Skip to main content

Beste , na betaling van alle achterstanden op mijn vier aansluitingen , is er één van deze aansluitingen nog steeds inactief. Ik ben op dit moment in het buitenland en de klantenservice is niet telefonisch bereikbaar. Zeer vervelend , graag uw hulp. 

Hallo @Fred Krueger 

Gaat dit om een mobiele aansluiting?

Is volgens het mijn Odido account nu alles betaald?


Hallo @Fred Krueger 

Gaat dit om een mobiele aansluiting?

Is volgens het mijn Odido account nu alles betaald?

Ja , twee mobiele , één 4g voor thuis en één tablet aansluiting. Er staan nog drie heraansluitingen van 25 euro elk open , maar die kan ik niet betalen, er staat geen betaal link. Ik betaal ze vanzelfsprekend graag.


@Fred Krueger welkom op onze Community, ik help je graag! Ik heb gelijk even zitten zoeken op je e-mailadres en ik zie bij zowel je 4G voor Thuis abonnement, je tablet abonnement en je twee mobiele abonnementen geen openstaande bedragen meer staan. Je bent dus helemaal bij met al je betalingen, dank hiervoor! Voor het vervolg: als je de betaling niet kunt voldoen middels de iDeal knop in je Mijn Odido account, kun je er altijd voor kiezen om de bedragen handmatig over te maken naar ons rekeningnummer: NL03 COBA 0733 959 717. Vermeld per overboeking in de omschrijving altijd je klantnummer (deze kan je terugvinden bovenaan je factuur), zodat wij de betaling aan jouw account kunnen koppelen en verwerken. Het duurt dan ongeveer 3 werkdagen voordat het bedrag is verwerkt in je account. Zodra de betaling is verwerkt, worden de blokkade ook automatisch verwijderd! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Anders wens ik je voor nu nog een hele mooie dag toe! 😄


@Fred Krueger welkom op onze Community, ik help je graag! Ik heb gelijk even zitten zoeken op je e-mailadres en ik zie bij zowel je 4G voor Thuis abonnement, je tablet abonnement en je twee mobiele abonnementen geen openstaande bedragen meer staan. Je bent dus helemaal bij met al je betalingen, dank hiervoor! Voor het vervolg: als je de betaling niet kunt voldoen middels de iDeal knop in je Mijn Odido account, kun je er altijd voor kiezen om de bedragen handmatig over te maken naar ons rekeningnummer: NL03 COBA 0733 959 717. Vermeld per overboeking in de omschrijving altijd je klantnummer (deze kan je terugvinden bovenaan je factuur), zodat wij de betaling aan jouw account kunnen koppelen en verwerken. Het duurt dan ongeveer 3 werkdagen voordat het bedrag is verwerkt in je account. Zodra de betaling is verwerkt, worden de blokkade ook automatisch verwijderd! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Anders wens ik je voor nu nog een hele mooie dag toe! 😄

Beste Pharwin , dank voor je antwoord maar met mijn mobiele abonnement 064…..67 is de sim kaart nog steeds geblokkeerd.


@Fred Krueger wat gek! Ik heb het zojuist nog een keer dubbel voor je gecheckt en ik zie bij je nummer dat eindigt op ***067 geen blokkade staan en op dit moment ook geen openstaande facturen. Heb je geen internet bij dit nummer? Had je toevallig al een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je toestel dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking zie ik dat er werkzaamheden bij jou in de buurt zijn geweest en dat het inmiddels al is opgelost. Maar, ik zie dat er binnenkort wel weer werkzaamheden bij je in de buurt zullen plaatsvinden, vandaar dat je last kan ervaren met je 4G. Deze werkzaamheden zijn nodig, om de kwaliteit van ons netwerk in je buurt de verbeteren. We werkzaamheden staan gepland vanaf 12 april 10:00 - 18 april 19:00. Excuses voor het ongemak en onze netwerkspecialisten zullen proberen de werkzaamheden zo snel mogelijk af te ronden! 

Als je dit alleen bij het nummer dat eindigt op ***067 hebt, dan kan het aan je toestel liggen. Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Ik verneem het graag van je! 


@Fred Krueger wat gek! Ik heb het zojuist nog een keer dubbel voor je gecheckt en ik zie bij je nummer dat eindigt op ***067 geen blokkade staan en op dit moment ook geen openstaande facturen. Heb je geen internet bij dit nummer? Had je toevallig al een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je toestel dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Op onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking zie ik dat er werkzaamheden bij jou in de buurt zijn geweest en dat het inmiddels al is opgelost. Maar, ik zie dat er binnenkort wel weer werkzaamheden bij je in de buurt zullen plaatsvinden, vandaar dat je last kan ervaren met je 4G. Deze werkzaamheden zijn nodig, om de kwaliteit van ons netwerk in je buurt de verbeteren. We werkzaamheden staan gepland vanaf 12 april 10:00 - 18 april 19:00. Excuses voor het ongemak en onze netwerkspecialisten zullen proberen de werkzaamheden zo snel mogelijk af te ronden! 

Als je dit alleen bij het nummer dat eindigt op ***067 hebt, dan kan het aan je toestel liggen. Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een aantal dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Ik verneem het graag van je! 

Beste Pharwin , ik heb een e-sim in mijn toestel , alles geprobeerd en het enigste wat er nog rest is de e-sim verwijderen. Ik krijg alleen te zien bij Netwerk en internet ; Gesprekken en sms’jes ; T-Mobile NL ( Tijdelijk niet beschikbaar ) Let wel , ik ben op dit moment in het buitenland. Mvg Fred.


@Fred Krueger we kunnen eventueel checken of het opgelost is door een nieuwe eSIM te bestellen en te activeren. Ik kan een nieuwe eSIM voor je klaarzetten in je Mijn Odido account en je kunt 'm ook daar zelf activeren. Goed dat je aangeeft in het buitenland te zitten. Een simkaartactivatie vanuit het buitenland is mogelijk, maar we raden dit niet aan. Mocht er namelijk een probleem ontstaan met de activatie, dan zit het netwerk van de buitenlandse provider ertussen en wordt het lastiger het probleem op te lossen. Maar we kunnen het zeker proberen, als je dit zou willen! Wil je dat ik een eSIM voor je bestel en klaarzet in je Mijn Odido account? Laat het maar even weten! 😄


@Fred Krueger we kunnen eventueel checken of het opgelost is door een nieuwe eSIM te bestellen en te activeren. Ik kan een nieuwe eSIM voor je klaarzetten in je Mijn Odido account en je kunt 'm ook daar zelf activeren. Goed dat je aangeeft in het buitenland te zitten. Een simkaartactivatie vanuit het buitenland is mogelijk, maar we raden dit niet aan. Mocht er namelijk een probleem ontstaan met de activatie, dan zit het netwerk van de buitenlandse provider ertussen en wordt het lastiger het probleem op te lossen. Maar we kunnen het zeker proberen, als je dit zou willen! Wil je dat ik een eSIM voor je bestel en klaarzet in je Mijn Odido account? Laat het maar even weten! 😄

Beste Pharwin , als je wil graag !! Ik heb de huidige al gewist , helemaal klaar mee hahahaha. Ook het tablet abonnement met nummer 0970…...09 werkt niet kom ik net achter na onderzoek , dit betreft een normale sim kaart die ik dus nu in mijn telefoon geplaatst heb . Dit abonnement loopt 20 April evengoed af , maar het is niet netjes dat ik voor de service betaal en er geen gebruik van kan maken wel ? Vriendelijk dank.


@Fred Krueger dat begrijp ik heel goed! Je was me net een stapje voor haha, ik zie namelijk dat je al zelf een eSIM hebt besteld. Niet handig dat je je huidige eSIM hebt verwijderd, want voor de activatie wordt er een SMS verstuurd naar je nummer en die komt natuurlijk niet aan als er geen eSIM meer gekoppeld is. Je kunt het eventueel proberen via IDIN (bankverificatie) en kan heel gemakkelijk via je Mijn Odido account; https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim/simkaart-activeren. Als je de QR-code van de eSIM hebt gescand, kun je het daarna activeren! Laat je me even weten of het lukt met de activatie? Anders kan ik (nadat je zelf de QR-code hebt gescand met je toestel) de nieuwe eSIM voor je activeren! 

Voor je tabletabonnement, zie ik verder geen bijzonderheden. Ik vermoed dus dat dit te maken heeft met een dekkingsprobleem en onze netwerkspecialisten zijn hiervan op de hoogte. Er staan ook werkzaamheden met de mast bij jou in de buurt gepland en dat had ik in mijn eerdere bericht al toegelicht. Het is voor nu even geduldig afwachten, totdat de werkzaamheden zijn afgerond, daarna zou het weer optimaal moeten werken. Ik snap heel goed dat je niet wil betalen voor onze services, als je er geen gebruik van kan maken. Daarom zullen zij je ook hierin gaan compenseren. Dan is het wel van belang dat je een meldig hiervan maakt via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, zodat zij je op de hoogte kunnen stellen wanneer het is opgelost en daarna kunnen meekijken naar een eventuele compensatie voor het ongemak!

 

 


@Fred Krueger dat begrijp ik heel goed! Je was me net een stapje voor haha, ik zie namelijk dat je al zelf een eSIM hebt besteld. Niet handig dat je je huidige eSIM hebt verwijderd, want voor de activatie wordt er een SMS verstuurd naar je nummer en die komt natuurlijk niet aan als er geen eSIM meer gekoppeld is. Je kunt het eventueel proberen via IDIN (bankverificatie) en kan heel gemakkelijk via je Mijn Odido account; https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim/simkaart-activeren. Als je de QR-code van de eSIM hebt gescand, kun je het daarna activeren! Laat je me even weten of het lukt met de activatie? Anders kan ik (nadat je zelf de QR-code hebt gescand met je toestel) de nieuwe eSIM voor je activeren! 

Voor je tabletabonnement, zie ik verder geen bijzonderheden. Ik vermoed dus dat dit te maken heeft met een dekkingsprobleem en onze netwerkspecialisten zijn hiervan op de hoogte. Er staan ook werkzaamheden met de mast bij jou in de buurt gepland en dat had ik in mijn eerdere bericht al toegelicht. Het is voor nu even geduldig afwachten, totdat de werkzaamheden zijn afgerond, daarna zou het weer optimaal moeten werken. Ik snap heel goed dat je niet wil betalen voor onze services, als je er geen gebruik van kan maken. Daarom zullen zij je ook hierin gaan compenseren. Dan is het wel van belang dat je een meldig hiervan maakt via onze dekkingskaart: https://www.odido.nl/netwerk/dekking, zodat zij je op de hoogte kunnen stellen wanneer het is opgelost en daarna kunnen meekijken naar een eventuele compensatie voor het ongemak!

 

 

Beste Pharwin , ik zit in het buitenland zoals ik al zei , en de sim van de tablet werkt niet , noch de nieuwe e-sim op mijn telefoontoestel met nummer 0642….67.  , noch kan ik deze activeren met IDIN , de pagina blijft laden. Dus als je deze zou kunnen activeren graag. Met vriendelijke groet , Fred.


@Fred Krueger Ik zie inderdaad dat je in Spanje bent en ik zie ook al wat de reden is dat de simkaart van je tablet het niet doet. Deze herkent namelijk niet dat je in het buitenland zit, in je Mijn Odido account zie ik dat de simkaart nog denkt dat je in Nederland bent, dat is ook te zien bij je bundel, die op dit moment alleen in Nederland beschikbaar is. Zou je voor mij het simkaartje van je tablet eruit willen halen en opnieuw erin willen plaatsen en ook even de tablet uit- en weer aan willen zetten? Wellicht dat die daarna wel herkent dat je in Nederland bent. Mocht het daarna alsnog niet lukken, zal er waarschijnlijk wel een nieuwe simkaart in moeten komen. Ik zie dat het abonnement gestart is op 4-2-2022, dus er zit wellicht nog een oud T-Mobile simkaart in. Ik zou eventueel ook een eSIM voor je klaar kunnen zetten voor het abonnement met je tablet, want dit is mogelijk. Maar ik verneem graag eerst van je of het met de fysieke simkaart werkt. 

Voor je mobiele abonnement, zie ik dat de simkaartactivatie zie ik dat het inmiddels door jezelf is gelukt. Zou je voor mij je toestel opnieuw kunnen opstarten om te kijken of het daarna werkt? Zou je ook voor me kunnen controleren of je nu gebruikmaakt van het juiste simkaartnummer dat eindigt op: ***1248? Deze staat nu gekoppeld en is geactiveerd bij je abonnement. Je kunt dit checken in de instellingen van je toestel!

Ik verneem het graag  van je! 


Beste Pharwin , voor de tablet sim , die werkt nog niet en dat abonnement loopt op 20/4 af dus ik laat die maar zitten om verdere ergernis te voorkomen. De nieuwe esim voor mijn telefoon heb ik nog niet kunnen activeren met IDIN , want bij het proberen te activeren blijft de pagina hangen. Waar ik het ook probeer en ook zonder vpn geprobeerd. Is het simkaartnummer de ICCID van 19 cijfers ? Dit nummer eindigt bij mij op 5682 namelijk. Dus ik ben helaas uitgeprobeerd. 

Met vriendelijke groet , Fred.


Goedemorgen Fred, doordat het niet is gelukt met het activeren van de eSIM staat bij ons wel het nieuwe ICC-nummer in het systeem, terwijl jij een ander ziet. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je klaargezet in Mijn Odido. Wil jij deze scannen/downloaden? Je hoeft hem niet te activeren. Dat gaan wij voor je doen, zodat we niet het risico lopen dat de pagina weer blijft hangen. Laat je het me weten of het is gelukt met downloaden/scannen van de QR-code/eSIM? Dan gaan wij voor je aan de slag! 


Goedemorgen Fred, doordat het niet is gelukt met het activeren van de eSIM staat bij ons wel het nieuwe ICC-nummer in het systeem, terwijl jij een ander ziet. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je klaargezet in Mijn Odido. Wil jij deze scannen/downloaden? Je hoeft hem niet te activeren. Dat gaan wij voor je doen, zodat we niet het risico lopen dat de pagina weer blijft hangen. Laat je het me weten of het is gelukt met downloaden/scannen van de QR-code/eSIM? Dan gaan wij voor je aan de slag! 

 

Hallo Pharwin , ik kreeg een bericht dat er een nieuwe esim klaar stond , deze geïnstalleerd en geactiveerd en…. jawel , het werkt. Super bedankt voor jouw hulp , met vriendelijke groet , Fred.


Hi Fred, superfijn dat het met deze nieuwe eSIM direct is gelukt. Uiteraard graag gedaan en nog een heel fijn verblijf in Spanje! 😎


Hi Fred, superfijn dat het met deze nieuwe eSIM direct is gelukt. Uiteraard graag gedaan en nog een heel fijn verblijf in Spanje! 😎

Hallo Marciano , vriendelijk dank !!!


Reageer