Skip to main content

Belangenafweging verzoek negatief bkr registratie verwijderen

  • 2 July 2024
  • 4 reacties
  • 114 Bekeken

Beste medewerker,

In het verleden heb ik een negatieve BKR registratie gekregen van Odido, door een betaalachterstand. Deze is vervolgens hersteld door Odido, omdat er over en weer wat ruis op de lijn zat. De registratie blijft natuurlijk terecht, want de betaalachterstand kwam door mijzelf. Het betreffende abonnement is inmiddels afgelopen en opgezegd door mij. En het toestel is volledig afbetaald. 
 

Inmiddels ben ik actief opzoek naar een woning. Ik heb contact gehad met een financieel adviseur. De afspraak stond ingepland, maar ik heb aangekaart tijdens het telefonische overleg dat ik een negatieve BKR op mijn naam heb Bij Odido. Mijn adviseur deze geeft aan dat het met een negatieve BKR registratie weinig zin heeft om een concreet financieel plan te maken, aangezien daar ook kosten aan verbonden zijn. Ik ben bereid om te investeren, alleen als deze registratie mij tegen zal zitten, dan is het zinloos om concreet stappen te gaan zetten op dit moment. Ik weet dat een registratie na 5 jaar verwijderd wordt, maar dit beperkt mij nu in de bloei van mijn leven om concrete stappen te zetten voor de toekomst. 
 

Ik ben 100% verantwoordelijk voor mijn betaalachterstand destijds, alleen ik vind het openstaande bedrag van de betaalachterstand en het doel (woning) wat ik nu voor ogen heb, op dit moment niet in proportie. Ik ben geïnformeerd dat er een coulance kan plaatsvinden waardoor de negatieve registratie eerder verwijderd kan worden. Op deze manier zal er geen belemmering meer zijn tot de aanschaf van een woning. 
 

Ik heb contact gehad met de klantenservice en een e-mail gestuurd naar de incasso afdeling op verzoek van uw collega van de klantenservice. Ik wacht nog steeds op een reactie. Mag ook telefonisch, zodat u mij ook kunt vertellen wat ik verder nog kan doen/aanleveren naast de verstuurde e-mail.

 

mvg

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Chantal, van harte welkom op de Community! Gaaf om te lezen dat je klaar bent om de volgende stap te nemen voor je toekomst. Ik heb direct gezocht en ik zie inderdaad dat je inmiddels naar Incasso hebt gemaild en ik zie dat de case goed binnen is gekomen. Op dit moment heeft Incasso een verwerkingstijd van 5 dagen. Zodra ze naar jouw situatie hebben gekeken nemen zij contact met je op. Let op: het kan altijd iets eerder of iets later zijn. Houd me gerust op de hoogte als mijn collega contact met je heeft opgenomen en ik hoop binnenkort goed nieuws van je te krijgen. Mocht je volgende week dinsdag nog niets hebben gehoord, laat het me dan even weten. Dan kijk ik graag of er een update is en dan kan ik het waar nodig bij mijn collega navragen! 😊

Jouw casenummer is 71710815

Beste medewerker,

De dinsdag is nog niet voorbij dus misschien ben ik iets te snel. Maar ik heb nog steeds geen terugkoppeling ontvangen. Ik loop hierin een beetje vast nu. 😔

Reputatie 7
Badge +9

Hi Chantal, geen probleem hoor. Ik snap volkomen dat je zo snel mogelijk meer duidelijkheid wil. Ik zie de case nog openstaan,  dus ik heb de vraag - wanneer ze verwachten aan jouw case toe te komen - direct uitgezet bij een collega van de afdeling Incasso BKR. Normaal gesproken reageert hij erg snel, dus ik hoop ook deze keer snel reactie te krijgen. Zodra ik iets hoor, laat ik het je weten!

Beste medewerker, ik ben nog steeds in afwachting 

Reageer