Skip to main content
informatie

Contractovername en wijzigen persoonsgegevens.

• September 2, 2021
  • 22 reacties
  • 3045 Bekeken
Uitleg over contractovername en wijzigen persoonsgegevens
Hajar van Odido
Odido
Forum|alt.badge.img+9

Je kunt op ieder moment jouw contract laten overnemen door iemand anders of door een bedrijf. Dat kan heel eenvoudig via een digitale formulier. Ook kun je heel eenvoudig je persoonsgegevens controleren en wijzigen. 

In dit topic kun je alle informatie vinden over het aanvragen van een contractovername en over het controleren en wijzigen van persoonsgegevens.

Contractovername regelen. Zo gedaan.

Contractovername aanvragen regel je gemakkelijk op Contractovername | Odido.

Veelgestelde vragen over contractovername.

Wat kost contractovername?

Om het contract particulier over te zetten rekenen we € 25,42 verwerkingskosten. Dit brengen we in rekening bij de nieuwe contracthouder. We rekenen geen kosten bij het omzetten naar een zakelijk abonnement. Ook in geval van overlijden rekenen we geen kosten voor contractovername.

Ik betaal een apart bedrag voor een toestel. Kan ik deze overnemen?

Bij contractovername neem je alleen een abonnement over. Betaal je nu ook voor een toestel? Dan neem je deze betaling niet over. Kijk op je factuur hoe je voor een toestel betaalt. Hieronder zie je een voorbeeld:
Voorbeeld factuur

'Maandelijkse betaling toestelkrediet' of 'toestelbetaling' op je factuur
Je kan het abonnement wel overnemen, maar niet de afbetaling van het toestel. We kunnen de contractovername alleen uitvoeren als de rest van de toestelkosten in één keer wordt afbetaald. Je betaalt een toestelkrediet/toestelbetaling eenvoudig via iDeal | Wero:

1. Log in op het Mijn Odido account van de huidige eigenaar en ga naar 'Mijn abonnement'.
  2. Klik vervolgens op 'Toestelkredieten'.
  3. Daar kan je direct via iDeal | Wero de betaling doen.
  4. Na de betaling krijgt de huidige eigenaar een bevestiging per e-mail. Nu het toestel is afbetaald kan je contractovername aanvragen.

'Toestelservice' op je factuur
Staat op de factuur 'toestelservice', dan kan je de toestelkosten niet via iDeal | Wero betalen. In dat geval mag je direct Contractovername aanvragen. We doen je vervolgens een voorstel voor het betalen van de toestelkosten.

Vervallen kortingen op het abonnement na contractovername?

Wanneer hetzelfde tariefplan (bijvoorbeeld Go) overgenomen wordt, blijven ook de kortingen behouden. Soms kan dit niet, en bieden we je een ander tariefplan aan. In dat geval krijg je ook andere kortingen.

Hoe lang duurt het om mijn aanvraag te verwerken?

De verwerkingstijd is gemiddeld 15 werkdagen. Mochten we meer informatie nodig hebben om de aanvraag te kunnen verwerken, dan nemen we contact met je op.

Ik krijg een foutmelding te zien als ik het formulier wil indienen.

Probeer eerst nog een keer het formulier in te vullen en in te dienen. Misschien lukt het wel met een andere browser, met je mobiele telefoon of juist met een computer.

Lukt dit ook niet? Maak dan een printscreen of foto van de foutmelding, en neem contact met ons op.

Let op: Het is niet mogelijk om een contractovername te doen voor:

-         Een (oud) Tele2 contract naar een zakelijk account -- Je kunt direct een nieuw abonnement afsluiten op naam van het bedrijf in combinatie met nummerbehoud. Hierbij kun je, indien gewenst, ook een nieuw toestel kiezen. Houd er wel rekening mee dat je hiermee een nieuw contract aangaat met een nieuwe contracttermijn. Ook koop je een eventueel toestel eerst af.

-          Odido Samen bundel:

o    Overname naar Particulier: Dit is helaas niet mogelijk. Zet de samen bundel uit en dien de overname opnieuw in.

o   Overname naar Zakelijk: Dit is via de website helaas nog niet mogelijk. Stuur een mail naar Contractovername@odido.nl

Volgens het formulier is contractovername niet mogelijk, wat nu?

Er kunnen meerdere redenen zijn voor een afwijzing van je aanvraag voor contractovername. We leggen hieronder kort uit wat je dan kan doen.

Houd er ook rekening mee dat je binnen één maand sowieso maar één aanvraag voor contractovername kan doen.

• Is het mobiele nummer niet meer actief? Als het contract is stopgezet, kan het mobiele nummer ook niet meer worden overgenomen.
  • Is de vaste contracttermijn van het mobiele nummer al afgelopen? Dan kan degene die het abonnement wil overnemen, beter gewoon een nieuw Odido abonnement afsluiten. Vervolgens kan je zelf nummerbehoud aanvragen, om je 06-nummer over te zetten op het nieuwe abonnement. Het oude Odido abonnement wordt dan automatisch stopgezet als het mobiele nummer wordt overgezet op het nieuwe abonnement.
  • Is er een verlenging aangevraagd die nog moet ingaan? Dan kan het contract pas worden overgenomen nádat de nieuwe contractperiode is ingegaan. Check de contractdatum in Mijn Odido
    Oh, en is er bij de verlenging ook gekozen voor een nieuw toestel op afbetaling? Dan moet het toestelkrediet eerst worden afgekocht, voordat het contract kan worden overgenomen.
  • Is er een goedgekeurd nummerbehoudverzoek naar een andere provider? Dan kunnen wij het 06-nummer niet meer overzetten op naam van iemand anders. Als je je telefoonnummer toch bij Odido wilt houden, kan je je aanvraag voor nummerbehoud annuleren bij de nieuwe provider. Degene die het abonnement wil overnemen, kan een nieuw Odido abonnement afsluiten. Vervolgens kan je zelf nummerbehoud aanvragen, om je 06-nummer over te zetten op het nieuwe abonnement. Het oude Odido abonnement wordt dan automatisch stopgezet als het mobiele nummer wordt overgezet op het nieuwe abonnement.
  • Is er een betalingsachterstand? Dan moet die eerst betaald worden. Bekijk het bedrag in Mijn Odido en betaal direct via iDeal | Wero.
  • Is het mobiele nummer een PrePaid-nummer? Dan is contractovername helemaal niet nodig. Je kan dan bijvoorbeeld gewoon de registratie in Mijn Odido aanpassen.
  • Is het nummer een oud Tele2 abonnement? Dan kan je geen contractovername aanvragen naar een zakelijk Odido abonnement. Je kan dan eerst een nieuw zakelijk Odido abonnement afsluiten en nummerbehoud aanvragen.

Kan ik het abonnement van een overledene overnemen?

In geval van overlijden is het mogelijk om het contract van de overledene over te nemen.
Vul het formulier volledig in en stuur deze naar nabestaandendesk@odido.nl.

Contractovername naar een particulier (pdf)
Contractovername naar een bedrijf (pdf)

Een overlijden melden gaat bij Odido eenvoudig. Lees daarnaast wat Odido nog meer kan betekenen in geval van overlijden.

Mijn bedrijf is failliet. Kan ik een contractovername doen?

Alleen wanneer de curator toestemming geeft, kunnen we contractovername uitvoeren. Voeg bij de benodigde formulieren een verklaring toe van de curator waarin hij toestemming geeft voor het uitvoeren van contractovername

Ik heb geen Nederlandse legitimatie. Hoe kan ik me legitimeren?

Stuur dan een kopie van je buitenlands paspoort, of Nederlandse rijbewijs mee. Een buitenlands rijbewijs wordt niet geaccepteerd.

• Voor legitimatiebewijzen binnen de EU moet een kopie van de bankpas worden meegestuurd. 

• Voor legitimatiebewijzen buiten de EU moet een kopie verblijfsvergunning type 1-5, of een geprivilegieerdendocument meegestuurd worden. Kopieer de voor- en achterkant van het legimitatiebewijs.

Hoe kan ik iemand machtigen?

Bij Contractovername naar een bedrijf moeten de handtekening op het formulier en de legitimatie van een tekenbevoegde zijn. Dit controleren we aan de hand van het KVK-uittreksel. Kan of wil de tekenbevoegde het formulier niet ondertekenen? Dan kan je gebruik maken van een machtiging. Stuur in dat geval ook mee:

• Een schriftelijke machtiging met handtekening van de tekenbevoegde;

• Kopie legitimatie van de tekenbevoegde.

De tekenbevoegde wordt geregistreerd als eigenaar, jijzelf wordt geregistreerd als contactpersoon.

Valt mijn zakelijke vaste nummer ook onder contractovername?

