Skip to main content

Ik bel regelmatig een vriend in Duitsland. Ik weet dat dit niet onder roaming valt zolang ik nog in Nederland ben en ik dus gewoon de gesprekskosten internationaal moet betalen. Ok.

Maar als hij niet opneemt of de telefoon staat uit krijg ik een bandje (in het Duits natuurlijk, begrijpelijk) dat het nummer niet bereikbaar is en er een sms wordt verstuurd. Wat totaal geen zin heeft want dat is iemand die analfabeet is, dus echt geen sms kan lezen. Letters en cijfers passen niet in zijn wereld, alleen maar audio, de stem. Elke keer kost dit mij wel 23 cent. Is dit binnen Odido uit te schakelen zodat bij geen verbinding meteen opgelegd wordt zonder kosten?

Ik verwacht het eigenlijk niet, maar niet geschoten is altijd mis! Vroeger, toen we nog via de telefoniste belden moest altijd betaald worden. Dat is wel heel lang geleden!

hoi @theocoppes ,

Als er een bandje klinkt met een melding dat er een sms wordt verstuurd is dat meer dan “hij is niet bereikbaar". Je zult in jouw telefoon ook daadwerkelijk een oproep met gespreksduur terugvinden. Dat komt omdat de provider in Duitsland daadwerkelijk de oproep beantwoord en er een sms dienst in “presenteert". Eigenlijk alsof de oproep doorloopt naar een voicemail, alleen wordt er hier juist text en geen spraak opgeslagen.  Die beantwoording, daar kan Odido niets aan doen.

Als de abonnee in Duitsland dit niet wenst, dan kan hij contact opnemen met zijn provider en deze “sms dienst” laten uitschakelen zodat als hij zijn telefoon niet heeft aanstaan of beantwoord er ook geen beantwoording van het gesprek plaatsvind.


Eric, Bedankt voor je snel antwoord. Ik ga eens bekijken of we iets kunnen laten regelen bij Vodafone Duitsland. Dus eigenlijk het beantwoorden via SMS uit laten schakelen. Dat Odido daar geen invloed op kan hebben had ik eigenlijk wel verwacht . Zijn abonnement , trouwens eigenlijk vrijwel zijn hele leven wordt gelukkig door anderen positief voor hem geregeld. 


Reageer