Skip to main content

Facturen van twee maanden geleden opvragen


  • Doet lekker mee
  • 4 reacties

Ik ben van Odido naar Odido overgestapt met nummerbehoud. Hierbij loop ik nu tegen twee problemen aan:

  • Met zelfde nummer heb ik nu een nieuwe abonnementenpagina, alleen hierin staan geen facturen meer van hetzelfde nummer (maar oude contract). Ik wil graag de facturen van januari 2025 tot en met maart 2025 willen hebben. Die staan dus nu niet meer in mijn overzicht.
  • Voorts kreeg ik per e-mail met een voorlopige berekening van een schadevergoeding wat ik moet betalen terwijl mijn abonnement al twee maanden geleden is afgelopen. Is dit logisch gezien ik van odido naar odido overstap met zelfde klantnummer, mobiel nummer en dergelijke terwijl het abonnement ook al was afgelopen?  "Een abonnement kan niet bestaan zonder telefoonnummer. Daarom hebben we je Odido abonnement gestopt. En omdat dat is gebeurd binnen de afgesproken contractperiode van je abonnement (of binnen de opzegtermijn), betaal je een schadevergoeding van € 5,97 (excl. btw).”
Uitgelichte reactie

4 maart 2025

Hoi XT, tof dat je met je nieuwe abonnement bij ons blijft! Je nieuwe abonnement is gestart en je facturen voor dit abonnement zullen straks in je Mijn Odido-omgeving te zien zijn. Je facturen van je oude abonnement zijn inderdaad niet meer zichtbaar. Voor jouw duidelijkheid: je hebt niet hetzelfde klantnummer als voorheen, omdat het om een nieuwe bestelling gaat. Geen zorgen, je facturen van januari en februari kan ik voor je opvragen. De factuur van maart is er nog niet. Deze ontvang je binnenkort wel in Mijn Odido en daar kan je 'm ook gemakkelijk downloaden.

Wat betreft de schadevergoeding. Ik zie dat je op 26-02-2025 nummerbehoud hebt aangevraagd. Dit betekent dat je oude abonnement met 1 maand opzegtermijn zou lopen t/m 25-03-2025. Echter heb je gekozen voor vroegtijdige stopzetting van je contract en is je nieuwe abonnement eerder op 03-03-2025 gestart. Vandaar de pro rato kosten van € 5,97. Deze dienen nog betaald te worden.

Zet je je huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN nog in je profiel? Ik heb je ook per SMS een verificatiecode gestuurd. Geef je die hier ook meteen aan me door? Dan kan ik de facturen meteen voor je opvragen. Je ontvangt deze dan binnenkort per e-mail van mijn collega's! 😄

8 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
Uitgelichte reactie

Hoi XT, tof dat je met je nieuwe abonnement bij ons blijft! Je nieuwe abonnement is gestart en je facturen voor dit abonnement zullen straks in je Mijn Odido-omgeving te zien zijn. Je facturen van je oude abonnement zijn inderdaad niet meer zichtbaar. Voor jouw duidelijkheid: je hebt niet hetzelfde klantnummer als voorheen, omdat het om een nieuwe bestelling gaat. Geen zorgen, je facturen van januari en februari kan ik voor je opvragen. De factuur van maart is er nog niet. Deze ontvang je binnenkort wel in Mijn Odido en daar kan je 'm ook gemakkelijk downloaden.

Wat betreft de schadevergoeding. Ik zie dat je op 26-02-2025 nummerbehoud hebt aangevraagd. Dit betekent dat je oude abonnement met 1 maand opzegtermijn zou lopen t/m 25-03-2025. Echter heb je gekozen voor vroegtijdige stopzetting van je contract en is je nieuwe abonnement eerder op 03-03-2025 gestart. Vandaar de pro rato kosten van € 5,97. Deze dienen nog betaald te worden.

Zet je je huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN nog in je profiel? Ik heb je ook per SMS een verificatiecode gestuurd. Geef je die hier ook meteen aan me door? Dan kan ik de facturen meteen voor je opvragen. Je ontvangt deze dan binnenkort per e-mail van mijn collega's! 😄


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 5 maart 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi XT, tof dat je met je nieuwe abonnement bij ons blijft! Je nieuwe abonnement is gestart en je facturen voor dit abonnement zullen straks in je Mijn Odido-omgeving te zien zijn. Je facturen van je oude abonnement zijn inderdaad niet meer zichtbaar. Voor jouw duidelijkheid: je hebt niet hetzelfde klantnummer als voorheen, omdat het om een nieuwe bestelling gaat. Geen zorgen, je facturen van januari en februari kan ik voor je opvragen. De factuur van maart is er nog niet. Deze ontvang je binnenkort wel in Mijn Odido en daar kan je 'm ook gemakkelijk downloaden.

