Op 20-08-2019 heb ik voor mijn dochter een telefoonabbonoment bij jullie afgesloten). Wij sluiten al jaren onze telefoonabbonomenten via T-mobile af en wij hebben verder nooit betalingsproblemen gehad.
Helaas hebben wij voor het bovenstaande telefoonnummer een A codering (code 2) omdat wij destijds in de veronderstelling waren dat de maandelijkse termijnen via een automatische incasso gedaan werden. Wij hebben verder nooit doorgehad dat dit via een handmatige incasso moest gebeuren en hierdoor zijn er achterstanden ontstaan.
Toen wij uiteindelijk bericht hebben gekregen van het incassobureau dat wij achterstanden op het telefoonabbonoment hadden en deze ter incasso is overgedragen, zijn wij ons kapot geschrokken. Ik heb het bedrag wat wij verschuldigd waren direct voldaan en hoopte dat het zo goed zou zijn.
Nu hebben wij al heel lang de wens om een huis te kopen en dat is deze maand ook eindelijk gelukt. We hebben echt ons droomhuis gevonden en konden ons geluk niet op. Vandaag hebben wij echter van onze financieel adviseur vernomen dat er een A2 codering op mijn naam staat en als deze niet wordt verwijderd de hypotheek niet door kan gaan. U kunt wel begrijpen dat wij dit echt verschrikkelijk vinden en hopen dat dit toch nog omgedraaid kan worden.
Ik kan u verzekeren dat er geen kwade opzet was en wij altijd netjes onze rekeningen betalen. Toen wij ons er uiteindelijk bewust van waren dat er nog een rekening open stond hebben wij deze ook direct voldaan.
Omdat de codering in 2021 is geplaatst kunnen wij 5 jaar lang geen hypotheek afsluiten. Bijgevoegd vind je ook de e-mail van onze financieel adviseur met de uitleg en een deel van het acceptatiebeleid van de ING-bank dat de hypotheek echt niet doorgaat met een BKR codering (code 2).
Omdat dit zo ontzettend veel invloed heeft op het verdere verloop van de hypotheekaanvraag en wij hierdoor jaren lang geen woning kunnen kopen hoop ik dat u de codering nog kunt herzien en deze verwijderd kan worden uit het BKR.