Skip to main content
Beantwoord

BKR


  • is een Top Poster
  • 10 reacties

Geachte,

Na 2 jaar lang strijden voor een woning, heb ik uiteindelijk een woning gekregen. Nu sta ik voor een probleem en dat is de bkr registratie. De verhuurder kan de woning niet aan mij geven met een bkr registratie. Ik heb een zoontje van 1,5 en kan dat niet permitteren op dit moment. Mijn vraag is als dit verwijderd kan worden? Mijn dank is ontzettend groot alvast. Ik kan niet wachten op een nieuw toekomst. 

 

Contractnummer: NHSRS2000338405 ( Dit heb ik betaald via de deurwaarder) 

 

Contractnummer : 41168679 ( Deze staat als beëindigd) 

Beste antwoord door Cristien

@sssc  Waarvan heb je een BKR registratie? Loopt dat abonnement nog? Is de telefoon inmiddels al afbetaald/rekening?

Zie mijn onderschrift en vul alles zoveel mogelijk in

Bekijk origineel

21 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7894 reacties
  • Antwoord
  • 6 november 2024

@sssc  Waarvan heb je een BKR registratie? Loopt dat abonnement nog? Is de telefoon inmiddels al afbetaald/rekening?

Zie mijn onderschrift en vul alles zoveel mogelijk in


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 6 november 2024

Hoi, ik heb een BKR registratie van een telefoon abonnement ( beide zijn telefoon abonnementen) 

1 is al beëindigd in 2020 ( staat op bkr ) . En de ander heb ik volledig afbetaald via de deurwaarder LAVG. 

 

Ik zal verdere informatie invullen. 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 6 november 2024

informatie in profiel ingevuld.


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8583 reacties
  • 6 november 2024

Dat is inderdaad heel vervelend, zeker met zo'n kleintje erbij. Houdt wel rekening met het feit dat BKR voorschrijft dat leningen en achterstanden 5 jaar na aflossing moeten blijven geregistreerd.  Zo kunnen andere partijen de leenervaringen inzien van andere kredietverstrekkers. 

Er is een speciale afdeling waar zo'n verzoek wordt afgewogen. Die afdeling is bereikbaar via incasso@odido.nl 

Er is op die afdeling een hele kleine bezetting. Daarom kan het even duren voordat er een ja of nee terugkomt.


Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7894 reacties
  • 8 november 2024

@sssc  Ben je inmiddels al geholpen?


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 8 november 2024

Nee helaas niet en ik heb niet zoveel tijd. De verhuurder wilt het anders aan iemand anders geven. 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8583 reacties
  • 8 november 2024

Je hebt je verzoek nu toch wel naar dat email adres gestuurd? Het vervelende is natuurlijk dat het zo onder tijdsdruk staat. Jammer dat dit verzoek niet eerder is gedaan.  Dan had je het Ja of Nee al gehad.


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 8 november 2024

Ja het verzoek heb ik al gedaan. Ja nummer 1 staan was eigenlijk plotseling voor me haha en had niet gedacht dat verhuurders ook naar bkr kijken. 


eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8583 reacties
  • 8 november 2024

Commerciële verhuurders doen dat vaak de huren liggen ook vaak hoog, wat voor hen wanbetaler risico vergroot. Laten we hopen dat e.e.a. goed komt voor je.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi sssc, goed dat je Incasso al gemaild hebt! Vul je je 06-nummer en de laatste 4 cijfers van je geboortedatum in je profiel in? Dan kijk ik graag of de case goed is binnengekomen en wat de status is. Ik hoop dat mijn collega's snel de beslissing maken om de registratie voor je te verwijderen! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 11 november 2024

Hoi Marciano, ik heb dit nu ingevuld. Ik heb helaas nog geen mail terug gekregen in de tussentijd en wacht nu al bijna een weekje.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, bedankt voor het invullen van je profiel! Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat mijn collega Sjoerd je op 1 november heeft gemaild met het volgende:

Hartelijk dank voor uw e-mailbericht, naar aanleiding hiervan informeer ik u als volgt.
Ik heb uw BKR-registratie met kredietnummer NHSRS2000338405 bekeken en zie dat hiervoor nog een openstaand dossier loopt bij het incassobureau. U heeft met hen een betalingsregeling afgesproken die op dit moment nog loopt. Wanneer deze volledig is voldaan zal het incassobureau dit aan ons doorgeven en dan zal Odido uw BKR-registratie afmelden.
Ik ga er vanuit u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Zorg je ervoor dat de betaling volledig gedaan is via het incassobureau? Dan geven zij het aan ons door en dan kunnen wij de BKR-registratie afmelden. Laat het mij weten als je dit hebt gedaan, dan vraag ik Sjoerd jouw registratie met voorrang op te pakken! 😄


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 12 november 2024

Hoi Marciano, ik heb de mail zelf niet gehad? Ik zal het incassobureau direct bellen, want ik heb de betaling volledig gedaan ! 


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 12 november 2024

Hoi Marciano , ik heb ze gesproken en ze gaan dit vandaag naar jullie doorverwijzen. Laten jullie me weten als dit goed bij jullie is aangekomen?


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, hij heeft de mail wel naar jouw e-mailadres gestuurd. Wellicht is 'ie in je spambox terecht gekomen? Goed dat je ze gisteren meteen hebt gesproken. Ik heb goed nieuws voor je. Ik heb mijn collega Sjoerd zojuist gevraagd om ernaar te kijken. Hij heeft de registratie van contractnummer NHSRS***05 meteen afgemeld en de registratie verwijderd. Laat je het me weten of alles is gelukt? Ik hoop dat jij en je zoontje snel goed nieuws krijgen over jullie woning en ik hoor het graag! 😊


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 13 november 2024

Hoi Marciano, ik ben onwijs blij !!! 

 

Ik heb alleen nog 1 vraag, ik had dit contract nummer ook erbij gezet, misschien over het hoofd gezien. Maar Ik heb nog een contractnummer die geregistreerd staat bij jullie en die is in 2021 al beëindigd. Is het mogelijk als die ook verwijderd wordt? 

Het gaat om contractnummer : 41168679

groetjes,


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi, superfijn om te lezen! Ik had de ander inderdaad over het hoofd gezien en direct nagevraagd. Sjoerd stuurt je hierover per mail meer informatie! 😊


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 19 november 2024

Hoi Marciano, ik ben inmiddels nog steeds niet volledig geholpen. 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen sssc, waar loop je op dit moment nog tegenaan met 2e contractnummer? Ik begreep van Sjoerd dat er bij dit contractnummer nog een openstaand bedrag te betalen was. Hier heeft hij als het goed is een mail over gestuurd. Heb je deze ontvangen? Of heb je de betaling inmiddels gedaan? Dan kan ik hem vragen de registratie te verwijderen. Ik hoor het graag van je!


  • Auteur
  • is een Top Poster
  • 10 reacties
  • 20 november 2024

Hoi Marciano, Ik heb met de deurwaarder gesproken en die gaf aan dat ze dit in 2020 al hebben teruggestuurd naar odido. In mijn BKR staat er een A3 dat betekent en daarbij staat “ jou kredietverstrekker heeft een bedrag van 250 of meer afgeboekt. Hoeft je niks meer te betalen dan wordt je contract beëindigd. Dat zie je aan de werkelijke einddatum. Heb je nog wel financiële verplichtingen op dit krediet? Dan is het krediet nog niet beëindigd. Je ziet geen einddatum “

De deurwaarder heeft aangegeven dat dit in 2020 is teruggestuurd naar odido. 19-10-2021 is er een A3 code gezet met een einddatum en er staat dat de bkr code wordt verwijderd in 2026. Dus dit betekent dat t-mobile toen destijds een bedrag heeft afgeboekt en ik dit dus niet meer hoeft te betalen. 

Ik heb tot morgenmiddag en anders wordt de woning weggegeven aan een andere geïnteresseerde. Mijn kind en ik zitten dan op straat. 

Zie bijlage! 

 

 

 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen, bedankt voor de terugkoppeling en je screenshots! Ik heb Sjoerd direct om hulp gevraagd, maar hij is vandaag afwezig. Mail direct opnieuw naar incasso@odido.nl. Ik hoop dat zijn collega's je snel kunnen helpen, maar ik weet wel dat zij een verwerkingstijd hebben. Op dit moment zonder Sjoerd, kan ik het niet sneller op laten pakken. Stuur zeker de screenshots mee en laat je het me weten als ze hebben gereageerd?


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen