Skip to main content
Beantwoord

BKR Registratie verwijderen SPOED

• 3 februari 2025
  • 5 reacties
  • 81 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Onderwerp: Verzoek tot verwijdering onterechte BKR-registratie

Geachte heer/mevrouw,

Gisteren heb ik een e-mail gestuurd naar de incassoafdeling van Odido. Vandaag hebben wij te horen gekregen dat onze hypotheekaanvraag niet wordt goedgekeurd vanwege een BKR-registratie op naam van mijn partner, gerelateerd aan een abonnement uit 2021.

Na grondige controle zijn wij tot de volgende bevindingen gekomen:

1. Onterecht geregistreerde achterstand:

• Er was sprake van één maand betalingsachterstand, die volledig is afgelost in 2023.
    • Conform de wet mag een BKR-registratie pas plaatsvinden bij een achterstand van langer dan twee maanden, mits de betrokkene hierover correct is geïnformeerd.
    • Er is geen communicatie geweest voorafgaand aan de BKR-melding, wat een vereiste is voordat een dergelijke registratie mag plaatsvinden.
  2. Gevolgen van de registratie:

• Ondanks dat de achterstand volledig is voldaan, staat de negatieve BKR-registratie nog steeds vermeld.
    • Hierdoor wordt onze hypotheekaanvraag telkens afgewezen, waardoor wij de financiering voor onze woning niet rond krijgen.
  3. Verzoek tot directe verwijdering:

• Gezien de registratie niet volgens de wettelijke richtlijnen is doorgevoerd en de achterstand al lange tijd is afbetaald, verzoek ik u om de BKR-registratie per direct te laten verwijderen.
    • Dit is noodzakelijk om een hypotheek te kunnen verkrijgen en onze woonsituatie niet in gevaar te brengen.

Ik vertrouw erop dat u deze kwestie met spoed behandelt en de registratie verwijdert. Mocht er aanvullende informatie nodig zijn, dan verneem ik dit graag.

Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
Denise & Kelvin

Beste antwoord door Marciano van Odido

Hoi Denise, van harte welkom op de Community ! Leuk dat jij en Kelvin bezig zijn met jullie toekomstige woning. Ik snap volkomen dat jullie de BKR-registratie zo snel mogelijk verwijderd willen hebben en daar help ik je graag bij. Goed dat je Incasso inmiddels hebt gemaild. Op het e-mailadres dat je hier op de Community gebruikt, kan ik geen mail vinden. Ook op het 06-nummer dat in je profiel staat vind ik niks terug. Heb je het contractnummer van BKR voor me? En met welk e-mailadres heb je gemaild? Als je het 06-nummer van het betreffende abonnement uit 2021 ook voor me hebt, kan ik je mail inzien en deze met mijn collega van Incasso bespreken. Je kan de gegevens in je profiel invullen of via een privébericht naar me sturen. Als alles betaald is, kunnen we ervoor zorgen dat de registratie snel verwijderd wordt! 😄

Bekijk origineel

5 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8588 reacties
  • 3 februari 2025

Het is natuurlijk wel jammer dat jullie hypotheek adviseur niet even gewezen heeft om aan het begin van jullie traject even de BKR te controleren. Dan had je voldoende tijd gehad

Het klopt inderdaad dat de uitvoering van dit soort communicatie met klanten en het BKR alleen door de incasso afdeling wordt behandeld. Die zijn alleen bereikbaar per email via incasso@odido.nl.

Er zijn helaas best een hoop mensen die de BKR vergeten en zich met spoed melden. Terecht of onterecht,  Odido is vaal heel coulanct met het verwijderen van registraties, maar dat kost dus wel wat tijd. 

.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7897 reacties
  • 3 februari 2025

@Denisej12 Vul ondertussen alles in (zie mijn onderschrift) de moderators behandelen de inkomende topics op volgorde van binnenkomst en doen hun best om iedereen te helpen.

Succes 🍀

• Auteur
  • 2 reacties
  • 4 februari 2025
eric schreef:

Het is natuurlijk wel jammer dat jullie hypotheek adviseur niet even gewezen heeft om aan het begin van jullie traject even de BKR te controleren. Dan had je voldoende tijd gehad

Het klopt inderdaad dat de uitvoering van dit soort communicatie met klanten en het BKR alleen door de incasso afdeling wordt behandeld. Die zijn alleen bereikbaar per email via incasso@odido.nl.

Er zijn helaas best een hoop mensen die de BKR vergeten en zich met spoed melden. Terecht of onterecht,  Odido is vaal heel coulanct met het verwijderen van registraties, maar dat kost dus wel wat tijd. 

.

Ja dit komt omdat wij hebben aangegeven dat er geen BKR openstond omdat wij niet wisten dat er uberhaupt een registratie stond. 

Maar nu komen we dus echt in de problemen met onze financiering. Ik heb een mail gestuurd maar is er geen snellere manier?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Denise, van harte welkom op de Community ! Leuk dat jij en Kelvin bezig zijn met jullie toekomstige woning. Ik snap volkomen dat jullie de BKR-registratie zo snel mogelijk verwijderd willen hebben en daar help ik je graag bij. Goed dat je Incasso inmiddels hebt gemaild. Op het e-mailadres dat je hier op de Community gebruikt, kan ik geen mail vinden. Ook op het 06-nummer dat in je profiel staat vind ik niks terug. Heb je het contractnummer van BKR voor me? En met welk e-mailadres heb je gemaild? Als je het 06-nummer van het betreffende abonnement uit 2021 ook voor me hebt, kan ik je mail inzien en deze met mijn collega van Incasso bespreken. Je kan de gegevens in je profiel invullen of via een privébericht naar me sturen. Als alles betaald is, kunnen we ervoor zorgen dat de registratie snel verwijderd wordt! 😄

• Auteur
  • 2 reacties
  • 4 februari 2025
Marciano van Odido schreef:

Ik heb je een privébericht gestuurd

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen