Beantwoord

Twee keer gebeld door mensen met dezelfde vier cijfers begincijfers telefoonnummer.

  • 15 June 2022
  • 2 reacties
  • 405 Bekeken

Ik ben vandaag al twee keer gebeld door twee verschillende nummers met dezelfde vier begincijfers als de mijne. Ik heb beide keren niet opgenomen, maar de eerste keer heb ik teruggebeld en kreeg ik iemand aan de lijn die niet wist wat er aan de hand was. Uiteindelijk zijn wij er uitgekomen dat zijn nummer wordt gespoofd door scammers. 

Als het bij zijn nummer bleef, had ik deze post niet gemaakt, maar toen het opnieuw gebeurde wilde ik toch wat meer onderzoek doen.

Blijkbaar is dit verhaal (gebeld worden door mensen met dezelfde vier begincijfers) redelijk bekend bij forums van andere providers, maar ik vroeg mij af of dit jullie ook wel eens is overkomen. Weet iemand trouwens wat de beste manier is om hiermee om te gaan? Heeft het ook zin om via sms/whatsapp naar deze mensen te sturen dat hun nummer wordt misbruikt?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 June 2022, 18:45

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

2 reacties

Blijkbaar is dit verhaal (gebeld worden door mensen met dezelfde vier begincijfers) redelijk bekend bij forums van andere providers, maar ik vroeg mij af of dit jullie ook wel eens is overkomen.

Welkom!

Ja, helaas is het een probleem dat met regelmaat terugkeert zoals je ook ziet in dit topic;

 

Weet iemand trouwens wat de beste manier is om hiermee om te gaan?

Negeren en verder geen aandacht aan besteden. Helaas ontkom je er niet aan. Zoals je zelf al zegt speelt het ook bij andere providers, een nieuw nummer nemen heeft ook weinig zin omdat willekeurige nummers worden gebruikt.

 

Heeft het ook zin om via sms/whatsapp naar deze mensen te sturen dat hun nummer wordt misbruikt?

Je kunt het wel melden, maar ze kunnen er weinig aan doen. Een nieuw nummer lost het voor jou niet op maar lost het ook voor de geen die het nummer gebruikt lost het weinig op. In een volgende ronde kan deze (ook met een ander nummer) weer net zo hard gespooft worden

Wat evenmin helpt is om het nummer te publiceren op social media. De geen die het nummer bezit doet tenslotte niets verkeerd maar wordt hierdoor wel direct gedupeerd.

Blijkbaar is dit verhaal (gebeld worden door mensen met dezelfde vier begincijfers) redelijk bekend bij forums van andere providers, maar ik vroeg mij af of dit jullie ook wel eens is overkomen.

Welkom!

Ja, helaas is het een probleem dat met regelmaat terugkeert zoals je ook ziet in dit topic;

Ik geef toe dat ik dit antwoord heb verwacht en eigenlijk alleen maar wat solidariteit zocht. Ik kan alleen hopen dat het op een gegeven moment stopt, al heb ik verhalen gelezen van mensen die hier al maanden mee kampen.

Toch bedankt voor je reactie!