Ik heb een betalingsachterstand en ik wilde het net betalen maar ik kan niet meer op mijn account want online kan ik mijn nummer niet meer gebruiken en dus ook niet meer inloggen via sms verificatie. In de app kan ik mijn abonnement niet meer zien en is alles leeg en is alles verdwenen... Er staat altijd dat er geen adviseurs in chat aanwezig is, ik kan niet bellen omdat de sim kaart al is geblokkeerd. Alsjeblieft ik heb dringend hulp nodig, zoals een betaallink via mail sturen zodat ik weer geconnect word met Odido. Ik had een paar dagen ook een brief gekregen met dat ik in 15 dagen moet betalen maar ik heb nog meer dan een week tijd en ik wilde het zelfs vandaag de openstaande 276/277 euro betalen.
Bij instellingen (zie mijn handtekening)
De moderators helpen je verder als je aan de beurt bent.
https://www.odido.nl/service/factuur/mobiel/betalen
Wil je het geld liever handmatig overmaken? Dat kan naar betaalrekening NL03 COBA 0733 959 717 t.n.v. Odido. Let op: vermeld in de omschrijving je Odido klantnummer. Deze vind je op je factuur. Zo weten we bij wie de betaling hoort.
Heb je een blokkade? Dan verwijderen we deze binnen een paar werkdagen. Liever meteen weer verbonden zijn? Betaal dan met iDEAL. Nadat we je betaling hebben ontvangen, verwijderen we blokkades binnen een uur. Je kan ook betalen in een Odido Shop.
Extra: Ik heb op de computer een medewerker kunnen spreken maar zij konden niks eraan doen dus ik zie alleen hier nog maar een optie. Ze konden mijn abonnement niet herstellen ook al zou ik het openstaande bedrag betalen. Ik heb in eerdere berichten nooit iets gelezen over abonnement stopzetting en het laatste brief was over incassobureau en heraansluiting (!) als ik niet binnen 15 dagen betaal en ik zou nog een hele week hebben. Ik heb mijn service nodig en ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Ik heb mijn telefoonnummer de komende tijd nodig en ik heb gespaard om de openstaande factuur en heraansluitkosten te kunnen betalen. Via eerdere brieven en emails werd er altijd meegedeeld over opnieuw aansluiten maar nooit dat mijn Odido account verdwijnt en al deze gevolgen dat nooit is verteld. Ik wil gewoon mijn openstaande facturen betalen incl. extra kosten zodat ik weer met mijn mobiel kan bellen en internetten.
Hi ygn, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je een betalingsachterstand had en nu bent afgesloten. Ik heb direct met je meegekeken en wat mijn collega telefonisch heeft gezegd klopt. Ik kan je abonnement niet meer herstellen, omdat je een oud-Tele2 abonnement hebt. Met een Odido-abonnement wordt je omgezet naar PrePaid, maar dit kan niet met Tele2, vandaar.
Wat
- Odido
- NL03 COBA 0733 959 717
- Bedrag: € 226.76
- Beschrijving: 1.19401122
Het zal ongeveer 3 (werk)dagen duren voordat de betaling is verwerkt. Ik zou willen dat ik je beter nieuws kon brengen, maar de betalingsachterstand was te groot om het nog te herstellen. Laat je het ons weten of het is gelukt met de betaling? Ik hoop dat je dit dan kan afsluiten en snel een nieuw Sim Only of PrePaid kan nemen om toch weer bereikbaar te zijn!
hoi
Zoals de moderator aangeeft, jouw abonnement is beeindigd em je nummer is definitief vervallen. De eindfactuur bevat de laatste maanden van je contractperiode. Als je deze betaald voorkom je dat je een negatieve registratie houd bij Preventel. Deze vereniging deelt de achterstanden van klanten met alle providers in Nederland. Er is een online formulier beschikbaar zodat je jouw eigen status daar kunt opvragen.
Nadat je de eindfactuur van Odido hebt betaald wordt de registratie (als die al is gemaakt) beeindigd. Daarna kun je een nieuw abonnement aanschaffen. Mocht je voordat je een abonnement kan afsluiten toch sneller mobiel bereikbaar/data willen hebben, dan kun je vandaag nog een prepaid simkaart aanschaffen.
hoi
De factuur moet je direct betalen om te voorkomen dat het naar een incasso bureau gaat en zal na 3 werkdagen dus verwerkt zijn bij Odido. Je kunt natuurlijk daarna weer proberen een abonnement af te sluiten en als dat niet lukt voorlopig een prepaid kaart. Deze kun je ook bij een Odido winkel kopen.
Ik neem aan dat je waarschuwingen hebt gehad dat je abonnement beeindigd zou worden. Dat is nu gebeurd en daarbij is het nummer dus ook komen te vervallen. Dit is niet meer terug te draaien.
De 6 maanden is de cooldown periode. De originele nummerhouder/provider, wat Odido/Tele2 niet hoeft te zijn afhankelijk of je ooit naar Tele2 bent geporteerd met je nummer, mag dit nummer 6 maanden niet meer gebruiken.
Of sluit een nieuw abonnement af aan het eind van de week en kies voor automatische betalingen. (Kan ook bij Ben.nl dat is iets goedkoper)
Succes
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.