Skip to main content

Buiten bundel bellen geen nette meldingen

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Beste Odido,

Vandaag schrok ik behoorlijk toen ik erachter kwam dat mijn belkosten de afgelopen 5 maanden al redelijk buitensporig waren. Na 2 jaar netjes altijd weinig gebeld te hebben is mij door veranderende omstandigheden niet opgevallen dat ik veel meer ben gaan bellen. Inmiddels heb ik de bundel aangepast, maar we zijn maar liefst 130 euro aan ‘buiten de bundel’ kosten verder. Ik lees hierover meer berichten en het voelt gewoon niet netjes om klanten daar niet tijdig van op de hoogte te stellen. Bij internet krijg je een melding van 80%, waarom voor bellen niet? Dan had ik eerder mijn bundel al aangepast en nu is het gewoon een nare klantervaring waarbij het voelt alsof dit een manier is om extra geld te verdienen. De kosten voor buiten de bundel bellen zijn namelijk buitensporig. Jullie kunnen hier nu misschien niet zoveel mee, maar als jaren trouwe klant van internet + glasvezel en nu ook telefonie vind ik dit wel schandalig en neem ik het mee in mijn overweging. Andere providers sturen hier netjes informatie over en niet iedereen gaat een app bijhouden voor zoiets basaals als telefoneren. De extra kosten hadden mij al eerder moeten opvallen, maar met zoveel rekenen schiet zoiets er wel eens bij in. Al met al geen net beleid. 

Uitgelichte reactie

2 mei 2025

Hi ​@Niels421 we hadden geen reactie meer van je vernomen, vandaar dat er ook niet meer is gereageerd. Goed dat je nog een reactie stuurt, ik kijk gelijk met je mee! Ik zie bij je abonnement dat je inmiddels je abonnement hebt aangepast naar Unlimited bellen, fijn! Zo hoef je je niet meer zorgen te maken over extra kosten voor het bellen. Je ontvangt inderdaad alleen een melding als je 80% en 100% van je internetbundel hebt verbruikt. We sturen geen herinnering meer als je 80% of 100% van je bel/sms-bundel hebt verbruikt. De reden hiervoor is dat je het zelf in de gaten kunt houden in je MijnOdido account. 

Als ik kijk naar je laatste factuur van april, zie ik extra kosten van € 28,16 voor het bellen. Omdat het eigenlijk je eigen verantwoordelijkheid is, ben ik best berieid om een uitzondering te maken. Daarom wil ik de helft van deze kosten voor je vergoeden, zodat het bedrag in mindering zal worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Je komt dan uit op een credit van € 14,08. Is dat een idee? 

Laat het maar gerust weten, dan maak ik het meteen voor je in orde! 

3 reacties

Sam van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator | Mobiel
  • 292 reacties
  • 17 april 2025

Hi ​@Niels421, welkom op onze Community! Uiteraard wil je niet voor verrassingen komen te staan als het gaat om extra kosten op je factuur. Ik kijk daarom graag voor je na waar deze kosten precies vandaan komen, wat we kunnen doen om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen en hoe ik de pijn voor nu kan verzachten. Het is sowieso goed om te weten dat je altijd inzicht hebt in je verbruik en eventuele tussentijdse extra kosten via je Mijn Odido omgeving. Om inhoudelijk met je mee te kunnen kijken, heb ik nog wat aanvullende gegevens van je nodig. Zou je daarom je profiel willen aanvullen met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Deze informatie is alleen zichtbaar voor mijn collega's en mij. Geef je een seintje zodra je de informatie hebt toegevoegd? Dan ga ik hierna meteen voor je aan de slag!

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 30 april 2025
Sam van Odido schreef:

Hi ​@Niels421, welkom op onze Community! Uiteraard wil je niet voor verrassingen komen te staan als het gaat om extra kosten op je factuur. Ik kijk daarom graag voor je na waar deze kosten precies vandaan komen, wat we kunnen doen om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen en hoe ik de pijn voor nu kan verzachten. Het is sowieso goed om te weten dat je altijd inzicht hebt in je verbruik en eventuele tussentijdse extra kosten via je Mijn Odido omgeving. Om inhoudelijk met je mee te kunnen kijken, heb ik nog wat aanvullende gegevens van je nodig. Zou je daarom je profiel willen aanvullen met je geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Deze informatie is alleen zichtbaar voor mijn collega's en mij. Geef je een seintje zodra je de informatie hebt toegevoegd? Dan ga ik hierna meteen voor je aan de slag!

Ik heb de gegevens aangevuld en je een tijdje gelden ook een berichtje gestuurd, maar hier helaas nog geen reactie op ontvangen. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Niels421 we hadden geen reactie meer van je vernomen, vandaar dat er ook niet meer is gereageerd. Goed dat je nog een reactie stuurt, ik kijk gelijk met je mee! Ik zie bij je abonnement dat je inmiddels je abonnement hebt aangepast naar Unlimited bellen, fijn! Zo hoef je je niet meer zorgen te maken over extra kosten voor het bellen. Je ontvangt inderdaad alleen een melding als je 80% en 100% van je internetbundel hebt verbruikt. We sturen geen herinnering meer als je 80% of 100% van je bel/sms-bundel hebt verbruikt. De reden hiervoor is dat je het zelf in de gaten kunt houden in je MijnOdido account. 

Als ik kijk naar je laatste factuur van april, zie ik extra kosten van € 28,16 voor het bellen. Omdat het eigenlijk je eigen verantwoordelijkheid is, ben ik best berieid om een uitzondering te maken. Daarom wil ik de helft van deze kosten voor je vergoeden, zodat het bedrag in mindering zal worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Je komt dan uit op een credit van € 14,08. Is dat een idee? 

Laat het maar gerust weten, dan maak ik het meteen voor je in orde! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen