Skip to main content
Beantwoord

Zakelijk multisim koppelt niet met Apple Watch

• June 13, 2025
  • 15 reacties
  • 178 Bekeken

• is een Top Poster
  • 7 reacties

Ik heb een zakelijk abonnement
Ik heb multisim (geactiveerd) 
Ik heb een Apple Watch series 10 cellular gekocht.

En voordat een moderator zegt: “je zal toch contact op moeten nemen via het zakelijke nummer. De moderators kunnen hier alleen bij de gegevens van particuliere klanten.”
Dit heb ik gedaan. Ik zit al een dag te klooien om dit voor elkaar te krijgen en ben echt geen digibeet. Het maakt niets uit. De zakelijke afdeling kan hier geen antwoord op geven omdat het schijnbaar niet geregeld is. Bij de particulieren wel…. Dus daarom vraag ik jullie om een oplossing. 

Het lukt mij niet om de multisim van mijn zakelijke abonnement te koppelen aan de Apple Watch. Op het moment dat je dit activeert in de Iphone/watch hoor je automatisch doorverwezen te worden naar de odido-multisim koppelpagina. Dit werkt wel als je een  particulier/consument bent… maar bij zakelijk loopt deze koppeling niet goed waardoor het niet kan. (zo lijkt het althans)

Wat kan ik doen?

• Is het een mogelijkheid om mijn zakelijke om te zetten naar particulier, puur zodat ik de multisim kan koppelen? 
  • Kan/mag ik dan later weer switchen naar zakelijk?
  • Behoud ik dan de multisim?

Als hier geen oplossing voor is, dan kunnen alle zakelijke klanten dus nooit een Apple Watch koppelen met multisim. Dit betekent dat ik de Apple Watch weer terug kan sturen, dit zou een hele vervelde Odido-bug zijn. Als ik dit van te voren had geweten was ik naar een andere aanbieder gegaan 

Als iemand het wel gelukt is om zakelijk/multisim te koppelen aan de Apple Watch, laat wat van je horen aub. Ik zit hier echt te balen als een stekker.

Beste antwoord door Dark M

Goedemorgen ​@Dark M ik moet zeggen dat je best creatief bent met de mogelijkheden haha, nice! Dit gaat echt alleen om het toestaan van het kopen van een Multisim. Als het een optie was (verwijderen en later weer activeren), had ik deze zeker aan je voorgesteld. Maar jammer genoeg is dat niet mogelijk, sorry! Zakelijk Vast op Mobiel is een bundel die je neemt bij je abonnement. Als zowel deze bundel als je Multisim bundel actief zijn, kan dit technische problemen geven met onze Multisim en werkt het dus niet goed. Vandaar dat het ook niet mogelijk is, sorry! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. We zijn er voor je!

De cellulaire functie van de Watch heeft de prioriteit. Dan gaan we het Zakelijk Vast eraf halen en waarschijnlijk op een andere zakelijke telefoon/abbo zetten.

Ondanks dat ik niet voor elkaar gekregen heb wat ik wilde, toch ontzettend bedankt voor je hulp!

Als ik jullie een advies mag geven;

• Nergens staat vermeld dat Multisim voor Watch niet werkt icm Zakelijk Vast. Je kunt ze namelijk wel beide selecteren als je Business hebt en daarom wordt de indruk gewekt dat het wél werkt.
  • Ik heb nu het antwoord van jou (particuliere) community gekregen, dank daarvoor! Maar de mensen die ik aan de lijn had op de zakelijke afdeling die hebben echt geen flauw benul. Dit antwoord hoort daar thuis. Het laatste antwoord wat ik daar kreeg was: “Je moet effe 24 uur wachten, dan doet jouw zakelijke multisim het pas op de Apple Watch”. 

@Pharwin van Odido Thanxx in ieder geval!

15 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 5294 reacties
  • June 16, 2025

Hoi ​@Dark M, van harte welkom op onze community! Ik snap heel goed dat dit vragen oproept en ik geef je graag meer duidelijkheid. Onze Multisim is zeker mogelijk bij een Zakelijk abonnement, alleen is dit wel afhankelijk van welk abonnement je hebt. Een Multisim is niet mogelijk als je gebruikmaakt van 1 van deze diensten: MB-verdeler of Zakelijk Vast op Mobiel / Business Essential / Cloud Essential / Team Telefonie of VMI. In combinatie met onze Multisim kan dit problemen geven. Is dat ook het geval bij jou? 

Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaanloopt?

Belangrijk : doe dit via de “Watch App” op je iPhone

1. Open de “Watch app” op je iPhone.
2. Ga naar Mobiel netwerk.
3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.
4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.
5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.
6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen
7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

Zou je ook het volgende willen checken: 

1.    De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben
Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

2.    De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.
De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.
Let op: heeft de klant een Beta-versie (dit is een soort test-versie) van een nieuwe iOS-versie, dan kunnen we niet garanderen dat Multisim werkt. (Als de klant niet weet of hij een Beta-versie heeft, dan heeft hij er vast geen)
Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

3.    De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.
Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Graag kijk ik met je mee of alles bij je abonnement goed staat ingesteld. Kun je je bedrijfsnaam, volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • June 18, 2025

Hoi Pharwin,

Top dat je snel reageert en ik hoop dat je me kunt helpen. Ik heb mijn profiel zoals gevraagd helemaal ingevuld. 

