Skip to main content

Ik heb onlangs een huis gekocht, waar we al snel in kunnen. Daarom moet ook snel een hypotheek en starterslening aangevraagd worden. Alleen met een BKR registratie gaat dit niet lukken. Ik heb al een mail gestuurd naar de incasso afdeling met bewijzen en hoe zwaar de registratie voor ons is, maar tot heden nog geen mail gehad. Ik ben al lange klant van jullie en zou het daarom erg op prijs stellen als hierbij geholpen kan worden, anders kunnen wij geen hypotheek krijgen...

Hoi @tessavd26 ,

Een BKR registratie blijft volgens de BKR voorwaarden 5 jaar zichtbaar nadat de lening uiteindelijk toch is afgelost.  Je hypotheek adviseur had je eigenlijk hierop moeten duiden. Je had zo de registratie bij het BKR kunnen opvragen.  Nu komt alles onder druk te staan. Odido kan soms besluiten de registratie te verwijderen,  wat daarvoor precies de voorwaarden zijn is onbekend. Maar dat het tijd kost om een zaak te overwegen is wel duidelijk. 

Een moderator kan nog even de status van je aanvraag bekijken, maar op het forum is er geen "chat met de klantenservice ", dus ook dit kan even duren.


Hoi @tessavd26 ,

Een BKR registratie blijft volgens de BKR voorwaarden 5 jaar zichtbaar nadat de lening uiteindelijk toch is afgelost.  Je hypotheek adviseur had je eigenlijk hierop moeten duiden. Je had zo de registratie bij het BKR kunnen opvragen.  Nu komt alles onder druk te staan. Odido kan soms besluiten de registratie te verwijderen,  wat daarvoor precies de voorwaarden zijn is onbekend. Maar dat het tijd kost om een zaak te overwegen is wel duidelijk. 

Een moderator kan nog even de status van je aanvraag bekijken, maar op het forum is er geen "chat met de klantenservice ", dus ook dit kan even duren.

Dit begrijp ik, alleen ons werd eerst verteld dat een mobiel abonnement geen gevolgen had. Het abonnement dat nog op het BKR staat is al afgelopen en volledig betaald. Het zou mij erg helpen als jullie hier verder naar willen kijken en dit eruit kunnen halen.

 


Hoe kan ik nu het beste verder handelen? Ik heb namelijk niet veel tijd meer


Beste @tessavd26  Ik heb de moderators gevraagd om je te helpen.

Geen garantie dat het lukt, de moderators zijn al naar huis.
Had je een Telefoon gekocht boven de €250,-? Alles wat boven de €250 is gekocht op afbetaling staat genoteerd bij de BKR.  
 


 


Ja de telefoon was boven de 900 euro het gaat om een abonnement die liep van augustus 2022 tot augustus 2024


@tessavd26 Zorg ervoor dat je profiel volledig is ingevuld (klantnummer, geboortedatum) 

06 nummer mag ook. Zie mijn onderschrift 


Dan zou die adviseur beter met de bank kunnen schakelen om uit te leggen waarom een mobiele achterstand geen invloed op de goedkeuring van die bank zou lijden. De BKR regels schrijven voor dat na Herstel de registratie 5 jaar blijkt staan. 

Ik snap je haast, maar dit is een community, je praat met andere klanten en die kunnen niet in systemen kijken. Moderators kunnen wel even kijken naar de status. Deze verzoeken komen namelijk bij een aparte afdeling binnen. Moderators pakken cases in volgorde van binnenkomst op. Waarschijnlijk dus morgen.

 

Nog even een check, wanneer is de betalingsachterstand ontstaan en wanneer is deze weer ingelost? Staat bij het BKR al wel een H(erstel) genoteerd?


Dan zou die adviseur beter met de bank kunnen schakelen om uit te leggen waarom een mobiele achterstand geen invloed op de goedkeuring van die bank zou lijden. De BKR regels schrijven voor dat na Herstel de registratie 5 jaar blijkt staan. 

