Op 9 juni 2021 heb ik mijn telefoon moeten upgraden, hiervoor heb ik eerst mijn WiFi aangezet. De reden dat ik dat deed was omdat ik de vorige keer het vergeten was en toen was de volgende dag mijn internet bundel op, dus voor €5,00 MB gekocht. Dus een les voor mij om dit deze keer niet te vergeten. Dus telefoon thuis op mijn eigen WiFi gezet en toen geüpgraded. De volgende dag dat iemand wilde betalen met de sumup app lukte het niet. Een collega heeft mijn telefoon bekeken en tot zijn verbazing dat toen ook weer de bundel op. Dus wederom weer €5,00 betaald om extra bundel te kopen.
Ik vind dit erg vreemd en als ik in mijn gegevens kijk hoe het komt dat mijn bundel weer op was, dan staat op de site van TMobile dat deze gegevens niet verstrekt worden. Heel vreemd en als dit elke keer zo gaat dan zal ik een andere abonnement bij een ander bedrijf moeten afsluiten. Want elke keer bij upgrade van mijn telefoon kost me dat €5.00 lekker verdient door T mobile.
Bundel was op
Beste antwoord door Dave
Hoi
Hopelijk kunnen we uitvogelen hoe het komt dat je bundel steeds verbruikt wordt, wanneer je een update op jouw telefoon wilt installeren. Ik heb op dit moment geen toegang tot jouw gegevens, dus ik kan op dit moment alleen nog even meedenken wat mogelijke oorzaken geweest kunnen zijn.
Om alvast even af te trappen: Wij kunnen en mogen niet inzien waar jij je mobiele data aan verbruikt, dat is in de wetgeving omtrent privacy zo vastgelegd. Wij kunnen dus ook niet op afstand een switch of iets dergelijks omzetten wanneer jij een update downloadt, zodat dit via jouw mobiele databundel gaat in plaats van WiFi. Dit moet dus echt iets zijn wat op jouw toestel of WiFi-netwerk gebeurt, dus hopelijk kunnen we ontdekken wat er precies gaande is.
Als ik het goed begrijp gebruik je normaliter dus wel gewoon jouw mobiele data, maar voor een update van de software op je telefoon schakel je de WiFi in, correct? Zou het kunnen dat je de WiFi-assistentie hebt ingeschakeld op jouw telefoon (je kunt op deze pagina lezen wat dit inhoudt)? Dat zou namelijk verklaren waarom je mobiele data is verbruikt om de update te installeren, in plaats van download via WiFi.
Je kunt ook even via jouw interne datateller controleren of je daar misschien iets terug kunt vinden over jouw dataverbruik. Via My T-Mobile kun je wel inzien hoeveel data er wanneer is verbruikt, maar je kunt hier, zoals hierboven ook aangegeven, niet checken welke applicatie of functie deze MB's heeft verstookt. Deze optie is er alleen op jouw eigen telefoon.
Hopelijk kun je er zo verder mee uit de voeten en als je hebt ontdekt of het aan bovenstaande lag, dan horen we het natuurlijk graag. Voor verdere vragen staat onze deur natuurlijk ook altijd open!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.