Skip to main content
Beantwoord

Buiten bundel bellen geen melding slechte service / begrip

  • October 1, 2025
  • 9 reacties
  • 158 Bekeken

Beste Odido,

Jaren lang klant al vanaf Tele2 waarna T-Mobile en nu Odido heb ik een onprettig gevoel gekregen. Meermaals ben ik gebeld en heb ik per mail reacties ontvangen om m'n abonnement te verlengen en een betere/aantrekkelijkere abonnement aan te nemen. Nou na een jaar toch maar eens kijken wat de aanbieding was.

De keuze leek aantrekkelijk, meer internet en minder kosten maar wel wel minder bellen. Op zich was m'n bel gedraag al niet extreem maar goed afgelopen 2 maanden anders dan anders i.v.m kopen en verkopen van een woning waarbij veel gebeld moest worden.

Afgelopen week schrok ik behoorlijk toen ik erachter kwam dat mijn belkosten de afgelopen 2 maanden al redelijk buitensporig waren. Inmiddels is de bundel aangepast, maar we zijn maar liefst 78 euro en 111 euro aan ‘buiten de bundel’ kosten verder. Ik lees hierover veel meer berichten en het voelt gewoon niet netjes om klanten daar niet tijdig van op de hoogte te stellen. Bij internet krijg je een melding van 80%, waarom voor bellen niet? Dan had ik eerder mijn bundel al aangepast en nu is het gewoon een nare klantervaring waarbij het voelt alsof dit een manier is om extra geld te verdienen. De kosten voor buiten de bundel bellen zijn namelijk buitensporig. Jullie kunnen hier nu misschien niet zoveel mee, maar als jaren trouwe klant vind ik dit wel schandalig en neem ik het mee in mijn overweging om over te gaan stappen. Andere providers sturen hier netjes informatie over en niet iedereen gaat een app bijhouden voor zoiets basaals als telefoneren. De extra kosten hadden mij al eerder moeten opvallen, maar met zoveel rekenen schiet zoiets er wel eens bij in. Al met al geen net beleid. Ook het telefonisch contact met de klantenservice voelde niet als gehoord en begrepen.

Beste antwoord door Glenn1984

Hoi ​@Glenn1984, ik zie inderdaad de kosten van € 111,08 nu ook terug op je nieuwe factuur. Ik kan de vergoeding maximaal verdubbelen tot een bedrag van € 40,00. Zoals Eric ook aangeeft, is een compensatie eigenlijk helemaal niet de bedoeling, maar zijn we toch bereid om een grote uitzondering te maken en een deel van het bedrag te vergoeden. Ik wil nogmaals benadrukken dat het eigenlijk je eigen verantwoordelijkheid is om zit zelf in de gaten te houden via je Mijn Odido account. 

Laat maar gerust weten of je dit zou willen, dan maak ik het graag voor je in orde! 

 

Pharwin,

 

Ik ga akkoord met de vergoeding van €40. Wil je het voor mij in orde te maken?

 

Vriendelijke groet,

 

Glenn

Bekijk origineel

9 reacties

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Glenn1984 van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je al jarenlang een trouwe klant bij ons bent en ik wil er alles aan doen om dit te behouden. Ook dat je het gevoel hebt gekregen dat je niet gehoord en begrepen bent, daar wil ik verandering in brengen! Jeetje, ik snap heel goed dat je bent geschrokken van dit bedrag en ik kijk graag met je mee naar een gepaste oplossing. Goed om te weten: we sturen alleen sms'jes bij 80% en bij 100% dataverbruik. Voor de verbruikstatus van sms en bellen, sturen we geen sms, omdat je dit altijd zelf in de gaten kan houden via je Mijn Odido account. 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken naar de kosten en wat ik voor je kan betekenen!


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 2, 2025

De andere grote providers sturen ook geen  berichten bij overschrijding van een belbundel. Bij andere moet je weer een specifiek sim only abonnement afsluiten als je een plafond wilt aanbrengen.

Met bellen ben je zelf bij deze acties en als je een limited bundel neemt ben je zelf verantwoordelijk de app van de provider in de gaten te houden. Bij Odido kun je maandelijks op en neer schalen, dus had je voordat je jullie zoektocht startte in een paar minuten dit kunnen organiseren.


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • October 3, 2025

Beste Odido,

Jaren lang klant al vanaf Tele2 waarna T-Mobile en nu Odido heb ik een onprettig gevoel gekregen. Meermaals ben ik gebeld en heb ik per mail reacties ontvangen om m'n abonnement te verlengen en een betere/aantrekkelijkere abonnement aan te nemen. Nou na een jaar toch maar eens kijken wat de aanbieding was.

De keuze leek aantrekkelijk, meer internet en minder kosten maar wel wel minder bellen. Op zich was m'n bel gedraag al niet extreem maar goed afgelopen 2 maanden anders dan anders i.v.m kopen en verkopen van een woning waarbij veel gebeld moest worden.