Ik snap je haast, maar dit is een community, je praat met andere klanten en die kunnen niet in systemen kijken. Moderators kunnen wel even kijken naar de status. Deze verzoeken komen namelijk bij een aparte afdeling binnen. Moderators pakken cases in volgorde van binnenkomst op. Waarschijnlijk dus morgen.

Bedankt voor je reactie Eric, wij zitten ook met het aanvragen van een starterslening. Dat hij er nog 5 jaar instaat is geen probleem, maar wel als er nog een lopend krediet staat. Deze moet er daarvoor dus wel echt uit. Als een moderator er naar zou kunnen kijken zou heel fijn zijn. Ik wacht even af tot morgen. Bedankt


Dan zou die adviseur beter met de bank kunnen schakelen om uit te leggen waarom een mobiele achterstand geen invloed op de goedkeuring van die bank zou lijden. De BKR regels schrijven voor dat na Herstel de registratie 5 jaar blijkt staan. 

Ik snap je haast, maar dit is een community, je praat met andere klanten en die kunnen niet in systemen kijken. Moderators kunnen wel even kijken naar de status. Deze verzoeken komen namelijk bij een aparte afdeling binnen. Moderators pakken cases in volgorde van binnenkomst op. Waarschijnlijk dus morgen.

 

Nog even een check, wanneer is de betalingsachterstand ontstaan en wanneer is deze weer ingelost? Staat bij het BKR al wel een H(erstel) genoteerd?

Nog even antwoord op onderstaan er is geen betalingsachterstand, het is een abonnement dat al is afgelopen vorige maand maar nog steeds op lopend staat in BKR. 


Jeetje, bedoel je eigenlijk dat er nooit achterstand is geweest maar dat het door jullie netjes afbetaalde telefoon niet uit het register is verwijderd? Als je het helder uitlegt kan een moderator sneller handelen.

Het kopen van een huis is al stresvol genoeg.


Jeetje, bedoel je eigenlijk dat er nooit achterstand is geweest maar dat het door jullie netjes afbetaalde telefoon niet uit het register is verwijderd? Als je het helder uitlegt kan een moderator sneller handelen.

Het kopen van een huis is al stresvol genoeg.

Ja, excuses mocht ik niet duidelijk zijn geweest. Het is een afbetaalde telefoon die niet uit het register is verwijderd. Hij staat nog op lopend terwijl deze al beëindigd is.


@tessavd26  Zorg dat je alles bij de hand hebt als de moderator er om vraagt in een privébericht (niet openbaar

06-nummer waar het om gaat, de bijhorende geboortedatum, postcode + huisnummer, de laatste 4 cijfers van het IBAN en het contractnummer van het BKR


Hoi Tessa, van harte welkom op de Community en gaaf dat je een huis hebt gekocht! Ik snap dat je snel van je BKR-registratie af moet. Ik heb mijn collega gevraagd om jouw case (72851693) voorrang te geven. Echter door de drukte bij de BKR Incasso afdeling, zou het ook nog enkele dagen duren - zelfs als hij de case met spoed oppakt. Zodra ik een reactie heb laat ik het je weten, zodat je weet waar je aan toe bent. Ik hoop snel positief nieuws van hem te ontvangen!


Hoi Tessa, van harte welkom op de Community en gaaf dat je een huis hebt gekocht! Ik snap dat je snel van je BKR-registratie af moet. Ik heb mijn collega gevraagd om jouw case (72851693) voorrang te geven. Echter door de drukte bij de BKR Incasso afdeling, zou het ook nog enkele dagen duren - zelfs als hij de case met spoed oppakt. Zodra ik een reactie heb laat ik het je weten, zodat je weet waar je aan toe bent. Ik hoop snel positief nieuws van hem te ontvangen!

Bedankt voor je reactie Marciano, dit snap ik helemaal. Als de registratie op beëindigd gezet kan worden binnen enkele dagen zou dat erg fijn zijn. Ik kijk uit naar je reactie, bedankt voor je hulp alvast.


Reageer