Skip to main content
Beantwoord

ID fraude?

  • April 30, 2024
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Er wordt sinds maart (en nu dus ook april) 2024 een wisselend bedrag van een rekening afgeschreven die wij nooit hebben doorgegeven aan Odido voor een telefoonnummer dat niet (en nooit) in ons bezit is geweest. We hebben het nummer gebeld en dan horen we de tekst: deze persoon is niet bereikbaar. Contact met klantenservice leidt tot niets, want wij moeten iets bewijzen (werd onder meer gevraagd om paspoortgegevens). We verstrekken helemaal niets. De bank heeft opdracht gekregen om het geld terug te storten, maar ik zou wel graag willen weten hoe dit nu kan gebeuren? Iemand ervaring hiermee? 

Beste antwoord door eric

Er zijn toch persoonsgegevens van jou gebruikt,  inclusief je bankgegevens.  Aangifte doen van id fraude is dan nodig. Bij alleen storneren gaat het incasso traject lopen!

4 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10150 reacties
  • Antwoord
  • April 30, 2024

Er zijn toch persoonsgegevens van jou gebruikt,  inclusief je bankgegevens.  Aangifte doen van id fraude is dan nodig. Bij alleen storneren gaat het incasso traject lopen!


emilimeters
  • is een Top Poster
  • 495 reacties
  • April 30, 2024

ik zou odido even vragen naar de overeenkomst voor dat nummer met jou. 


  • Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • May 1, 2024

Met servicedesk kwam ik niet verder. Die gaan denk ik standaard uit van iemand die niet kan betalen en vragen mij om paspoortnummer bijvoorbeeld. Ik ga aangifte doen en weer bellen om te zien of ik iemand tref die buiten het belscript kan meedenken 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10150 reacties
  • May 1, 2024

Je moet dat schriftelijk gaan doen. Kun je kopie van de aangifte meesturen.