Skip to main content

Ondanks goede pincode blokkeert voicemail heb 3 berichten ontvangen op voicemail maar kan ze niet beluisteren! Super vervelend!

Hoi @Coolgirl1000 ,

Dat is inderdaad vervelend maar om spoofing te voorkomen en je berichten in verkeerde handen vallen is de mogelijkheid om vanaf een ander netwerk in te bellen naar voicemail voor 24 uur geblokkeerd.  Wel kun je Nederland (zonder pin) via het Odido mobiele netwerk je voicemail afsluisteren.



hoi @eric 

 

Ja fijn in de vakantie! Maar dat is normaal pas na 3x foute pincode ik toets de goede in! Bij T-mobile nooit problemen in het buitenland gehad! Waarom moet je pincode instellen? Toch om in het buitenland je voicemail te beluisteren slechte zaak! Zat al jaren bij T-Mobile met bijna de hele familie maar denk erover dat dit de laatste verlenging geweest is! Zo slecht.


Als gesprekken vanuit een ander netwerk worden gebelt naar voicemail is een pincode noodzakelijk in verband met spoofing.  Het is in het buitenland 'heel makkelijk ' om een nummer van een ander te imiteren en dan naar het voicemail systeem te bellen zodat de hacker zonder pincode berichten aan jou kunnen afluisteren. Ook vandaag weer daar een bericht van op tweakers.net

Vodafone heeft daar ook mee de pers gehaald omdat premier rutte zijn voicemail was afgeluisterd.  Daarom hebben alle NL providers jaren geleden het pincode systeem op voicemail geïntroduceerd. Ook programmeren ze geeen standaard 0000 meer maar moet je als klant altijd zelf een nummer verzinnen.

Je kunt volgens mij in het buitenland ook de pincode.opvragen in de voicemail menu's. Dat sturen ze dan per sms. Zo blijft ook hiermee je voicemail veilig.


Ik toets de juiste pincode in!!!!!!!!!!!!! Maar hij blokkeert telkens voor 24 uur! 


Ik toets de juiste pincode in!!!!!!!!!!!!! Maar hij blokkeert telkens voor 24 uur! 

Heb dezelfde ervaring. Ipv het op te lossen blijft Odido met kul antwoorden komen. Andere providers hebben dezelfde beveilig maar geen een blokkeert willekeurig en bij herhaling.


Hier hetzelfde, ook voicemail steeds geblokkeerd bij de eerste poging. Klinkt als een serieus probleem bij Odido.


Heb ook al geprobeerd om uit en aan te zetten! Maar koste me 0,75€ want die sms viel buiten mijn onbeperkt abonnement?????


Zelfde probleem hier, zit in het buitenland… laat zelfs eerst de code toesturen per sms, daarna de melding voicemail is 24 uur geblokkeerd… toch wel fijn met je zakelijke telefoon 


Heeft iemand al een oplossing gevonden? 


Hallo @Coolgirl1000 @wjb958 @pbirkoff @Yaskoycu @Robwaddinxveen Dat is inderdaad wel gek. Kunnen jullie je Voicemail uitschakelen via jullie Mijn Odido account  onder het kopje '’Voicemailinstellingen'’ en het daarna weer activeren? Probeer ook even een nieuw wachtwoord in te stellen, wellicht dat het helpt. Als dat niet helpt, kan ik eventueel een case voor jullie doorzetten naar ons IT-team om het uit te laten zoeken! Vermeld hiervoor het e-mailadres wat bij ons bekend is in je profiel samen met het telefoonnummer. 

Ik hoor het graag! 


Ja dat heb ik al gedaan koste me 0,75€ en deed hij het een x daarna weer geblokkeerd dus heb geen zin daar iedere x geld aan te verspillen!


Hoe kan ik een nieuw ww instellen als ik niet eens in mijn mailbox kom?


Ik was het zat omdat ik vaal in Engeland ben en ik mijn voicemail niet kon afluisteren. Ik ben inmiddels met nummerbehoud begonnen met overstappen naar een andere provider.


@wjb958 jammer dat je ons gaat verlaten, maar de keus is uiteraard aan jou. Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 

@Coolgirl1000 Om voicemailberichten vanuit het buitenland te beluisteren, moet je het volgende doen:

1) Bel met de mobiele telefoon naar +31624001233
2) Voer het mobiele nummer in en sluit af met #
3) Voer het voicemail wachtwoord in en sluit af met #
4) Je komt dan in het voicemail menu terecht.

Let op: er moet een wachtwoord ingesteld zijn, en dat wachtwoord instellen kan alleen in Nederland. Is dat ook het geval bij jou? Ben je bijvoorbeeld nu in het buitenland en heb je in Nederland geen wachtwoord ingesteld? Dan kun je je Voicemail niet beluisteren vanuit het buitenland. Als het niet lukt, kan ik eventueel een case voor je doorzetten naar het team wat hierover gaat, zodat zij een nieuw wachtwoord voor je kunnen instellen. 

Wat ook goed is om te weten: als je bent geblokkeerd, duurt het 24 uur voordat het weer opnieuw kan. Je moet dan wel echt 24 uur wachten. Als je het binnen de 24 uur nogmaals probeert, wordt de Voicemail automatisch weer voor 24 uur geblokkeerd. 


Reageer