Een Multisim is niet mogelijk als je gebruikmaakt van 1 van deze diensten: MB-verdeler of Zakelijk Vast op Mobiel / Business Essential / Cloud Essential / Team Telefonie of VMI. In combinatie met onze Multisim kan dit problemen geven. Is dat ook het geval bij jou? 

Ja. Ik heb Hello Business en ook Zakelijk Vast op Mobiel. Maar ik kreeg ook de optie om Multisim aan te vragen en te activeren. Dit heb ik gedaan (staat ook bij mijn overzicht als actief). Jouw collega op 0800-7112 keek met mij mee en zag dat ik wel Multisim heb. Ik heb dus Multisim terwijl ik wel gebruik maak van deze diensten. Kleine kanttekening; ik ben in maart van particulier naar zakelijk overgestapt zodat ik “Zakelijk Vast op Mobiel” kon toepassen. 

Kun je in de onderstaande stappen aangeven waar je tegenaanloopt?
Belangrijk : doe dit via de “Watch App” op je iPhone

1. Open de “Watch app” op je iPhone.
2. Ga naar Mobiel netwerk.
3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

Nee, dit komt niet in het scherm. Als ik klik op “mobiel netwerk” kom ik op een pagina van Odido waar ik moet inloggen. Twee tabbladen: Consument en Zakelijk.
Ik log in op Zakelijk en daarna opent de pagina “Goedemiddag” met het overzicht van mijn account. Hier heb ik overal al doorgeklikt naar een mogelijke multisim-watch button o.i.d.  Deze handeling heb ik nu inmiddels 120x keer geprobeerd in de hoop dat de aanbieder update verschijnt. Zelfs ook geprobeerd om met mijn oude “consument” gegevens in te loggen. Ook niet.

Zou je ook het volgende willen checken: 
1.    De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Ik heb versie 11.5 
2.    De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.
Ik heb versie 18.5
3.    De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Bij mij staat Odido NL 64.0

En nogmaals… als we eerst Zakelijk Vast moeten afkoppelen, of een switchback moeten maken naar consument (en weer terug naar zakelijk uiteraard) dan vind ik dat prima. Voor mij heeft de 4G cellular functie op de Apple Watch de hoogste prioriteit in verband met mijn werk. 

Bij voorbaat dank voor je hulp!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 5294 reacties
  • June 20, 2025

Hoi ​@Dark M dank voor de toelichting en het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie geen Multisim bundel terug. Ik zie dat je gebruikmaakt van een Hello Business abonnement. Met dit abonnement is alleen een losse Multisim mogelijk, geen abonnement i.c.m. een smartwatch. Alleen kunnen andere (technische) bundels wel problemen geven i.c.m. onze Multisim. Zakelijk Vast op Mobiel is hier een voorbeeld van en daarbij is Multisim dus niet mogelijk. 

Waar had je gezien dat je gebruikmaakt van Multisim, ergens in je account? Kun je hiervan een screenshot met mij delen? Dan kan ik dit voor je uitzoeken!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • June 23, 2025

Ik kon “Toestaan Multisim kopen” toevoegen bij extra's, net als “zakelijk vast op mobiel”. Dat heb ik gedaan… Hij staat bij het overzicht in mijn abonnement. Ik heb alleen de optie om deze te verwijderen (en kan het daarna weer opnieuw toevoegen)

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10154 reacties
  • June 23, 2025

Dat gaat dus niet werken,  vast op mobiel kan niet gecombineerd worden met multisim op een watch. Je moet een keuze maken welke additionele dienst je wilt en de ander dan weglaten of eerst opzeggen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • June 23, 2025

Hoi ​@Dark M dank voor de toelichting en het invullen van je profielgegevens! Ik heb meteen gekeken bij je abonnement en ik zie geen Multisim bundel terug. Ik zie dat je gebruikmaakt van een Hello Business abonnement. Met dit abonnement is alleen een losse Multisim mogelijk, geen abonnement i.c.m. een smartwatch. Alleen kunnen andere (technische) bundels wel problemen geven i.c.m. onze Multisim. Zakelijk Vast op Mobiel is hier een voorbeeld van en daarbij is Multisim dus niet mogelijk. 

Waar had je gezien dat je gebruikmaakt van Multisim, ergens in je account? Kun je hiervan een screenshot met mij delen? Dan kan ik dit voor je uitzoeken!

Is er iets wat we kunnen veranderen waardoor ik gebruik kan maken van de Cellular (multisim) functie van de Apple Watch én Zakelijk Vast op Mobiel kan behouden? Ik gebruik in mijn IPhone een e-sim (misschien dat je daar nog iets mee kan in de vorm van een simkaart o.i.d. :-) 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • June 23, 2025

Dat gaat dus niet werken,  vast op mobiel kan niet gecombineerd worden met multisim op een watch. Je moet een keuze maken welke additionele dienst je wilt en de ander dan weglaten of eerst opzeggen.

Wat als ik Zakelijk Vast uitzet….

Daarna Multisim op de Watch…

Daarna Zakelijk Vast weer aan…   

Of een losse simkaart voor alleen Zakelijk vast… bestaat dat ook? 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 10154 reacties
  • June 23, 2025

Het vast op mobiel bellen werkt niet op een smartwatch. De volgorde van activeren heeft daar geen invloed op.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 5294 reacties
  • June 24, 2025

Goedemorgen ​@Dark M ik moet zeggen dat je best creatief bent met de mogelijkheden haha, nice! Dit gaat echt alleen om het toestaan van het kopen van een Multisim. Als het een optie was (verwijderen en later weer activeren), had ik deze zeker aan je voorgesteld. Maar jammer genoeg is dat niet mogelijk, sorry! Zakelijk Vast op Mobiel is een bundel die je neemt bij je abonnement. Als zowel deze bundel als je Multisim bundel actief zijn, kan dit technische problemen geven met onze Multisim en werkt het dus niet goed. Vandaar dat het ook niet mogelijk is, sorry! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • June 24, 2025

Oké, helder… het gaat 100% niet werken met wat ik momenteel aan diensten heb.

Tenzij ik dus besluit om “zakelijk vast” uit mijn bundel te verwijderen. Correct?

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 5294 reacties
  • June 25, 2025

Hi ​@Dark M, yes dat klopt helemaal! Voor andere vragen, weet je ons te vinden. De community is er voor je! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 7 reacties
  • Antwoord
  • June 26, 2025

De cellulaire functie van de Watch heeft de prioriteit. Dan gaan we het Zakelijk Vast eraf halen en waarschijnlijk op een andere zakelijke telefoon/abbo zetten.

Ondanks dat ik niet voor elkaar gekregen heb wat ik wilde, toch ontzettend bedankt voor je hulp!

Als ik jullie een advies mag geven;

• Nergens staat vermeld dat Multisim voor Watch niet werkt icm Zakelijk Vast. Je kunt ze namelijk wel beide selecteren als je Business hebt en daarom wordt de indruk gewekt dat het wél werkt.
  • Ik heb nu het antwoord van jou (particuliere) community gekregen, dank daarvoor! Maar de mensen die ik aan de lijn had op de zakelijke afdeling die hebben echt geen flauw benul. Dit antwoord hoort daar thuis. Het laatste antwoord wat ik daar kreeg was: “Je moet effe 24 uur wachten, dan doet jouw zakelijke multisim het pas op de Apple Watch”. 

@Pharwin van Odido Thanxx in ieder geval!

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 5294 reacties
  • June 27, 2025

Hey ​@Dark M snap ik heel goed! Thanks voor je feedback, dit is erg waardevol en ik ga dit dan ook zeker doorzetten. Excuses dat dit vanuit de Zakelijke Klantenservice niet goed is gecommuniceerd. Gelukkig heb je je antwoord hier wel gevonden! 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. De community is er voor je. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst en alvast een heel fijn weekend! 

• is een Top Poster
  • 254 reacties
  • August 25, 2025

Hoi ​@Pharwin van Odido, sorry voor het ophalen van een wat ‘oudere topic’. Maar just preparing for the next iPhone and  Watch 🤗.

Als ik een Hello Business zakelijk abonnement heb, en daarnaast een Apple Watch als particulier abonnement met afbetaling afsluit (waar automatisch een Multisim bij zit), kan die Multisim dan wél of níet gekoppeld worden aan mijn zakelijke nummer?

… Ik zie dat je gebruikmaakt van een Hello Business abonnement. Met dit abonnement is alleen een losse Multisim mogelijk, geen abonnement i.c.m. een smartwatch…

Klopt het dus dat in dit scenario de Multisim van de particulier afgesloten Apple Watch níet aan mijn zakelijke Hello Business-nummer kan worden gekoppeld? Of lees ik het stukje tekst helemaal verkeerd?

Thanks!

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • September 20, 2025

Sorry dat ik dit topic wegkaap maar ik heb precies hetzelfde probleem als TS met mijn apple watch ultra 3. ook ik heb thuis op mobiel optie aan staan. Deze heb ik zojuist uitgeschakeld maar nu probeer ik nog steeds de optie te vinden hoe ik de het mobiel abonnement profiel kan ophalen. Ik probeer via de zakelijke login op de multi-sim add-on te klikken maar zonder succes. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 5294 reacties
  • September 23, 2025

Hoi ​@symen89, van harte welkom op onze community! Wat leuk dat je in het bezit bent van een Apple Watch Ultra 3. Wel zo fijn als je Multisim het ook doet. Begrijp ik het goed dat je gebruikmaakt van Zakelijk vast op Mobiel? Een Multisim is niet mogelijk als je gebruikmaakt van 1 van deze diensten: MB-verdeler of Zakelijk Vast op Mobiel / Business Essential / Cloud Essential / Team Telefonie of VMI. In combinatie met onze Multisim kan dit problemen geven. Is dat ook het geval bij jou? 

Kun je je bedrijfsnaam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld!