Skip to main content
Beantwoord

Voicemail geblokkeerd

• September 17, 2025
  • 8 reacties
  • 89 Bekeken

• is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Visual Voicemail afgenomen. Niet heel erg duidelijk hoe je dit nu aan de praat moet krijgen. Verder ben ik nu geblokkeerd met de voicemail vanwege hetzelfde gedoe dat ik hier al heel veel langs zie komen, Odido doet helaas steeds net alsof ze niet weten wat er mis gaat, terwijl ze dat nu zo langzamerhand wel eens een keer moeten weten. Wanneer je in het buitenland zit, en dat zit ik, en je je voicemail password invoert, is de kans groot dat je wordt geblokkeerd voor 24 uur. Beetje triest dat je wanneer je vervolgens via het web inlogt op je account je dit niet kunt opheffen. Nu moet ik 24 uur gaan zitten wachten en wanneer ik het dan weer probeer, word ik zeer waarschijnlijk weer geblokkeerd. Wat een zooitje Odido.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Hi ​@Gagner dank voor de toelichting! Ik heb meteen gekeken en ik zie verder dat bij je abonnement alles goed staat ingesteld. Wel zie ik dat je gebruikmaakt van een eSIM. Na een simswap naar eSIM verdwijnt het telefoonnummer uit de toestelinstellingen en dat kan problemen geven met Visual Voicemail. Wat je kunt doen is je telefoonnummer handmatig invoeren. Dit kan bij Instellingen > Telefoon > Mijn nummer > Primair en/of Secundair. 

Zou je dat eens kunnen proberen en daarna je toestel opnieuw opstarten om te kijken of Visual Voicemail dan wel werkt? Wat het ook kan zijn is je eSIM. Ik zie dat je gebruikmaakt van een verouderde eSIM, waarvan het nummer begint met 893116***. Deze simkaarten kunnen ook problemen geven met Visual Voicemail. Wat je kunt doen is heel gemakkelijk gratis een nieuwe eSIM aanvragen via je Mijn Odido account. Je kunt 'm daar ook meteen activeren. 

Laat je weten of dit heeft geholpen? Anders kijk ik graag mee naar een andere oplossing! 

8 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 5351 reacties
  • September 18, 2025

Hoi ​@Gagner wat leuk dat je gebruikmaakt van Visual Voicemail! Wel zo fijn als je Voicemail het goed doet, laten we samen naar een oplossing kijken. 

Als je 3x een verkeerde pincode invoert, wordt je Voicemail automatisch geblokkeerd. Dit zou niet moeten na de 1e keer. Weet je zeker dat je het juiste wachtwoord invoert? Het is om veiligheidsredenen niet mogelijk de voicemail te resetten. Als je de pincode van je Voicemail niet meer weet, kun je bellen naar 1233 of met een vaste telefoon naar 06-24001233. Daar kun je het wachtwoord wijzigen door optie 3 (Voicemail instellingen en functies) en dan optie 1 (wijzig je wachtwoord) te kiezen. Ook kan je na het volgen van de instructies en het intoetsen van een hekje (#) op je mobiele telefoon, direct een sms'je ontvangen met daarin het wachtwoord. Zou je dat willen doen? 

Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken of alles bij je abonnement goed staat ingesteld! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • September 18, 2025

Dag Pharwin,

Ik heb de pincode opgevraagd met # en niet verkeert ingevoerd. Direct geblokkeerd. Ik zit in Parijs en net zoals meerdere klagers hier gaat er een en ander niet goed als je in Frankrijk of een ander land zit.
Nadat ik gisteren geblokkeerd werd, heb ik via de app de voicemail uitgezet, zojuist ook weer via de app aangezet. Voicemail staat aan en gemiste oproep SMS staat uit. Taal is Nederlands. Nergens vind ik iets over visual voicemail.

Ik ga nu niet 1233 bellen, want dan verschuift het blokkeermoment weer.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 5351 reacties
  • September 19, 2025

Hi ​@Gagner snap ik! Wat heerlijk dat je in Parijs bent, heb je het naar je zin daar? Ik heb meteen gekeken en ik zie dat de bundel voor Visual Voicemail wel goed staat ingesteld. 

Met Visual Voicemail zie je snel en gemakkelijk wie er heeft ingesproken. De ingesproken berichten kun je in gewenste volgorde afluisteren, pauzeren en terugspoelen. Het is geen aparte app, maar direct te zien in de iPhone telefoon app. Zie je dit daar ook terug? 

• Visual Voicemail werkt via mobiel internet; de berichten worden op je iPhone gedownload. Er is dus een internetverbinding nodig (via wifi mag ook).
  • Het afluisteren van berichten is gratis, zowel in Nederland als in het buitenland. Ook al gebruikt Visual Voicemail data, dit gaat niet van het datategoed af (ook niet in het buitenland).
  • Visual Voicemail berichten kun je opslaan via: Telefoon > Voicemail > tik op het betreffende voicemailbericht > tik op de Deelknop > kies 'Notities' of 'Dictafoon' > sla op

Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. Start daarna je toestel opnieuw op en verbind desnoods handmatig met een netwerk van een andere provider. Dit kan via de instellingen van je toestel. Als je niet weet waar je dit kan terugvinden, maak dan gerust gebruik van onze Toestelhulp.

Ik hoor graag of het daarna wel werkt!

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • September 19, 2025

Al je suggesties zijn door mij reeds gedaan. Ik ga nu kijken of het werkt. Dat laat ik hier weten. 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • September 19, 2025

Men kan een boodschap inspreken. Daarna wordt ik gebeld door voicemail. Dat is niet de bedoeling want ik heb visual voicemail. Ik moet een audio fragment in de inbox van de phone app ontvangen lijkt mij. Nu gaat voicemail mij om de zoveel minuten bellen.
Dat is niet wat ik wil. 
Ik heb daarom nu melding per sms aangezet maar ik wil de visual voicemail werkende. Kan wanneer ik opbel daar niet voor kiezen. Wat onduidelijk wat de stappen zijn die ervoor nodig zijn om dat te laten werken. 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 5351 reacties
  • Antwoord
  • September 23, 2025

Hi ​@Gagner dank voor de toelichting! Ik heb meteen gekeken en ik zie verder dat bij je abonnement alles goed staat ingesteld. Wel zie ik dat je gebruikmaakt van een eSIM. Na een simswap naar eSIM verdwijnt het telefoonnummer uit de toestelinstellingen en dat kan problemen geven met Visual Voicemail. Wat je kunt doen is je telefoonnummer handmatig invoeren. Dit kan bij Instellingen > Telefoon > Mijn nummer > Primair en/of Secundair. 

Zou je dat eens kunnen proberen en daarna je toestel opnieuw opstarten om te kijken of Visual Voicemail dan wel werkt? Wat het ook kan zijn is je eSIM. Ik zie dat je gebruikmaakt van een verouderde eSIM, waarvan het nummer begint met 893116***. Deze simkaarten kunnen ook problemen geven met Visual Voicemail. Wat je kunt doen is heel gemakkelijk gratis een nieuwe eSIM aanvragen via je Mijn Odido account. Je kunt 'm daar ook meteen activeren. 

Laat je weten of dit heeft geholpen? Anders kijk ik graag mee naar een andere oplossing! 

• Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • September 23, 2025

Ik heb geen eSIM maar een vaste sim. Die is er door de Odido winkel in Breda in gedaan. Telefoonnummer staat er ook in. Dit weekend ben ik in Nederland, Kijken of het dan op gang komt.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 5351 reacties
  • September 24, 2025

@Gagner ah, check! Excuses, dan heb ik dit volledig over het hoofd gezien. Wat wel goed is om te weten: ik zie dat je gebruikmaakt van een verouderde simkaart, wat ook problemen kan geven met Visual Voicemail. Je kunt het ook testen door een kruistest uit te voeren. Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Mocht blijken dat het aan je simkaart ligt, kan ik kosteloos een nieuwe voor je bestellen. 

Ik hoor het graag van je!