Wat betreft de schadevergoeding. Ik zie dat je op 26-02-2025 nummerbehoud hebt aangevraagd. Dit betekent dat je oude abonnement met 1 maand opzegtermijn zou lopen t/m 25-03-2025. Echter heb je gekozen voor vroegtijdige stopzetting van je contract en is je nieuwe abonnement eerder op 03-03-2025 gestart. Vandaar de pro rato kosten van € 5,97. Deze dienen nog betaald te worden.

Zet je je huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN nog in je profiel? Ik heb je ook per SMS een verificatiecode gestuurd. Geef je die hier ook meteen aan me door? Dan kan ik de facturen meteen voor je opvragen. Je ontvangt deze dan binnenkort per e-mail van mijn collega's! 😄

Hi Marciano, top bedankt. Ik heb de gevraagde info toegevoegd aan mijn account. Het bedrag is niet het einde van de wereld… echter ben ik hier vooraf niet over ingelicht.. anders was een latere ingangsdatum ook prima geweest.

Nog een laatste vraag heb zo een proefperiode van apple one erbij gekregen in de winkel, kan ik nu al opzeggen en dat het dan nog 3 maanden doorloopt?

Alvast bedankt!


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag XT, bedankt voor het invullen van je profiel! Snap ik helemaal, dit had naar mijn mening ook gezegd moeten worden. Ook omdat ik het leuk vind dat je bij ons blijft, heb ik zojuist een credit ingevoerd voor € 5,97. Dus naar die kosten hoef je niet meer om te kijken. Dit bedrag wordt straks verrekend met je volgende factuur (of die erna). Ik heb je hier ook per e-mail een bevestiging van gestuurd. Leuk dat je Apple One uit gaat proberen. En goede vraag over het opzeggen. Ik kan niet 100% zekerheid zeggen of de 3 maanden doorlopen als je direct opzegt, of dat je dan 1 maand proeftijd. Maar wat ik je wil aanraden is het volgt: Activeer de Apple One proefperiode en kijk dan via Apple Store > Account > Abonnementen > Apple One wat er precies staat als je wil opzeggen. Hier staat als ik het goed heb wanneer de einddatum is. Dan zie je meteen of dit na 1 maand is of dat de gratis periode toch wel 3 maanden blijft.

Heb je alleen nog de verificatiecode voor me die ik per SMS heb gestuurd? Dan pas mag ik de facturen opvragen. Ik zie je bericht graag tegemoet! 😊


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 7 maart 2025
Marciano van Odido schreef:

Goedemiddag XT, bedankt voor het invullen van je profiel! Snap ik helemaal, dit had naar mijn mening ook gezegd moeten worden. Ook omdat ik het leuk vind dat je bij ons blijft, heb ik zojuist een credit ingevoerd voor € 5,97. Dus naar die kosten hoef je niet meer om te kijken. Dit bedrag wordt straks verrekend met je volgende factuur (of die erna). Ik heb je hier ook per e-mail een bevestiging van gestuurd. Leuk dat je Apple One uit gaat proberen. En goede vraag over het opzeggen. Ik kan niet 100% zekerheid zeggen of de 3 maanden doorlopen als je direct opzegt, of dat je dan 1 maand proeftijd. Maar wat ik je wil aanraden is het volgt: Activeer de Apple One proefperiode en kijk dan via Apple Store > Account > Abonnementen > Apple One wat er precies staat als je wil opzeggen. Hier staat als ik het goed heb wanneer de einddatum is. Dan zie je meteen of dit na 1 maand is of dat de gratis periode toch wel 3 maanden blijft.

