Stel je wilt een app kopen in de Google Play Store, dan is het natuurlijk super handig als je dit via jouw Odido factuur kunt betalen! Lekker makkelijk, veilig en je hebt geen creditcard nodig. Wil je hier graag gebruik van maken, maar lukt het niet? Lees dan onderstaande tips door!
Account is niet meer beschikbaar
Heb je een betalingsachterstand? Dan wordt deze optie tijdelijk geblokkeerd. Na betaling van het openstaande bedrag, wordt de blokkade verwijderd.Kijk op Mijn Odido of je een blokkade voor Apps betalen via de factuur hebt. Je vindt dit bij Gegevens & Instellingen > Blokkades
Jouw account komt niet in aanmerking voor mobiele betalingen
- Je bent een PrePaid-klant; dan kun je geen Apps Betalen via Odido Factuur
- Je bent geen klant van Odido; apps betalen via Odido Factuur is alleen beschikbaar voor Odido Abonnees.
- Je hebt een MTV Mobile abonnement; je abonnement is geblokkeerd voor mobiele betalingen. Je kunt de blokkade laten uitzetten door ons. Laat hieronder dan even een bericht achter!
- Klanten met een Data Connect of Flex-abonnement kunnen niet voor Apps Betalen via Odido Factuur.
Aankoop overschrijdt transactielimiet
Per aankoop geldt een limiet van € 70,00. Koop je een app die duurder is, selecteer dan een andere betaalmethode. Ook is er een maandelijkse limiet, namelijk € 250,00. Deze maandelijkse limiet loopt gelijk met de factuurdatum. Je kunt een overzicht van al jouw aankopen terugvinden in jouw Google Play account.
Betaalwijze Odido Factuur niet zichtbaar
Heb je in de laatste 10 dagen een update gedaan van de Android versie, Google Play, Google wallet of de beveiliging? Of heb je misschien een nieuwe sim geactiveerd of heb je een ander 06-nummer gekregen? Dan kan hierdoor de betaalwijze in de war zijn. Volg in dat geval de volgende stappen:
- Log de Google account uit op het toestel
- Zet de wifi uit
- Zet het toestel uit
- Zet het toestel weer aan
- Log de Google account opnieuw in, terwijl het toestel uitsluitend verbinding heeft met het Odido netwerk, niet met wifi!
- Probeer een aankoop te doen, deze hoeft niet afgerond te worden. De betaalopties moeten zichtbaar zijn
- Als dit gedaan is mag je wifi weer aanzetten
Betalen via Odido Factuur werkt nog steeds niet, wat nu?
In sommige gevallen moet de betaalmethode opnieuw ingesteld worden. Jouw registratie moet verwijderd worden, zodat je alsnog apps kan betalen via jouw Odido Factuur. Volg daarvoor de volgende stappen:
- Log in op https://wallet.google.com
- Ga naar onderdeel Betaalmethoden
- Verwijder de registratie bij 'Facturering via mobiele provider' en 'Odido NL31612345678' [/list] Bij een volgende aankoop staat in het bevestigingsscherm een pijltje bij de prijs, door daarop te klikken kun je opnieuw de betaalmethode kiezen.