Foutieve belhistorie buitenland

  • 3 April 2024
  • 5 reacties
  • 70 Bekeken

Goedemorgen,

 

Tijdens onze vakantie in Indonesië heb ik helaas de nodige belkosten moeten maken ten gevolge van een ongeval. Gelukkig worden deze kosten vergoed door onze reisverzekering, echter loop ik tegen het volgende probleem aan:

Wanneer ik in mijn Odido App kijk naar de belhistorie, staat er dat ik meermaals vanuit Indonesië heb gebeld naar het telefoonnummer 31624000121 (topic over dit nummer hier maar beantwoord mijn vraag niet). Dit is echter niet het door mij gebelde nummer (kan ik aantonen met belhistorie in de telefoon). 

  • Ik heb gebeld met een 088- nummer (24/7 nooddienst van onze reisverzekering)
  • En een 020-nummer (kantoor van de luchtvaartmaatschappij waar we hadden geboekt t.b.v. regelen medische assistentie) 

Om de belkosten (een kleine €100,-) vergoed te krijgen dien ik een kloppende factuur te overleggen aan de verzekering, echter geeft Odido op dit moment dus een foutieve belhistorie weer. 

 

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp. 

  

eric 28 dagen geleden

Ik denk dat dit het doorschakeling nummer naar voicemail is?

Als jij gebelt wordt in het buitenland maar antwoord niet, dan schakelt je telefoon door naar het voicemail nummer in Nederland. Dat is dan een uitgaand gesprek vanuit Indonesie.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Ik denk dat dit het doorschakeling nummer naar voicemail is?

Als jij gebelt wordt in het buitenland maar antwoord niet, dan schakelt je telefoon door naar het voicemail nummer in Nederland. Dat is dan een uitgaand gesprek vanuit Indonesie.

Ik denk dat dit het doorschakeling nummer naar voicemail is?

Als jij gebelt wordt in het buitenland maar antwoord niet, dan schakelt je telefoon door naar het voicemail nummer in Nederland. Dat is dan een uitgaand gesprek vanuit Indonesie.

Hi Eric, hartelijk dank voor je reactie en het meedenken. 

Echter heb ik weldegelijk zelf deze uitgaande oproepen gedaan (3 gesprekken gevoerd, bij elkaar goed voor ruim 45 minuten). Van voicemail doordat ik een oproep heb gemist is dus geen spraken.  

Zou het er mee te maken kunnen hebben dat ik op beide nummers (zowel de 088 als het 020 nummer) eerst een keuzemenu heb gekregen alvorens iemand aan de lijn te krijgen? 

Reputatie 7
Badge +14

mm.. Het is abonnement waarmee je belde, geen prepaid?

mm.. Het is abonnement waarmee je belde, geen prepaid?

Hi Eric,

Klopt, geen prepaid maar 2 jarig abonnement wat ookal enige tijd loopt.

Mijn zorg is natuurlijk dat ik een kloppende factuur aan de verzekering moet voorleggen om de gemaakte kosten vergoed te krijgen, met daarop de correcte belhistorie. 

Zijn er wellicht nog andere suggesties voor het bovenstaande probleem?

Ik heb hieronder een weergave uit Mijn Odido met het inmiddels "beruchte" telefoonnummer wat ik dus niet gebeld heb. Hier zouden het 088- en 020-nummer moeten staan. 

Ik ben dus bang dat dit ook straks zo wordt weergegeven op de uiteindelijke maandfactuur.

 

Reageer