Beantwoord

25 euro unlimited en 25 euro internet bedragen kloppen niet meer

  • 10 March 2024
  • 7 reacties
  • 103 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik ben een een lange tijd klant bij T-mobile / Odido. Nu merk ik dat de kortingen de afgelopen jaren, langzaamaan teniet worden gedaan. Ik heb een abonnement met 25 euro unlimited mobiel en 25 euro internet. Echter de laatste jaar betaal ik elke keer maandelijks meer voor mijn mobiel en internet. Op dit moment 28,70. Ditzelfde geldt ook voor mijn internet/TV contract.

Kunnen jullie dit verklaren?

icon

Beste antwoord door Cristien 10 March 2024, 16:32

Bekijk origineel

7 reacties

Hier ook.. Er staat expliciet in het contract en factuur: “Unlimited voor E25,00”

Het maakt dan niet uit hoe ze rekenen: Het eindbedrag dient 25 euro te zijn.

Toevallig zat ik vandaag te kijken naar mijn rekeningen en mij hierover op te winden. Sterker nog: Als ik nu bij Odido eenzelfde abbo af zou sluiten betaal ik ook 25 euro voor dezelfde dienst onder andere naam!!!

Dus: Odido: Met terugwerkende kracht EIS ik bij deze een credit nota voor het mij verschuldigde bedrag dat teveel in rekening is gebracht met een correctie voor de toekomstige facturen.

Reputatie 7
Badge +14

@R Guijt en @Mcage 

Inmiddels al 2x Inflatiecorrectie 23 en Inflatiecorrectie 24 over het hoofd gezien?

sluit je na1oktober af heb je er één  jaar geen last van, 

Elke provider en elk bedrijf heeft inflatiecorrectie. Het wordt ook elk jaar in je mail onderaan de rekening extra gemeld.  
Uiteraard kan je als het weer gaat verlengen rond 2 oktober heb je weer één jaar nergens last van. 
Dit is al jaren zo!

@CrisTien Ik had al een vermoeden dat dit het geval is, bedankt voor het delen van de informatie. Ik had dit inderdaad gemist. Ik kan op dit moment verlengen, dus was mezelf aan het oriënteren of het beter is om 25 euro klankvoordeel te behouden  + inflatie, of te gaan voor 7,50 euro korting op unlimited. 🤔 

Reputatie 7
Badge +14

@CrisTien Ik had al een vermoeden dat dit het geval is, bedankt voor het delen van de informatie. Ik had dit inderdaad gemist. Ik kan op dit moment verlengen, dus was mezelf aan het oriënteren of het beter is om 25 euro klankvoordeel te behouden  + inflatie, of te gaan voor 7,50 euro korting op unlimited. 🤔 

Oei dat is een moeilijk besluit. Hou er dan rekening mee dat je als je nu gaat verlengen januari 25 weer inflatiecorrectie krijgt. Hoeveel is pas later bekent. 
Ik ben benieuwd waar je voor gaat?

Tuurlijk heb ik dat meegekregen. Maar daar ben ik het simpelweg niet mee eens. Omdat het product namelijk Unlimited voor 25 euro heet. Dan kun je tussentijds alles veranderen, onderaan de streep mag je als consument nog steeds 25 euro verwachten tenzij het contract vernieuwd wordt.

Overigens: 3 25 euro contacten, die nu variëren van 27 euro tot 32 euro ivm hoe kortingen verrekend worden. 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Mcage 

Je hebt getekend voor de algemene voorwaarden waarin alle providers hun inflatiecorrectie hebben opgenomen. Waar het verschil in zit zijn inderdaad de momenten wanneer dit (1 x per jaar) wordt toegepast en welke maand van het CBS is gekozen voor het vaststellen van het inflatie percentage. In de algemene voorwaarden is geen uitzondering gemaakt i.v.m. de naam van het product.

"

Artikel  17. T-Mobile is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het voorafgaande jaar. T-Mobile voert geen inflatiecorrectie door als er drie maanden of minder van je Abonnement verstreken zijn.

"

Hoi @Mcage 

Je hebt getekend voor de algemene voorwaarden waarin alle providers hun inflatiecorrectie hebben opgenomen. Waar het verschil in zit zijn inderdaad de momenten wanneer dit (1 x per jaar) wordt toegepast en welke maand van het CBS is gekozen voor het vaststellen van het inflatie percentage. In de algemene voorwaarden is geen uitzondering gemaakt i.v.m. de naam van het product.

"

Artikel  17. T-Mobile is gerechtigd om ieder jaar in januari haar tarieven aan te passen als gevolg van inflatie. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de jaarmutatie CPI (Consumenten-prijsindexcijfer) van het CBS in de maand juni van het voorafgaande jaar. T-Mobile voert geen inflatiecorrectie door als er drie maanden of minder van je Abonnement verstreken zijn.

"

Klopt. Maar je begrijpt het verschil niet tussen een algemeen abbonement en een abbonement waar heel specifiek een vast bedrag staat vermeld in de product naam. Daar zit weldegelijk een verschil in.. ook juridisch. 

Reageer