Skip to main content

Beste lezer,

We zijn een huis aan het koen en ons bod is al geaccepteerd. Maar van mijn bank heb ik na een hypotheekaanvraag te horen gekregen dat ik een negatieve BKR registratie op mijn naam heb staan en een krediet niet mogelijk zou zijn.

Het gaat om een A codering van 25-10-2020 aangemeld toen door Tele2.

Dat kredit is lang geleden afgelost en beëindigd en het telefoonnummer is niet meer in gebruik. Ik was ook niet op de hoogte van het feit dat er een achterstand was! Nooit ben ik door Tele2 of Odido geïnformeerde over een achterstand. Ik heb geen facturen, aanmaningen en dergelijken ontvangen zodat ik de kans had om te reageren. 

Ik heb een verzoek bij Odido klantservice ingediend om deze codering te verwijderen. Dat stat onder het casenummer 72427360.

 

Maar dat was bijna 3 weken gelden en tot nu toe heb ik geen reactie van Odido ontvangen. Ik heb meerdere de klantservice meerdere keren gebeld om de status van mijn verzoek te checken, maar ik word helaas elke keer van de kast naar de muur gestuurd. 

Ik wil jullie daarom vriendelijk verzoeken om mijn BKR-registratie te verwijderen. Ik begrijp dat dit verzoek zorgvuldigheid vereist, maar ik hoop dat jullie mijn situatie in overweging willen nemen.

Bij voorbaat dank voor de tijd en moeite die jullie hierin willen steken en ik hoop op een positieve terugkoppeling z.s.m.

 

Met vriendelijke groeten,

Baraa Fares


 

Aanvoelende informatie:

Contractnummer: NHSRQ0000089519

Het betreffende telefoonnummer: 06-36419289 (niet meer in gebruik) 

Datum codering: 25-10-2020

Verwachte einddatum: 26-10-2020

Werkelijke einddatum: 10-11-2020

 

 


Hallo @B.Fares ,

Dit is niet wat je wil bij zo'n belangrijke stap in je leven.

Het is altijd een mooie stap om een huis te kopen. Daarom heb ik dit topic onder de aandacht van de moderators gebracht, zij proberen vandaag of morgen te reageren. Het is nogal druk op de community. 

Heb je eventueel je klantnummer al in je profiel staan? Zo niet, wil je dit dan alsnog doen. De moderator kan je dan beter en makkelijker helpen.


Hallo @B.Fares ,

Dit is niet wat je wil bij zo'n belangrijke stap in je leven.

Het is altijd een mooie stap om een huis te kopen. Daarom heb ik dit topic onder de aandacht van de moderators gebracht, zij proberen vandaag of morgen te reageren. Het is nogal druk op de community. 

Heb je eventueel je klantnummer al in je profiel staan? Zo niet, wil je dit dan alsnog doen. De moderator kan je dan beter en makkelijker helpen.

Dank je wel @soepkip67 !@soepkip67 ! Ik waardeer je hulp en aandacht. 

Mijn klantnummer staat al in mijn profiel, maar dat is het klantnummer van onze huidige thuisinternet abonnement en niet het klantnummer van onze oude Tele2 abonnement. 


Hoi Baraa, van harte welkom op de Community en leuk dat jullie bezig zijn met het kopen van jullie huis! Bedankt voor het casenummer, ik heb 'm er direct bijgepakt en ik zie dat deze inderdaad al even open staat. Ik weet dat mijn collega's van BKR Incasso momenteel erg druk zijn, maar ik heb haar gevraagd om meer duidelijkheid over het oppakken van jouw case. Ik verwacht dat ze na het weekend weer aanwezig is en hoop dan snel een reactie te krijgen!


Hoi Baraa, van harte welkom op de Community en leuk dat jullie bezig zijn met het kopen van jullie huis! 

Als je van de bank te horen krijgt dat de lening niet doorgaat omdat er een BKR registratie is, dan is daar ff helemaal niks leuks aan kan ik je verzekeren. 


Toch wel jammer dat je hypotheek adviseur niet eerder het advies om eenvoudig even het BKR register te raadplegen heeft gegeven. Die personen krijgen een hoop geld om mensen te begleiden en het opvragen van BKR kost niets en scheelt heel veel stress achteraf.


Hoi Baraa, van harte welkom op de Community en leuk dat jullie bezig zijn met het kopen van jullie huis! Bedankt voor het casenummer, ik heb 'm er direct bijgepakt en ik zie dat deze inderdaad al even open staat. Ik weet dat mijn collega's van BKR Incasso momenteel erg druk zijn, maar ik heb haar gevraagd om meer duidelijkheid over het oppakken van jouw case. Ik verwacht dat ze na het weekend weer aanwezig is en hoop dan snel een reactie te krijgen!

Dank je wel hiervoor Maricano! 


Hoi Baraa, van harte welkom op de Community en leuk dat jullie bezig zijn met het kopen van jullie huis! Bedankt voor het casenummer, ik heb 'm er direct bijgepakt en ik zie dat deze inderdaad al even open staat. Ik weet dat mijn collega's van BKR Incasso momenteel erg druk zijn, maar ik heb haar gevraagd om meer duidelijkheid over het oppakken van jouw case. Ik verwacht dat ze na het weekend weer aanwezig is en hoop dan snel een reactie te krijgen!

Hoi Marciano, 

Tot nu toe heb ik niks gehoord van Odido. Dit is nu de 4de week sinds wij de klacht hebben ingediend en nu  lopen wij een serieuze risico dat het hypotheekaanvraag niet zou afgerond kunnen worden binnen de afgesproken termijn met de verkoper.

Ik vind het heel vervelend dat dit zou kunnen gebeuren vanwege een dom probleem zo als dit. Ik wordt geadviseerd om een advocaat in te schakelen, maar ik ben bang dat dat nog langer zou duren. 


Goedemorgen Baraa, sorry voor de late reactie! Ik heb mijn collega gister gesproken en hij vertelde me dat hij jouw case voorrang zou geven. Als het krediet inmiddels inderdaad betaald is verwijderd hij vandaag of uiterlijk morgen de codering. Zodra hij dit heeft gedaan, laat hij het je ook per mail weten. Ik hoop dat dit vandaag gebeurd en anders zou het morgen zijn. Laat je het me weten als je van hem hebt gehoord?


Goedemorgen Baraa, sorry voor de late reactie! Ik heb mijn collega gister gesproken en hij vertelde me dat hij jouw case voorrang zou geven. Als het krediet inmiddels inderdaad betaald is verwijderd hij vandaag of uiterlijk morgen de codering. Zodra hij dit heeft gedaan, laat hij het je ook per mail weten. Ik hoop dat dit vandaag gebeurd en anders zou het morgen zijn. Laat je het me weten als je van hem hebt gehoord?

Heel erg bedankt Marciao! Dat zal ik doen. 


Hi Baraa, ik hoor net van mijn collega dat hij jouw case inmiddels heeft opgepakt en dat hij de bijzonderheidscode heeft verwijderd. Ik zie ook dat hij je heeft gemaild. Heb je het mailtje ontvangen? Ik hoop dat het straks helemaal lukt met je hypotheek en ik hoor het graag van je! 😊


Hi Baraa, ik hoor net van mijn collega dat hij jouw case inmiddels heeft opgepakt en dat hij de bijzonderheidscode heeft verwijderd. Ik zie ook dat hij je heeft gemaild. Heb je het mailtje ontvangen? Ik hoop dat het straks helemaal lukt met je hypotheek en ik hoor het graag van je! 😊

Hoi Mariano, 

Ja, inderdaad. Ik heb een e-mail ontvangen van jouw collega Ali. En ik zie dat de codering is inderdaad verwijderd. Heel erg bedankt nog een keer voor al je hulp en aandacht! 🌹🙏


Goedemorgen Baraa, superfijn en uiteraard graag gedaan. Mocht je in de toekomst nog een keer hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat voor je klaar. Voor nu wens ik je een hele fijne dag! 🙌🏻


Beste mensen,

mijn dochter en schoonzoon kunnen een huisje kopen maar krijgen de hypotheek niet rond ivm codering bkr die in 2021 is afbetaald. Deze achterstand is helaas niet door hun zelf ontstaan maar door de moeder van mijn schoonzoon die een abonnement af sloot op de naam toen hij 17 jaar was,  de rekeningen achter hield waarschijnlijk door de ziekte waar ze inmiddels ook aan is overleden. Nu hebben we al uren aan de telefoon gehangen met jullie alle gegevens doorgegeven maar komen geen stap verder, en ook niet altijd netjes behandeld aan de telefoon. De vraag van de kinderen is nog steeds niet beantwoord en maandag verloopt alles en lopen ze hun huisje mis. In en in triest en jammer, terwijl ons afgelopen maandag aan de telefoon werd toegezegd dat dit 5 werkdagen zou duren maar totaal niets geen enkele reactie. Mochten jullie vragen hebben sta ik die graag te woord.


@Johanna1959 Wat jammer dat ze niet eerder hier zelf aan de bel hebben getrokken.

Laat die mensen(schoonzoon) zelf een nieuw eigen topic openen. Een ander kan dit niet voor hun doen.

Hebben ze al gekeken bij de BKR of het nu goed staat?

En sorry maar voor maandag komt dit niet meer voor elkaar!  Hopelijk krijgen ze dan de volgende keer wel het huis van hun dromen.
Zorg er voor dat al hun gegevens zijn ingevuld (zie mijn onderschrift)

 


Hoi @Johanna1959 ,

Wat een vervelende ervaring. Een goede hypotheek adviseur start aan het begin van een traject met een inventarisatie  en daar hoort ook bij of er nog BKR registraties zijn. Als er een lening noet op tijd is afbetaald wordt dit doorgegeven aan het BKR. Nadat de lening volledig is ingelost wordt er een Herstel bijgezet. De BKR regels schrijven voor dat deze registratie 5 jaar na het herstel wordt verwijderd.  Een verzoek tot belangenoverweging kan altijd worden ingediend bij de lening verstrekker,  maar dat geeft geen garantie dat deze altijd en direct wordt weggehaald. De hele gedachten achter het BKR is juist om inzicht te geven aan leningverstekkers over het verleden van aanvragers.

Maae goed,  je hebt al bij de.post van @Cristien gelezen, er zijn in het weekend geen backoffice afdelingen open, en de afwikkeling naar BKR kost gewoon tijd. Hopenlijk kunnen de kopers nog een verlening van de ontbindende voorwaarden krijgen van de verkopers.


Reageer