Skip to main content
Beantwoord

Hoge factuur door bellen

Meer mensen hier last van gehad? 
Ik heb sinds kort een dubbele simkaart in mijn Iphone waarvan 1 van Odido (waar 120 belminuten op staat). Nou dacht ik, dat als ik door mijn belminuten heen zou gaan, ik daar een sms zou van krijgen of de verbinding verbroken zou worden (als ik geen belminuten meer had, ook iets wat vroeger gebeurde). Nou nee dus…..iets wat Odido wel bij databundels doet, met de optie om data te kopen of om op langzamer internet te gaan, maar je stilzwijgend wel onopgemerkt laten doorbellen. Inmiddels heb ik een torenhoge rekening van 815 euro gekregen. Ik natuurlijk met bellen met de klantenservice om dit verhaal uit te leggen…..word ik doorverbonden met een Surinaamse klantenservice waar aan mij verteld wordt dat “ik maar niet zoveel had moeten bellen” en mij de les gelezen word dat het mij schuld is. Erg klantonvriendelijk, waarbij ik niet het gevoel heb gehad dat er mee gedacht werd. Ze wilden ook geen ticket aanmaken om er iemand naar te laten kijken, want ik moest het maar uitzoeken hoe ik die regeling zou moeten betalen naast de lopende rekeningen. Ik weet in ieder geval dat het op deze manier, mijn laatste keer Odido wordt

Beste antwoord door Cristien

Goedemiddag ​@Ha2001 Welkom in de community van Odido.

Dat is veel geld. Heb je dan nooit in de app gekeken of je belminuten al op waren? 
Als je maar 120 minuten heb kijk je toch af en toe od je nog genoeg belminuten bezit.

Aan het bedrag te zien heb je onbeperkt gebeld.

Ook wij klanten hebben verantwoordelijkheid om op te letten. Misschien is een idee om de volgende keer te kiezen voor onbeperkt bellen!? 

Wat je kan doen is een betalingsregeling aanvragen  dat kan in je account van Odido.

Klik hier voor uitleg

Vul je gegevens volledig in dan kan een moderator je verder helpen. (Zie mijn onderschrift) 

Succes! 

Bekijk origineel

2 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7973 reacties
  • Antwoord
  • 17 april 2025

Goedemiddag ​@Ha2001 Welkom in de community van Odido.

Dat is veel geld. Heb je dan nooit in de app gekeken of je belminuten al op waren? 
Als je maar 120 minuten heb kijk je toch af en toe od je nog genoeg belminuten bezit.

Aan het bedrag te zien heb je onbeperkt gebeld.

Ook wij klanten hebben verantwoordelijkheid om op te letten. Misschien is een idee om de volgende keer te kiezen voor onbeperkt bellen!? 

Wat je kan doen is een betalingsregeling aanvragen  dat kan in je account van Odido.

Klik hier voor uitleg

Vul je gegevens volledig in dan kan een moderator je verder helpen. (Zie mijn onderschrift) 

Succes! 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8973 reacties
  • 17 april 2025

hoi ​@Ha2001 ,

Er is geen waarschuwing of blokkade op spraak van postpaid abonnementen van providers. Bij data is dat anders omdat je telefoon spontaan, zonder dat jij het weet, download kan starten en data kan gebruiken. Als je bewust een limited spraakbundel koopt, dan weet je ook dat je niet “ oneindig”  aan de lijn kan hangen.

Je kunt dan regelmatig in je My-Odido app kijken wat de stand van de bundel is. Als je dat niet doet en na 120 minuten nog ( 750 euro buiten de bundel? x 0,25 cent = 300 minuten!!! ) meer belt, tja, dan is dat een hard gelach, maar je was er zelf bewust bij.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen