Wisselgesprek verbreekt verbinding met 1e gesprek

  • 23 May 2024
  • 6 reacties
  • 63 Bekeken

Als ik een tweede persoon aan een gesprek wil toevoegen dan wordt de verbinding met de persoon die ik al aan de telefoon heb verbroken. Enkele maanden geleden heb ik hier al met Odido over gebeld. Toen was het een storing die opgelost zou worden

Helpdesk Odido geeft nu als oplossing om naar een andere provider te gaan :-(

Mijn vrouw heeft ditzelfde probleem.

Iemand een gouden tip?

Pharwin van Odido 23 dagen geleden

@Frank van Boven Hallo, van harte welkom op onze Community, ik help je graag verder hierbij! Even een dubbelcheck: gaat het om een groepsgesprek (dus meerdere gesprekken in één call) of om een dubbelgesprek (dus dat je in een call zit en tegelijkertijd wordt gebeld door een ander nummer, waardoor het 1e nummer in de wacht wordt gezet, zodat je het tweede nummer kunt opnemen)? Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***0703. Daarbij heb ik gelijk op de achtergrond een paar checks uitgevoerd en ik zie dat alles goed staat ingesteld. Het zou dus gewoon moeten werken! Ik heb voor de zekerheid een blokkade gezet op zowel een groepsgesprek als een dubbelgesprek gezet en deze ook gelijk opgeheven. Dit wil vaak ook nog wel eens helpen!

Zou je in de tussentijd je toestel opnieuw kunnen opstarten? Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Als je daarna nog een keer je toestel opnieuw start, verneem ik graag of het dan wel lukt! 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Naast "Call Waiting" , wisselgesprek, moet je toestel ook de functie "Hold" gebruiken. 

Heb jij en je vrouw toevallig eenzelfde toestel waar dit op uit staat? Staat er ook gewoon Benelux versie software op de telefoons?. Deze vraag geldt met name als je een import Android toestel gebruikt.

Dank voor je reactie.
 

Ik kan nergens een setting vinden die lijkt op “hold”. Ik kijk hiervoor in de settings van de native phone app van Samsung.

Kan je wat meer toelichten wat deze functie is en waar ik hem kan vinden?

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @Frank van Boven  Zoek even op Google er staan ook filmpje op die precies laten zien hoe het werkt.
Putting a call on hold on an Android device is really easy. Just press the 'Hold' button on the call screen and you are good to go. The person on the other end will get a voice message stating that the call is on hold.

Ik heb mijn vraag wellicht niet zuiver gesteld. Gaat mij om een converence call opzetten. Als ik de eerste verbinding heb en de + doe om een tweede erbij te bellen dan is de 1e foetsie :-(

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Ah, inderdaad,  multi party is weer een andere netwerk service naast call hold en call waiting. Deze service is volgens mij bij consumenten aansluitingen niet geactiveerd. 

Reputatie 6
Badge +7

@Frank van Boven Hallo, van harte welkom op onze Community, ik help je graag verder hierbij! Even een dubbelcheck: gaat het om een groepsgesprek (dus meerdere gesprekken in één call) of om een dubbelgesprek (dus dat je in een call zit en tegelijkertijd wordt gebeld door een ander nummer, waardoor het 1e nummer in de wacht wordt gezet, zodat je het tweede nummer kunt opnemen)? Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***0703. Daarbij heb ik gelijk op de achtergrond een paar checks uitgevoerd en ik zie dat alles goed staat ingesteld. Het zou dus gewoon moeten werken! Ik heb voor de zekerheid een blokkade gezet op zowel een groepsgesprek als een dubbelgesprek gezet en deze ook gelijk opgeheven. Dit wil vaak ook nog wel eens helpen!

Zou je in de tussentijd je toestel opnieuw kunnen opstarten? Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Als je daarna nog een keer je toestel opnieuw start, verneem ik graag of het dan wel lukt! 

Reageer