Skip to main content

Ik heb recentelijk een betalingsregeling getroffen voor mijn openstaande saldo, waarbij ik de eerste betalingen handmatig heb voldaan omdat de automatische incasso niet kon plaatsvinden. Dit na overleg met de Odido medewerkster. Ondanks dat de betalingen zijn uitgevoerd, ontvang ik nog steeds herinneringen voor het openstaande bedrag. Nu ben ik geblokkeerd omdat die betaling nog steeds niet correct verwerkt is. 

Daarnaast ben ik momenteel voor langere tijd in het buitenland voor mijn werk. Door de betalingsregeling kan ik momenteel geen sms-berichten ontvangen, wat een probleem vormt omdat ik 2-stap verificatie nodig heb voor belangrijke werkgerelateerde zaken. Ik wil graag verzoeken om de blokkade op inkomende sms-berichten op te heffen, zodat ik mijn werkzaamheden normaal kan voortzetten.

 

Ik heb hier vorige week een bericht gestuurd via het contactformulier van de website maar nog steeds geen reactie over ontvangen.

Graag spoedig reactie. Albvast bedankt.

Hoi @Daniel77 ,

Bij handmatige betalingen gaat er tijd overheen. Dat staat ook omschreven op de betalingsregeling pagina.

“ Heb je al betaald maar krijg je toch een herinnering? Het verwerken van een betaling kost tijd. Check de status van je betaling in Mijn Odido. Zie je binnen 2 werkdagen na de betaling geen verandering? Bel ons dan even.” 

 

 

Daarnaast zijn er specifieke voorwaarden tijdens zo’n betalingsregeling.

Ik kan het bedrag nu niet betalen, kan ik in delen betalen?

Dat kan gebeuren. We helpen je graag met betalen in delen. Je kan je factuur in twee, drie of vier maanden afbetalen.
 

  • Alvast goed om te weten.

  • Je kan tijdens een betaalafspraak geen andere betalingen uitstellen.

  • Je krijgt tijdens de afspraak een blokkade. Hierdoor kan je niet meer bellen in en naar het buitenland, internetten in het buitenland, bellen naar servicenummers en sms-diensten gebruiken. ” 

Gebruik in de het buitenland is dus geblokkeerd. Als je wilt dat je dit toch weer kan gebruiken zul je de volledige factuur moeten voldoen, daarna zullen deze blokkade’s weer worden opgeheven.


Ik heb recentelijk een betalingsregeling getroffen voor mijn openstaande saldo, waarbij ik de eerste betalingen handmatig heb voldaan omdat de automatische incasso niet kon plaatsvinden. Dit na overleg met de Odido medewerkster. Ondanks dat de betalingen zijn uitgevoerd, ontvang ik nog steeds herinneringen voor het openstaande bedrag. Nu ben ik geblokkeerd omdat die betaling nog steeds niet correct verwerkt is. 

Daarnaast ben ik momenteel voor langere tijd in het buitenland voor mijn werk. Door de betalingsregeling kan ik momenteel geen sms-berichten ontvangen, wat een probleem vormt omdat ik 2-stap verificatie nodig heb voor belangrijke werkgerelateerde zaken. Ik wil graag verzoeken om de blokkade op inkomende sms-berichten op te heffen, zodat ik mijn werkzaamheden normaal kan voortzetten.

 

Ik heb hier vorige week een bericht gestuurd via het contactformulier van de website maar nog steeds geen reactie over ontvangen.

Graag spoedig reactie. Albvast bedankt.

Ik kan niet bellen omdat ik in het buitenland zit. Het is nu al meer dan 2 weken geleden de betaling


Hoi Daniel, van harte welkom op de Community! Ik hoop dat je een goed verblijf hebt in het buitenland. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat mijn collega de blokkade op international roaming heeft opgeheven. Echter staat de eerste termijn van de betalingsregeling nog open (deze was gestorneerd). Deze dient eerst nog betaald te worden en dan mag ik je blokkade er volledig afhalen. Lukt het om de betaling via Mijn Odido te doen? Anders kan het ook altijd handmatig (duurt ongeveer 3 dagen) via:

  • Odido
  • IBAN NL03 COBA 0733 959 717
  • t.n.v. Odido, o.v.v. het klantnummer én het factuurnummer

Laat je het me weten of het is gelukt? Zodra de betaling is ontvangen en verwerkt kan ik de blokkade opheffen!


Reageer