Skip to main content

Hallo, mijn prepaid simkaart ontvangt smsjes maar kan geen smsjes versturen en bellen lukt niet. 

Ik heb voldoende beltegoed en mijn nummer en beltegoed zijn niet verlopen. Om mijn nummer te behouden moet ik een smsje of gesprek laten uitgaan, maar dit is niet mogelijk. De chatbot zegt me steeds te moeten bellen naar de klantenservice 😭.

Ik heb overigens gewoon goed bereik.

Ben je in het binnenland of buitenland? Welk land?


In het buitenland. De omschreven situatie geldt voor de Galápagos Eilanden, Ecuador, Panamá en Colombia. Maar ik denk dat het buitenland-ding geen factor is want ik kan gewoon sms ontvangen, dus ik heb dekking en aansluiting. Alleen bellen en uitgaand sms'en werkt niet. 


In het verre buitenland zijn zat netwerken waar prepaid inderdaad alleen gebruikt kan worden voor inkomende gesprekken/sms. Hier bijvoorbeeld Panama. Alleen bereikbaar betekend,  niet zelf kunnen bellen en smsen.

 

Dat is het nadeel van prepaid.  Prepaid is niet ontwikkeld als wereldwijd veiligstellen van Nederlandse telefoonnummers. Als je Nederlandse 06 nummer belangrijk voor je is, neem dan een klein abonnement. Met postpaid kun je in dat soort landen wel gebruik maken van alle diensten. 

Je kunt, zolang je maar een woonadres in Nederland hebt ook van prepaid naar abonnement gaan. 


...


Oké! Thanks!


Reageer