Skip to main content

Ik heb dit onderwerp al voorbij zien komen in andere topics, maar heb toch maar een nieuw topic geopend. Voorbeeld van dit probleem is ook hier te zien: https://community.t-mobile.nl/netwerk-347/ik-ontvang-geen-verificatie-smsjes-314873#post1513831

Ik heb dit probleem al sinds ik bijna drie jaar terug bij T-Mobile aansloot. Vorige keer dat ik om hulp vroeg moest ik 3 bedrijven/apps aangeven die mij zo'n verficiatie-SMS toestuurden en die ik niet heb ontvangen. Dat vond ik toen teveel moeite omdat dit niet zo'n groot probleem is voor mij en het mij toen om 1 app ging. Inmiddels heb ik wel meerdere bedrijven/apps (Tinder, Happn, Uber Eats). Het gaat om verificatie-SMS, dus normale SMS ontvang ik wel en ook SMS van DigiD, Thuisbezorgd en T-Mobile ontvang ik, al is alleen de SMS van DigiD een verficatie-SMS. Ik heb het ook al via een andere telefoon geprobeerd maar die krijgt de SMS van de drie bedrijven/apps ook niet binnen en ik heb ook niks geblokkeerd via My T-Mobile. Ik heb vandaag bij drie bedrijven een verificatie-SMS aangevraagd (Tinder, Happn, Uber Eats), die ik allen niet heb gekregen (tijdstip: tussen 13-14u). Bij twee van die apps is er geen andere mogelijkheid om te verifieren dus werd dit wel een probleem. Inmiddels ben ik wel zeker dat het dus aan de SIMkaart ligt. 

Hopelijk kunnen jullie mij snel aan een oplossing helpen. 

Zelfde probleem. Deel van de service SMSjes ontvang ik niet. Ook van sommige KPN prepaid nummers niet.


Hi @rickvanderzwet 

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kon je voorheen wel verificatie sms’jes ontvangen? Om welke diensten gaat het exact? Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook 3 recente voorbeelden met datum en tijdstip waarop je wel een sms had moeten ontvangen en om welke dienst het gaat. Dan maak ik een case aan voor onze technische specialisten. 

Ik hoor graag van je. 


@Hajar ik heb de gevraagde gegevens een week geleden in een PM bericht aangeleverd, echter hier geen reactie van ontvangt op gehad. Probleem speelt nog steeds.


@Hajarik heb de gevraagde gegevens een week geleden in een PM bericht aangeleverd, echter hier geen reactie van ontvangt op gehad. Probleem speelt nog steeds.

Dank voor het antwoorden en het doorzetten van de vraag naar de technische ondersteuning. De technische ondersteuning heeft geconstateerd dat er aan de kant van T-Mobile waarschijnlijk niets mis is. Aangezien het nummer een ex-KPN aansluiting is en de problemen spelen bij ontvangen van SMS verkeer uit het KPN-netwerk, is het vermoeden dat er ‘iets’ niet goed is omgezet/achtergebleven bij de instellingen op het KPN-backend systeem.


Het is daarom een hele uitdaging om KPN uberhaupt zover te krijgen om dit te willen onderzoeken (ik ben daar geen klant meer), ik gebruik dit draadje om de uitvraag bij KPN te doen starten:
https://forum.kpn.com/mobiel-15/geen-sms-kunnen-versturen-naar-specifiek-nummer-563350

Hopelijk dat de KPN het in behandeling wilt nemen, maar makkelijk is anders. Het voelt een beetje alsof ik tussen het wal-en-het-schip ben beland. Fingers-crossed...

 


Ik gebruik alleen google play,en wat voorheen wel kon,kan nu al maanden niet meer.Als ik een in game aankopen wil doen krijg ik geen sms verificatie binnen.Heb 2 abbos bij t-mobile en op alle ik werkt het niet.


Hi @Nico_utrecht 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken, Dit kan verschillende oorzaken hebben en onze technische afdeling gaat dit verder onderzoeken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook 3 recente voorbeelden met datum en tijdstip waarop je wel een sms had moeten ontvangen en om welke dienst het gaat. Dan maak ik een case aan voor onze technische specialisten. 


Ik heb hetzelfde probleem als wat hierboven wordt genoemd. Bij mij gaat het nu om 2 bedrijven, rabobank en marktplaats. Marktplaats heb ik vandaag 2x mezelf aangemeld maar geen sms ontvangen.


Hi @Wytse85 

Ik wil voor jou ook laten uitzoeken. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook 3 recente voorbeelden met datum en tijdstip waarop je wel een sms had moeten ontvangen en om welke dienst het gaat. Dan maak ik een case aan voor onze technische specialisten. 


Soortgelijk probleem hier.

Ik vond enkele dagen geleden uit dat ik tot op heden van enkel Oculus/Meta (=Facebook) geen verificatiecodes kan ontvangen. Van andere bedrijven zoals Amazon, Google, mijn tandarts etc. etc. heb ik deze tot op heden altijd wel gehad zonder problemen. Vandaag tussen 22:00 en 22:45 weer diverse malen geprobeerd maar ze komen gewoon niet door.

Na veel troubleshooten ook eens geprobeerd met mijn dochters nummer (ook T-mobile overigens) en daar lukt het gelijk om zo'n bericht te ontvangen.
Hoe kan ik het beste ondersteuning krijgen voor dit probleem ? 


Hi @Pvdven777 

Als je dit probleem nog steeds ervaart dan kunnen we een case voor je aanmaken voor onze technische specialisten. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook 3 recente voorbeelden met datum en tijdstip waarop je wel een sms had moeten ontvangen en om welke dienst het gaat. Dan ga ik dit doorzetten. 


Ik heb het probleem ook dat mijn zoon op zijn OnePlus geen certificatie SMS kan ontvangen, ik heb hem een bericht gestuurd dat kwam wel gewoon aan. 


Hi @veldh205 

Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Met welke diensten ervaart je zoon dit probleem? Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en laatste 4 cijfers van de IBAN? Graag ook 3 recente voorbeelden met datum en tijdstip waarop je wel een sms had moeten ontvangen en om welke dienst het gaat. Dan ga ik dit doorzetten naar onze technische afdeling. Zij gaan dit verder onderzoeken en zullen hem voorzien van een terugkoppeling. 

Ik hoor graag van je!


@Hajar ik heb je eerder vanmorgen een PM gestuurd maar nog geen reactie gehad..... 


@Hajar ik heb je eerder vanmorgen een PM gestuurd maar nog geen reactie gehad..... 

Zo'n onderzoek kan een paar dagen duren. Als men iets kan vinden hoor je dat vanzelf.

Als je wel andere sms'jes kan ontvangen kun je ook de verzender vragen om bij hun sms gateway dienstverlener het probleem te melden.


Ik heb hetzelfde probleem bij sms’jes van lidl plus, @Hajar van Odido ik heb je 7 dagen geleden een pm gestuurd maar nog geen reactie.


Het is bij mijn zoon altijd nog niet opgelost ondanks meerdere meldingen die opgepakt zijn. Ik heb de hoop nog niet opgegeven maar momenteel andere belangrijke dingen waardoor ik er niet aan toekomt om dit verder op te laten lossen. 


Hi @bp111, stel je vraag altijd in een bestaand topic of start een nieuwe. Dan komen we zo snel mogelijk bij je. Het is niet toegestaan om ongevraagd privéberichten te sturen en zo voorkom je dat collega's een bericht stuurt die, zoals in dit geval, afwezig zijn.

  • Omdat er derde partijen bij betrokken zijn kunnen we geen oplossing garanderen, maar we onderzoeken het wel graag voor je. Probeer allereerst eens de volgende opties:
  • Controleer of er geen oud telefoonnummer geregistreerd staat bij lidl plus
  • Sommige diensten sturen vanuit het buitenland de sms'jes. Voer je nummer eens in met +31. Komt 'ie dan wel binnen?
  • Staat het telefoonnummer goed bij de dienst? Koppel dan tijdelijk een ander telefoonnummer. Komen de verificatie-sms'jes dan wel aan? 

Hi @veldh205, zou je bovenstaande ook willen volgen? Mocht het niet helpen, zet dan even het 06-nummer van je zoon in je profiel (onder klantnummer). Dan laat ik het voor jullie allebei onderzoeken!


Hoi @Marciano van Odido, bedankt voor de reactie. Het nummer wat geregistreerd stond klopte gewoon. Ik heb het met een ander telefoonnummer geprobeerd en dit werkt gewoon. Nu kan ik dit echter weer niet terug veranderen omdat het met mijn eigen nummer niet werkt. Tevens stond hij gewoon als +31 geregistreerd. Ook heb ik van lidl vernomen dat de sms’jes uit spanje komen, mocht dit iets uitmaken.

Groeten


Hi @bp111, stel je vraag altijd in een bestaand topic of start een nieuwe. Dan komen we zo snel mogelijk bij je. Het is niet toegestaan om ongevraagd privéberichten te sturen en zo voorkom je dat collega's een bericht stuurt die, zoals in dit geval, afwezig zijn.

  • Omdat er derde partijen bij betrokken zijn kunnen we geen oplossing garanderen, maar we onderzoeken het wel graag voor je. Probeer allereerst eens de volgende opties:
  • Controleer of er geen oud telefoonnummer geregistreerd staat bij lidl plus
  • Sommige diensten sturen vanuit het buitenland de sms'jes. Voer je nummer eens in met +31. Komt 'ie dan wel binnen?
  • Staat het telefoonnummer goed bij de dienst? Koppel dan tijdelijk een ander telefoonnummer. Komen de verificatie-sms'jes dan wel aan? 

Hi @veldh205, zou je bovenstaande ook willen volgen? Mocht het niet helpen, zet dan even het 06-nummer van je zoon in je profiel (onder klantnummer). Dan laat ik het voor jullie allebei onderzoeken!

Al de stappen zijn al gedaan, ruim een halfjaar terug. Als ik geen contact mag opnemen met een operator, prive-berichten neem ik aan? Hoe en waar moet ik dit nummer dan vermelden?

 

 


Hi @bp111 en @veldh205, fijn dat alles in ieder geval gecontroleerd is. 06-nummer kon je in je profiel toevoegen onder klantnummer, zoals ik zei, maar stuur me allebei maar een privébericht met de volgende gegevens. Dan zet ik een case door naar mijn collega's om dit te onderzoeken!

  • 06-nummer
  • Geboortedatum
  • Postcode + huisnummer
  • Laatste 4 cijfers van je IBAN
  • De naam van de dienst
  • Datum en tijdstip waarop het bericht werd verwacht (graag zo recent mogelijk!)

Ik hoor niets meer vanuit Odido.....


Dit is ook bijna niet te onderzoeken door de ontvangende partij. Diegene die een sms verstuurd weet via welke provider/ internet dienst hij de sms aanbiedt om te verzenden. Die zal bij die provider/internet dienst een ticket moeten openen dat ze jouw nummer niet kunnen bereiken.  Die dienstverlener kan op zijn beurt tracen waar de sms vastloopt.


Ik kom zo direct bij jullie!


Reageer