Skip to main content

Kosten App Store opeens bij factuur bijgekomen

Is het ook zo bij anderen dat er opeens geld word afgehaald van de app store via Odido? Ik heb een keer 127 euro en een keer 243 euro moeten betalen voor iets dat gekocht is in de app store. Wat er gekocht is weet ik niet. Ik had zelf niets gekocht via de Appstore. Word ook niet geholpen of wat dan ook. Heb dit problem nog nooit eerder gehad. Sinds de verandering van tele2 naar Odido heb ik dit. Kan huur niet betalen nu. Heel vreemd allemaal. Overstappen word het dus.

Uitgelichte reactie

23 november 2023

Hi YBallilou, allereerst van harte welkom op de Community! Dat zijn geen kleine bedragen voor App Store aankopen. Ik zie dat meerdere collega's al met je hebben meegekeken en dat er wel daadwerkelijk In App aankopen zijn gedaan. We kunnen daarom verder ook niets doen tegen de gemaakte kosten. Ik zie ook dat er inmiddels blokkades staan op 'Aankopen in Apple App Store’, dan kun je alleen nog betalen via de App Store zelf, dus dat is mooi!

10 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
Uitgelichte reactie

Hi YBallilou, allereerst van harte welkom op de Community! Dat zijn geen kleine bedragen voor App Store aankopen. Ik zie dat meerdere collega's al met je hebben meegekeken en dat er wel daadwerkelijk In App aankopen zijn gedaan. We kunnen daarom verder ook niets doen tegen de gemaakte kosten. Ik zie ook dat er inmiddels blokkades staan op 'Aankopen in Apple App Store’, dan kun je alleen nog betalen via de App Store zelf, dus dat is mooi!

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7914 reacties
  • 23 november 2023

@YBallilou Je kan op de site en in de app van Apple zien wat je hebt gekocht!  Ook krijg je altijd een mail met je aankoopbewijs.

Misschien een kind met je telefoon laten spelen?
Er zijn kaarten te koop in elke supermarkt waarmee je apps en spelletjes kan kopen. Zo ga ik nooit over je bedrag heen.

Uiteraard kan je aan het eind van je contract overstappen maar waarom zou je dat doen als het je (eigen) schuld blijkt te zijn?

Heb je soms een abonnement lopen via Apple en ben je vergeten op te zeggen?
Succes met je beslissing en fijn weekend!

• is een Top Poster
  • 14 reacties
  • 2 mei 2024

Kijk Christien werkt voor Ódido. Waar is de empathie en begrip naar de klant? Ódido doet er wel makkelijk om hè. Is dit hoe een groot bedrijf opereert? Belachelijk! 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @Francissoi, vanwaar deze reactie over @Cristien in een topic van 5 maanden geleden? Zoals ik in een ander topic al aangaf; het is niet de bedoeling om ongerelateerde topics vol te spammen. Cristien werkt niet voor Odido. Zij is een klant die graag andere klanten helpt. Ik heb je ook al gevraagd je eigen topic te starten, maar aangezien je dat niet doet, houden we het in dit topic centraal. We helpen je graag verder, maar je houdt je wel aan de huisregels.

Nogmaals je hebt je eerste en laatste officiele waarschuwing ontvangen.

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 maart 2025

Krijg ineens kosten voor avg app op mijn factuur terwijl dit abonnement al jaren geleden opgezegd is door mij. Nog even gecheckt in de app van Avg en klopt. Krijg sterk het gevoel dat dit een melkkoe van oidido is. 

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Marcusmobiel, van harte welkom op de Community! Wat apart dat je kosten voor AVG op je factuur te zien krijgt als je geen abonnement meer hebt. Zet je de laatste 4 cijfers van je IBAN nog in je profiel? Dan kan ik volledig met je meekijken. Ik geef je wel graag alvast meer informatie. Ik zie dat de aankoop is gedaan op 6 maart. Om goed te onderzoeken waar de kosten vandaan komen, moet ik wachten tot de kosten op de (volgende) factuur te zien zijn. 

Wat je wel alvast kan (moet) doen is contact opnemen met de app-ontwikkelaar. Zij zorgen voor een vergoeding van de kosten. Nadat de ontwikkelaar teruggave heeft bevestigd, komt het bedrag als eenmalige credit op de eerstvolgende Odido factuur. Als de bevestiging dichtbij de betaaldatum ligt, verschijnt de credit op de factuur daarna.

Wat staat er precies in de Playstore over dit (lopende) abonnement of de aankoop? Ik ontvang graag alvast een screenshot van je. Ik hoor ook graag wat de app-ontwikkelaar heeft gereageerd! 😊

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 maart 2025

Ik ben niet geregistreerd bij de app ontwikkelaar ik heb immers geen abonnement ook in de playstore staat hier niets over

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 maart 2025

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 22 maart 2025

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Marcusmobiel dank voor de screenshots! Ik zie inderdaad in het overzicht dat je geen abonnement voor AVG hebt, die je via je factuur betaald. Wel zie ik inderdaad de kosten terug in je Mijn Odido account. Is dit niet toevallig per ongeluk geweest? Als je een App-aankopen hebt gedaan en je wilt het overzicht hiervan zien, dan kan dat via www.payinfo.nl. Je kunt je daar ook gelijk afmelden voor de dienst. Kun je dubbelchecken of je je via de website hebt afgemeld? 

Soms kan het voorkomen dat zo'n dienst per ongeluk wordt geactiveerd. Denk aan het per ongeluk klikken op een link op een website of een sms. Wanneer je het niet eens bent met de kosten die hiervoor in rekening zijn gebracht kun je het online meldingsformulier indienen. Er zal dan onderzoek worden gedaan naar de desbetreffende dienst en de wijze waarop je bent aangemeld. Binnen 30 dagen kun je een terugkoppeling verwachten. 

Alle informatie hierover kun je terugvinden in dit topic: 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. We zijn er voor je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen