Skip to main content

Hallo, ik woon in Frankrijk en heb een abonnement bij Sosh (onderafdeling van Orange). Sinds 31 augustus worden de sms-jes die ik verstuur naar Odido-klanten in Nederland niet meer bezorgd. Krijg geen foutmelding, dus het duurde even voor ik het doorhad.

Elders op dit forum zag ik dat het misschien te maken heeft met een “grey route” die Orange mogelijk gebruikt (

). Ik heb de klantenservice van Sosh gecontacteerd, maar daar zijn ze niet erg intelligent, geloof ik
 Ze herhalen wat mijn probleem is en bieden geen oplossing aan. Mijn hoop is dus nu op jullie gevestigd, want ik kan mijn halve familie momenteel geen berichtjes meer sturen! Merci!

Het probleem lijkt zichzelf opgelost te hebben...


Hoi KimenFrance, van harte welkom op de Community! Wat apart dat je SMSjes niet bij onze klanten aankomen en dat de klantenservice van Sosh je tot nu toe nog niet heeft kunnen helpen. Ik heb het direct nagevraagd, maar wij kunnen hier niet bij helpen, omda SMS bij de verzender start. We kunnen het niet andersom (bij de ontvangers) aanpakken. Sosh/Orange kan zien waar zij de SMS heen sturen en zij zouden ook bepaalde foutmeldingen moeten kunnen zien. Vervolgens kunnen zij contact opnemen met Odido of een tussenpartij die zij gebruiken voor het verzenden van de SMS. Ik kan je op dit moment alleen aanraden om opnieuw contact op te nemen met Sosh om het probleem door te zetten naar hun tecnische afdeling. Ik hoop dat je dit keer iemand te spreken krijgt die dit voor je kan regelen. Anders kan je het wellicht via een ander kanaal aankaarten, zoals de Community van Sosh. Ik hoop dat ze het snel voor je kunnen oplossen en dat je je familie hier weer berichten kan sturen! 😄


Ah, ik zie je reactie net binnenkomen. Superfijn dat het vanzelf is opgelost en bedankt voor het laten weten!


Ils ont découvert la fuite


Reageer