Afgelopen week schrok ik behoorlijk toen ik erachter kwam dat mijn belkosten de afgelopen 2 maanden al redelijk buitensporig waren. Inmiddels is de bundel aangepast, maar we zijn maar liefst 78 euro en 111 euro aan ‘buiten de bundel’ kosten verder. Ik lees hierover veel meer berichten en het voelt gewoon niet netjes om klanten daar niet tijdig van op de hoogte te stellen. Bij internet krijg je een melding van 80%, waarom voor bellen niet? Dan had ik eerder mijn bundel al aangepast en nu is het gewoon een nare klantervaring waarbij het voelt alsof dit een manier is om extra geld te verdienen. De kosten voor buiten de bundel bellen zijn namelijk buitensporig. Jullie kunnen hier nu misschien niet zoveel mee, maar als jaren trouwe klant vind ik dit wel schandalig en neem ik het mee in mijn overweging om over te gaan stappen. Andere providers sturen hier netjes informatie over en niet iedereen gaat een app bijhouden voor zoiets basaals als telefoneren. De extra kosten hadden mij al eerder moeten opvallen, maar met zoveel rekenen schiet zoiets er wel eens bij in. Al met al geen net beleid. Ook het telefonisch contact met de klantenservice voelde niet als gehoord en begrepen.

Beste Pharwin van Odido,

 

Ik heb alles zojuist in m'n profiel vermeld. Ik hoor graag van je.

 

Vriendelijke groet,

 

Glenn

 

 


Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@Glenn1984 dank voor het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken naar je factuur en ik zie inderdaad dat je extra kosten van € 61,00 buiten je bundel hebt gemaakt. Het is normaal gesproken je eigen verantwoordelijkheid om dit altijd zelf in de gaten te houden via je Mijn Odido account. Ik zie dat je inmiddels je bundel hebt aangepast naar Unlimited bellen/sms'en. Zo krijg je in ieder geval geen extra kosten meer voor het bellen. Wel zo fijn. 

Ik heb dit besproken en we zijn bereid om een uitzondering voor je te maken. Ik kan een deel van de kosten voor je vergoeden, namelijk € 20,00. Zou je dat willen? 

Laat het gerust aan mij weten, dan maak ik het daarna meteen voor je in orde! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • October 7, 2025

Beste Pharwin,

 

Sorry ik heb € 61,00 euro en € 111,06 aan kosten buiten de bundel. Ik vind een vergoeding van € 20,00 euro echt niet in verhouding met dit bizar hoge bedrag wat Odido aan kosten heeft gerekend. Ik mag toch aannemen dat er wel een betere compensatie mogelijkheid is.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 8, 2025

Compensatie is helemaal geen vanzelfsprekendheid. Je gebruikt de dienst, daar betaal je voor volgens afspraak. Odido had helemaal niets hoeven te doen maar Pharwin heeft persoonlijk je case besproken en ruim 10% korting geregeld.


Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Glenn1984, ik zie inderdaad de kosten van € 111,08 nu ook terug op je nieuwe factuur. Ik kan de vergoeding maximaal verdubbelen tot een bedrag van € 40,00. Zoals Eric ook aangeeft, is een compensatie eigenlijk helemaal niet de bedoeling, maar zijn we toch bereid om een grote uitzondering te maken en een deel van het bedrag te vergoeden. Ik wil nogmaals benadrukken dat het eigenlijk je eigen verantwoordelijkheid is om zit zelf in de gaten te houden via je Mijn Odido account. 

Laat maar gerust weten of je dit zou willen, dan maak ik het graag voor je in orde! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • Antwoord
  • November 10, 2025

Hoi ​@Glenn1984, ik zie inderdaad de kosten van € 111,08 nu ook terug op je nieuwe factuur. Ik kan de vergoeding maximaal verdubbelen tot een bedrag van € 40,00. Zoals Eric ook aangeeft, is een compensatie eigenlijk helemaal niet de bedoeling, maar zijn we toch bereid om een grote uitzondering te maken en een deel van het bedrag te vergoeden. Ik wil nogmaals benadrukken dat het eigenlijk je eigen verantwoordelijkheid is om zit zelf in de gaten te houden via je Mijn Odido account. 

Laat maar gerust weten of je dit zou willen, dan maak ik het graag voor je in orde! 

 

Pharwin,

 

Ik ga akkoord met de vergoeding van €40. Wil je het voor mij in orde te maken?

 

Vriendelijke groet,

 

Glenn


Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@Glenn1984 geen probleem! Ik heb zojuist de credit voor je aangemaakt. Deze zal binnen enkele dagen worden verwerkt bij je abonnement en het bedrag zal dan in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd! 

Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. De community is er voor je!