Als zakelijke klant kan je gebruik maken van diensten waarmee je zowel op mobiel als vast bereikbaar bent. Bijvoorbeeld via Office Essential. Bij een contractovername vervallen deze diensten, wel kan je na de overname deze diensten opnieuw aanzetten.
Meer weten? Neem contact met ons op.

Waarom mag ik geen volledige kopie van een legitimatiebewijs versturen?

Volgens de wetgeving in Nederland mogen bepaalde gegevens, zoals je pasfoto en Burgerservicenummer (BSN), niet zichtbaar zijn op de kopie van een identiteitsbewijs die wij van je ontvangen. Dit is bedoeld om je privacy te beschermen en misbruik van je persoonsgegevens te voorkomen. We vragen je daarom om deze gegevens af te schermen wanneer je een kopie van je legitimatiebewijs naar ons stuurt.

Hoe kan ik mijn BSN en foto veilig afschermen op een kopie van mijn legitimatie?

Je kunt je BSN en foto afschermen door gebruik te maken van de KopieID-app van de Rijksoverheid, waarmee je eenvoudig gegevens kunt doorstrepen. Ook kun je handmatig de foto en het BSN onleesbaar maken voordat je een kopie maakt. Zorg ervoor dat de overige gegevens, zoals je naam, geboortedatum, vervaldatum en documentnummer, wel zichtbaar blijven.

Meer informatie vind je op de website van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/veilige-kopie-identiteitsbewijs.

Wat gebeurt er met mijn toegang tot de Mijn Odido app en facturen na een contractovername?

Zodra de contractovername is afgerond, heeft de oude eigenaar geen toegang meer tot de Mijn Odido app en de facturen. Het is daarom belangrijk dat je, als oude eigenaar, eventuele facturen die je nog nodig hebt, vóór de overname downloadt.
De nieuwe eigenaar kan de Mijn Odido app opnieuw koppelen aan het account. Facturen van vóór de overname zijn echter niet zichtbaar voor de nieuwe eigenaar. Voor toegang tot eerdere facturen kun je contact opnemen met de oude eigenaar.

Veelgestelde vragen over overige wijzigingen.

Wijziging van adres, rekeningnummer, gebruikersnaam Mijn Odido of e-mailadres.

Deze gegevens kun je allemaal direct zelf wijzigen via Mijn Odido. Hier kun je ook een overzicht van jouw persoonsgegevens opvragen. Je kunt een adres niet wijzigen naar een niet-Nederlands adres. Een buitenlands rekeningnummer is wel mogelijk. Hulp nodig bij het wijzigen van gegevens? Start een nieuw topic. We helpen je zo snel mogelijk verder.

Wijziging van naam of geboortedatum.

• Bij een wijziging van maximaal 2 letters in de achternaam mogen wij dit voor je aanpassen, dit is dan vaak een tikfout. Je kunt hieronder een reactie achterlaten met de gewenste wijziging of plaats even een bericht dat je dit liever via privébericht wilt regelen. Een moderator komt hier dan zo snel mogelijk bij je op terug!
  • Bij een wijziging van achternaam door trouwen of scheiding, geboortedatum of voorletters moeten we (een kopie van) de legitimatie controleren.

Dit is mogelijk in onze Odido Shops. Daar kun je direct jouw legitimatie laten zien, zodat dit direct aangepast kan worden.

Je kunt de wijziging daarnaast schriftelijk aanvragen. Stuur in dat geval een kopie of scan van het legitimatiebewijs waar de wijziging op zichtbaar is naar Odido Klantenservice BV, t.a.v. Mutaties, Postbus 16272, 2500 BG, Den Haag. Vermeld hierbij dan ook jouw telefoon- en/of klantnummer en de wijziging die je wilt laten verwerken. Je mag het burgerservicenummer en pasfoto onleesbaar maken.

22 reacties

dRichardK
  • March 27, 2024

Kun jij eens kijken hoe het staat met mijn contract overname ?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi @dRichardK, ik kijk graag met je mee! Je contractovername ziet er goed uit. Ik verwacht dat je uiterlijk maandag een reactie van mijn collega's ontvangt als alles is voltooid. Mocht je dan nog niks hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik graag voor je of er een update is. Mocht je hiervoor al iets horen, dan hoor ik het uiteraard ook graag van je! 😊

Jouw casenummer: 69792972

dRichardK
  • March 27, 2024

Vraagje hoe heb je mijn gegevens erbij kunnen vinden ? 😉

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @dRichardK, ik kan je op e-mailadres vinden. Daarnaast staan ook je klantnummers voor mobiel en thuis in je profiel waar ik je op had kunnen vinden! 😉

dRichardK
  • March 27, 2024

Ja Odido thuis staat nog in de wacht tot ergens in juni denk ik. dan stap ik over van Ziggo weer terug naar Odido.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Leuk dat je weer terug bent, @dRichardK. Ik zag inderdaad een future activation staan. 'Alvast’ welkom terug! 😁

dRichardK
  • April 2, 2024

Hoi

Leuk dat je weer terug bent, @dRichardK. Ik zag inderdaad een future activation staan. 'Alvast’ welkom terug! 😁

Zou je nog eens willen kijken. Het contract zou van mij overgezet zijn naar mijn dochter. Alleen ze krijgt een foutmelding als ze het 06nummer wil koppelen aan haar adres icm internet/TV. het 06nummer eindigd op 5095 misschien dat je dit nog terug kunt vinden in de history.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @dRichardK, tuurlijk! Ik zie dat contractovername nog niet volledig is afgerond. Zodra dit is voltooid ontvang je een mail van ons met de bevestiging. Op dit moment is het bij onze IT-afdeling bekend dat contractovername iets vertraagd is, dus het kan iets langer duren dan de 10 werkdagen die in de eerdere mail zijn gecommuniceerd. Normaal gesproken zou ik verwachten dat je morgen iets hoort, maar het kan dus iets langer duren. Houd me eind deze week even op de hoogte, dan kijk ik graag opnieuw of er al een update is in jouw case voor contractovername: 69792972! 

dRichardK
  • April 11, 2024

Ik heb gisteren een mail gekregen dat de contract overname afgerond is. Kunnen jullie controleren dat het nummer nu echt overgezet is. Ze kan nl nog steeds niet inloggen.ik weet dat ze haar account heeft geactiveerd met mail adres

na…..k…….@.mail.com als het goed is is er ook een internet abonnement actief op dat huisadres en nog een Odido 06nummer case 69792972

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @dRichardK, fijn dat contractovername is voltooid. Ik zie het inderdaad! Ik heb direct meegekeken en ik zie dat het Internet + TV abonnement op voorletter N. staat, terwijl mobiel op N.E. staat. Deze heb ik zojuist gelijk getrokken, want anders werkt het koppelen niet. Als je dochter het over 30 minuten nogmaals probeert moet het lukken! 😄

• is een Master Poster
  • October 3, 2024

Hallo, 

Weten jullie hoelang het ongeveer zal duren om mijn contractovername te verwerken?

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • October 3, 2024

Hallo @valeriadds 

Voor mobiel duurt het gemiddeld 15 werkdagen.

https://www.odido.nl/service/abonnement/mobiel/contractovername

Of heb je het over thuis?

• is een Master Poster
  • October 3, 2024

Ik heb het over mobiel. Ik heb alleen geen bevestiging van jullie ontvangen via de mail of krijg ik die pas als het verwerkt is?

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • October 3, 2024

Yes, aan het einde. Want dit is een handmatig proces waar dus een medewerker naar jullie verzoek gaat kijken en uitvoeren. Als alle documenten etc. kloppen en de wijziging is uitgevoerd zal de nieuwe klant daar bericht over krijgen.

Sjoukje39
  • is een Top Poster
  • December 4, 2024

Je kunt op ieder moment jouw contract laten overnemen door iemand anders of door een bedrijf. Dat kan heel eenvoudig via een digitale formulier. Ook kun je heel eenvoudig je persoonsgegevens controleren en wijzigen. 

In dit topic kun je alle informatie vinden over het aanvragen van een contractovername en over het controleren en wijzigen van persoonsgegevens.

Wat kost contractovername?

Om het contract particulier over te zetten rekenen we € 25,42 verwerkingskosten. Dit brengen we in rekening bij de nieuwe contracthouder. We rekenen geen kosten bij het omzetten naar een zakelijk abonnement. Ook in geval van overlijden rekenen we geen kosten voor contractovername.

Hoe gaat het aanvragen van contractovername in zijn werk?

Contractovername door particulier:

1. Kijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden.
Je abonnement moet binnen de contracttermijn van 12 of 24 maanden vallen. Bekijk de contracttermijn via My Odido.
Heb je een toestelkrediet of toestelbetaling? Dan moet je het toestel eerst volledig afbetalen voordat je de aanvraag indient.
Is je contracttermijn al verlopen? Dan kun je geen contractovername doen, maar mag je een nieuw abonnement afsluiten met nummerbehoud. Bel 0800-7123 voor een nieuw particulier abonnement of 0800-8102 voor een nieuw zakelijk abonnement.

2. Vul het aanvraagformulier in. Je kunt hier het aanvraagformulier vinden.

3. Kopieer je legitimatiebewijs en bankpas.
Dit mag een kopie zijn van je Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart. Heb je geen Nederlands legitimatiebewijs of ben je geen tekenbevoegde? Bekijk dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina. In plaats van een kopie van je bankpas, mag je ook een kopie van een bankafschrift. Het bankafschrift is niet ouder dan 2 maanden.

4. Kopieer het legitimatiebewijs van de huidige contracthouder.
Dit mag een kopie zijn van een Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart.

5. E-mail naar contractovername@t-mobile.nl
Vergeet niet om mee te sturen:
- het ingevulde aanvraagformulier
- de kopie van beide legitimatiebewijzen
- de kopie van de bankpas of bankafschrift
Vanaf nu gaan wij ermee aan de slag. Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben.

Contractovername door bedrijf:

1. Kijk of je abonnement voldoet aan de voorwaarden.
Je abonnement moet binnen de contracttermijn van 12 of 24 maanden vallen. Bekijk de contracttermijn via Mijn Odido.
Heb je een toestelkrediet of toestelbetaling? Dan moet je het toestel eerst volledig afbetalen voordat je de aanvraag indient.
Is je contracttermijn al verlopen? Dan kun je geen contractovername doen, maar mag je een nieuw abonnement afsluiten met nummerbehoud. Bel 0800-7123 voor een nieuw particulier abonnement of 0800-8102 voor een nieuw zakelijk abonnement.

2. Vul het aanvraagformulier in. Je kunt hier het aanvraagformulier vinden.

3. Kopieer je legitimatiebewijs en bankpas.

Dit mag een kopie zijn van je Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart. Heb je geen Nederlands legitimatiebewijs of ben je geen tekenbevoegde? Bekijk dan de veelgestelde vragen onderaan deze pagina. In plaats van een kopie van je bankpas, mag je ook een kopie van een bankafschrift. Het bankafschrift is niet ouder dan 2 maanden.

4. Kopieer het legitimatiebewijs van de huidige contracthouder.
Dit mag een kopie zijn van een Nederlands paspoort, rijbewijs, of identiteitskaart.

5. E-mail naar contractovername@t-mobile.nl
Vergeet niet om mee te sturen:
- het ingevulde aanvraagformulier
- de kopie van beide legitimatiebewijzen
- de kopie van de bankpas of bankafschrift
Vanaf nu gaan wij ermee aan de slag. Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben.

Wat moet je verder weten?

• Een contractovername kan alleen worden aangevraagd indien de nieuwe abonnee 18 jaar of ouder is.
  • Odido Extra spaarpunten komen op het moment van de overname te vervallen. Het is dus van belang dat je je opgespaarde punten van tevoren inwisselt.
  • Opgespaarde tegoeden worden niet overgezet naar de nieuwe contractant en komen dus te vervallen.
  • Alle Odido Voicemail berichten worden verwijderd.

Ik heb alles opgestuurd. Hoe gaat het nu verder?

Je ontvangt een bevestiging met daarin de geschatte tijd die we nodig hebben om je aanvraag te verwerken. We nemen contact met je op als we meer informatie nodig hebben. Als de aanvraag wordt afgewezen dan ontvang je hierover bericht. Indien de aanvraag wordt goedgekeurd ontvangt de oude én de nieuwe contractant een bericht ter bevestiging. Vanaf dat moment zullen de kosten bij de nieuwe abonnee in rekening worden gebracht.

De oude abonnee ontvangt van Odido nog een eindfactuur. De nieuwe abonnee ontvangt enkele dagen ná de contractovername de eerste factuur.

De nieuwe abonnee kan direct na de overname een eigen Mijn Odido account. Zodra dit gedaan is kun je natuurlijk ook een account aanmaken op de Odido Community!

Wijziging van adres, rekeningnummer, gebruikersnaam Mijn Odido, e-mailadres

Deze gegevens kun je allemaal direct zelf wijzigen via Mijn Odido. Hier kun je ook een overzicht van jouw persoonsgegevens opvragen. Je kunt een adres niet wijzigen naar een niet-Nederlands adres. Een buitenlands rekeningnummer is wel mogelijk, laat dan een reactie in dit topic achter voor ons en dan komen we er zo snel mogelijk bij je op terug!

Wijziging van naam of geboortedatum

• Bij een wijziging van maximaal 2 letters in de achternaam mogen wij dit voor je aanpassen, dit is dan vaak een tikfout. Je kunt hieronder een reactie achterlaten met de gewenste wijziging of plaats even een bericht dat je dit liever via privébericht wilt regelen. Een moderator komt hier dan zo snel mogelijk bij je op terug!
  • Bij een wijziging van achternaam door trouwen of scheiding, geboortedatum of voorletters moeten we (een kopie van) de legitimatie controleren.

Dit is mogelijk via een Odido winkels. Daar kun je direct jouw legitimatie laten zien, zodat dit direct aangepast kan worden.

Je kunt de wijziging daarnaast schriftelijk aanvragen. Stuur in dat geval een kopie of scan van het legitimatiebewijs waar de wijziging op zichtbaar is naar T-Mobile Klantenservice BV, t.a.v. Mutaties, Postbus 16272, 2500 BG, Den Haag. Vermeld hierbij dan ook jouw telefoon- en/of klantnummer en de wijziging die je wilt laten verwerken. Je mag het burgerservicenummer en pasfoto onleesbaar maken.

Mijn achternaam is op 1 letter na verkeerd wie kan me helpen dit aan te passen

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hi ​@Sjoukje39, welkom op onze Community! Als er een letter verkeerd staat bij je achternaam, pas ik dit graag voor je aan! Echter, is het niet de bedoeling om in meerdere topics te spammen over dezelfde vraag. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het ook overzichtelijk voor ons. Ik zag dat je al een eigen topic hierover had aangemaakt. Daar zal een collega of ik zo snel mogelijk bij je terugkomen! 

Sjoukje39
  • is een Top Poster
  • December 6, 2024

Mijn excuses was niet de bedoeling om te spammen. 🫣

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

@Sjoukje39 geen probleem, kan gebeuren hoor! Ik spreek je graag verder in je eigen topic. 

• heeft eerste post geplaatst
  • August 18, 2025

Hallo Odido support, ik zocht naar informatie over hoe je een contract voor internet van Odido over kunt zetten op een nieuwe eigenaar (na verhuizing). 
Is deze informatie nog steeds actueel? De bovenstaande link naar het aanvraagformulier doet het niet.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag ​@JoolsPoolz, ik zie inderdaad dat dit topic een update kan gebruiken. Als het om een mobiel abonnement gaat lees je alles over contractovername op deze pagina: Contractovername | Odido

Gaat het om Internet (+ TV) voor thuis, dan kan je contractovername op de volgende manier aanvragen:

Stuur een e-mail naar internet.service@odido.nl met:

• Kopie legitimatie van de oude en nieuwe contractant
  • Kopie bankpas van de oude en de nieuwe contractant
  • Een geschreven verklaring met handtekening van de oude en nieuwe contractant
  • De contactgegevens van de nieuwe contractant (mobiele telefoonnummer en e-mailadres)

Laat je het me weten of het is gelukt? 😊

• heeft eerste post geplaatst
  • September 13, 2025

Hallo Marciano, 
Ik heb alle documenten nu verzameld voor het overzetten van het contract.

Het email adres internet.service@odido.nl blijkt niet te werken. Heb je een ander adres voor me?

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@JoolsPoolz, goed om te lezen dat je alle documenten hebt verzameld! Ik heb het direct nagekeken en excuses, ik zie dat dit e-mailadres inmiddels verouderd is. Het gaat nu iets anders via een e-mail waar alle nieuwe informatie in staat. Ik heb direct gezocht op je postcode en huisnummer en ik kom op het abonnement. Ik heb alleen nog niet alle gegevens die ik nodig heb om verder mee te kijken. Zet je de volgende gegevens ook in je profiel van de huidige contractant: volledige naam, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Dan kan ik de e-mail sturen naar het e-mailadres van de huidige contractant en dan heb je binnen no time contractovername aangevraagd. Geef je me een seintje als je je profiel hebt ingevuld? Dan ga ik voor je aan de slag!