen van allen, ik heb nog een Tele2 abonnement dus toen was deze keuze er nog niet. Ik heb de voorwaarden er op nageslagen maar kan er niet teveel over vinden. Ik heb dus een ‘normale’ Unlimited van Tele2.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 28 reacties
  • 25 maart 2025
eric schreef:

Das best bijzonder aangezien NL ook een EU land is. Maar goed ik heb nooit eerder naar het buitenland gebeld en in de voorwaarden van Tele2 zie ik hier dus niets van terug dat dit niet onder Unlimited zou vallen.

• Auteur
  • is een King Poster
  • 28 reacties
  • 25 maart 2025

Bedankt Eric voor je snelle reactie.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen