Skip to main content

Goedemiddag, ik zie dat mijn sms'jes in het buitenland dubbel worden gerekend. Kunt u dit nakijken.

Alvast bedankt

Hi Rex, wat heerlijk dat je in het buitenland zit! Uiteraard wil je niet teveel betalen voor het gebruiken van je abonnement daar. Ik geef je graag wat meer duidelijkheid over de opbouw van de kosten. Eén sms-bericht bestaat uit 160 tekens. In het geval dat je meer tekens gebruikt, worden er dan ook niet één maar twee of meer sms-berichten verstuurd en verrekend. Op de nieuwere toestellen zul je de sms'jes als één bericht zien, maar in werkelijkheid worden er dus meerdere verstuurd. Dit verklaart dan ook dat er meerdere sms'jes in dezelfde minuut verstuurd zijn op jouw factuur. Heb je zo voldoende duidelijkheid? Mocht je aanvullende vragen hebben, dan weet je ons te vinden!


Goedemiddag, dankuwel voor uw reactie. Ik was er al bang voor. Het zijn sms-jes met minder dan 30 tekens. 


Als je “speciale” karakters gebruikt, dan vertaald een toestel dat naar meerdere karakters. B.v. emotions die als “picture” aan de andere kant weer verschijnen.


Hi Rex, wat Eric zegt klopt inderdaad. In principe bestaat een SMS uit 160 tekens, mits je de standaard 7 bit tekens gebruikt. Indien je andere tekens gebruikt, kan dit ook als extra SMS beschouwd worden. Geeft dit jou voldoende duidelijkheid? Mocht je nog andere vragen hebben, laat het mij dan gerust weten!


Goedemiddag Sam, ik dacht daarmee bekend te zijn, maar ik krijg de rekensom niet rond: 20 letters, drie spaties en één puntje zijn dus al meer dan 160 tekens. Bij de anderen zijn het er maar 6. Ik hield de berichtjes met opzet kort om de extra kosten te voorkomen.

Het is vervelend dat dit alleen openbaar kan


Openbaarheid is juist de kracht van de klant helpt klant community.  Hier praat je met andere klanten over producten van Odido. Een sms of gesprek op de factuur wordt niet verzonnen maar gefactureerd op basis van Call Details Records. Daar blijkt dan uit dat er meerdere smjes door jouw telefoon zijn verzonden.


Reageer