Skip to main content
Beantwoord

Factuur

  • August 15, 2025
  • 6 reacties
  • 108 Bekeken

Hello! 
 

I have the following situation:

 

I ended my subscription in June as I left the Netherlands and live in another country. I received the final bill in June (the amount to pay is 8,82) and paid it (see the file attached).

But today I got the message requesting to pay this amount again. Please, check this info (I guess there can be mistake as I previously was debited from ING bank, but the last bill I made from another bank (as ING closed my account).

[Screenshot removed by moderator]

 

Beste antwoord door Marciano van Odido

Good morning Anastasiya, I hope you had a great weekend! I’ve removed the screenshot for you. I’m happy to explain the situation to you. 

On 20 June we did a direct debit, however on 24 June this was rejected. Either by the bank or if you refunded it yourself. On 7 July we received a manual payment. And on 16 July we invoiced the last cancellation fee. What happened is: the manual payment from 7 July was settled with the last invoice (the cancellation fee). So, the invoice from 20 June is still open. You can also see this in Mijn Odido on this page: Facturen | Odido

  • The cancellation fee (schadevergoeding) was € 8,63.
  • You paid € 8,82. 
  • This leaves € 0,19. So your invoice from June is € 8,82 - € 0,19 = € 8,63

You can manually pay the last invoice (June) as follows:

  • NL03 COBA 0733 959 717
  • Odido
  • Amount: € 8,63
  • Description: 1.22186718

This is the last payment that you will have to do. Please let me know if you have any questions. I’m here for you! 😊

​@Bottlefriend Thank you for your help!

Bekijk origineel

6 reacties

  • August 15, 2025

I do advise to remove this invoice, as many private data is shared online. 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • August 15, 2025

I do advise to remove this invoice, as many private data is shared online. 

Thanks, but I have no idea how to do so


  • August 15, 2025

The 3 little dots bottom right, should enable “edit”.


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • August 15, 2025

Unfortunately, I can only edit comments, but not the original post

 


  • Auteur
  • is een Master Poster
  • August 15, 2025

Hope that managers of the Community will check the problem indicated in the post and delete the screenshot :)

 

​@Odido 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Good morning Anastasiya, I hope you had a great weekend! I’ve removed the screenshot for you. I’m happy to explain the situation to you. 

On 20 June we did a direct debit, however on 24 June this was rejected. Either by the bank or if you refunded it yourself. On 7 July we received a manual payment. And on 16 July we invoiced the last cancellation fee. What happened is: the manual payment from 7 July was settled with the last invoice (the cancellation fee). So, the invoice from 20 June is still open. You can also see this in Mijn Odido on this page: Facturen | Odido

  • The cancellation fee (schadevergoeding) was € 8,63.
  • You paid € 8,82. 
  • This leaves € 0,19. So your invoice from June is € 8,82 - € 0,19 = € 8,63

You can manually pay the last invoice (June) as follows:

  • NL03 COBA 0733 959 717
  • Odido
  • Amount: € 8,63
  • Description: 1.22186718

This is the last payment that you will have to do. Please let me know if you have any questions. I’m here for you! 😊

​@Bottlefriend Thank you for your help!