Heb je alleen nog de verificatiecode voor me die ik per SMS heb gestuurd? Dan pas mag ik de facturen opvragen. Ik zie je bericht graag tegemoet! 😊

Top, mijn dank is groot.  Ik had de code in mijn profiel toegevoegd, bijgaand nogmaals: 8554065

 

Helaas staat via Apple store enkel je bent geabonneerd via Odido, je kunt dit abonnement beheren via Odido.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi XT, fijn om te lezen en uiteraard graag gedaan! Ah, die had ik over het hoofd gezien, bedankt voor het doorgeven. Ik heb de case (76597250) meteen doorgezet naar de juiste afdeling met het verzoek de facturen per e-mail naar je te sturen. Bedankt voor het checken via de Apple Store. Ik heb meteen in je Mijn Odido gekeken, maar omdat je Apple One nog niet hebt geactiveerd, kan ik er nog niets over vinden. Als ik het goed heb, behoud je 3 maanden Apple One, ook al zeg je het direct op. Activeer en koppel Apple One, dan zal je direct meer duidelijkheid hebben in je accont. Een andere manier is om Apple One te activeren en voor jezelf een reminder plaatsen dat je op datum X Apple One moet opzeggen. Dan weet je 100% zeker dat het op tijd weer is opgezegd en je er niet nog een extra betaalde maand aan vastzit. Of wellicht bevalt het zo goed dat je Apple One helemaal niet meer opzeggen? 😄

De verwerkingstijd staat momenteel op 15 kalenderdagen om de facturen te versturen. Laat je het me weten als je de facturen hebt ontvangen?


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 13 maart 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi XT, fijn om te lezen en uiteraard graag gedaan! Ah, die had ik over het hoofd gezien, bedankt voor het doorgeven. Ik heb de case (76597250) meteen doorgezet naar de juiste afdeling met het verzoek de facturen per e-mail naar je te sturen. Bedankt voor het checken via de Apple Store. Ik heb meteen in je Mijn Odido gekeken, maar omdat je Apple One nog niet hebt geactiveerd, kan ik er nog niets over vinden. Als ik het goed heb, behoud je 3 maanden Apple One, ook al zeg je het direct op. Activeer en koppel Apple One, dan zal je direct meer duidelijkheid hebben in je accont. Een andere manier is om Apple One te activeren en voor jezelf een reminder plaatsen dat je op datum X Apple One moet opzeggen. Dan weet je 100% zeker dat het op tijd weer is opgezegd en je er niet nog een extra betaalde maand aan vastzit. Of wellicht bevalt het zo goed dat je Apple One helemaal niet meer opzeggen? 😄

De verwerkingstijd staat momenteel op 15 kalenderdagen om de facturen te versturen. Laat je het me weten als je de facturen hebt ontvangen?

Bedankt ik heb de facturen ontvangen.

 

Gek dat er staat dat het niet is geactiveerd, heb het al ruim een week in gebruik.. Misschien dat het gekoppeld is aan het oude telefoonnummer wat niet in gebruik is doordat ik nummerbehoud heb gedaan?


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Gedemorgen XT, fijn dat je de facturen hebt ontvangen! Sorry, ik had het verkeerd verwoord. Ik zie 'm wel actief staan op je abonnement en 06-nummer inderdaad. Alleen als ik in Mijn Odido kijk lijkt het alsof het nog niet geactiveerd of gekoppeld is. Ik probeerde op deze pagina namelijk te kijken of ik iets meer kon vinden over het opzeggen en tot wanneer Apple One dan door zou lopen: Apple One Instellingen | Odido. Wat zie jij precies op deze pagina?

Wat ik wel zie is dat Apple One eindigt op 2 april. Je kan bijvoorbeeld uiterlijk 1 april Apple One opzeggen. Dan weet je ook dat je goed zit! 

 


  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 4 reacties
  • 26 maart 2025
Marciano van Odido schreef:

Gedemorgen XT, fijn dat je de facturen hebt ontvangen! Sorry, ik had het verkeerd verwoord. Ik zie 'm wel actief staan op je abonnement en 06-nummer inderdaad. Alleen als ik in Mijn Odido kijk lijkt het alsof het nog niet geactiveerd of gekoppeld is. Ik probeerde op deze pagina namelijk te kijken of ik iets meer kon vinden over het opzeggen en tot wanneer Apple One dan door zou lopen: Apple One Instellingen | Odido. Wat zie jij precies op deze pagina?

Wat ik wel zie is dat Apple One eindigt op 2 april. Je kan bijvoorbeeld uiterlijk 1 april Apple One opzeggen. Dan weet je ook dat je goed zit! 

 

Dat zie ik inmiddels ook, maar dat komt omdat ik het opgezegd heb door het uit te klikken via de odido omgeving. Gebruik het al een maandje.. maar anyway lijkt goed te gaan zo. Bedankt.


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen