Sinds begin januari 2024 ontvang ik geen retour sms meer bij prijsvraagnummers. Hoe komt dat?
Hoi Puzzelfan, allereerst van harte welkom op de Community! Kan je me meer informatie geven? Wat voor prijsvraagnummers bedoel je precies en wat zijn retour SMS'jes? Ik hoor het graag van je!
Hallo,
Als je bijvoorbeeld een puzzel oplossing van een krant of tijdschrift wilt insturen, kan je een sms sturen naar bijvoorbeeld 3553 of 3010. Als je op verzenden drukt hoor je een sms terug te krijgen waarin staat dat je oplossing ontvangen is. Dit proces kost dan geld.
Dat bericht terug heet een retour sms.
Tot begin januari kreeg ik die sms'jes gewoon binnen. Daarna niet meer. De krant of het tijdschrift zegt dan dat als je geen retour sms krijgt je bij je provider moet zijn of op payinfo.nl moet kijken. Op payinfo zie ik dat ik tot en met begin januari betaald heb voor deze sms'jes. Daarna niet meer.
Hallo
Laat je me even weten of je wilt dat ik er één voor je bestel en of het nodig is? Ik verneem het graag van je!
Hallo.
Ik heb nog een oude simkaart (T-Mobile). Maar ik heb ook een (zakelijk) abonnement bij Odido met een Odido simkaart en daarvoor geldt hetzelfde. Ook op dat nummer krijg ik geen retour sms'sen.
Op toestelniveau: bij de instellingen staat premium sms toegestaan.
Ik weet niet of er nog meer instellingen moeten worden gecontroleerd. Overigens heb ik geen ander telefoontoestel beschikbaar om te genoemde test uit te voeren. Ik gebruik een dual-sim toestel.
En het rare is dat alles op hetzelfde toestel en met beide simkaarten het wel werkte……
n.b.: zijn er mogelijk nog andere zaken die niet goed zouden kunnen werken als je nog een T-Mobile simkaart gebruik?
Ook ontvang ik graag datum en tijdstip waarop het bericht werd verwacht, zodat ik dit voor je kan doorzetten!
Bij de krant/magazine gaat niet fout. Heb ik nagevraagd.
Bij de provider van het nummer 3553 gaat alles goed. Heb ik ook nagevraagd.
Voorbeeld van te verwachten retour SMS:
21-02-2024 17:39 uur (zakelijk nummer) of
9 januari 2024 21.13 uur (privé nummer).
Voldoende info?
Als ik nog iets anders voor je kan betekenen of als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten!
Hallo. Ik heb een van de technisch specialisten gesproken. Die verwees mij door naar de provider van de shortcode voor de oplossingen van puzzels en prijsvragen.
Daarmee heb ik ondertussen contact gehad. Echter, die zien dat eer vanaf mijn nummer tot en met 3-1-2024 succesvol contact is geweest. Daarna niet meer. Terwijl ik ook daarna nog pogingen gedaan heb om mee te doen.
ik krijg door dat mijn nummer geblokkeerd is om mee te doen met dergelijke actie. En men verwijst mij terug naar mijn mobiele telefoonprovider.
Dus hier ben ik weer. Kan dit heel diep uitgezocht worden? Waar zit het fout?
Dit is de reactie van de provider:
Zoals zojuist besproken blijf ik bij mijn eerdere conclusie; u bent geblokkeerd om mee te doen aan diensten/acties die niet gratis zijn. Dit ging tot en met 3 januari wel goed. Daarna worden de berichten vanaf uw nummer niet meer bij onze provider aangeboden.
Ik heb gisteren contact gehad met onze provider CM en dit was toen hun reactie:
“Wij zien in ons systeem geen nieuwe berichten na 3 Januari, echter krijgen we voor dezelfde shortcode van andere eindgebruikers van Odido wel MO berichten binnen waarna de retour sms wel netjes afgeleverd wordt, het lijkt hier dus toch echt mis te gaan bij de operator. Ik zou willen adviseren de eindgebruiker nogmaals contact op te laten nemen met Odido.”
Vandaag heeft u het woord TEST gestuurd naar 3553 en dat gaat wel goed. Achter het woord TEST zit geen dienst en daarom krijgt u van ons het gratis retourbericht terug dat de dienst niet actief is etc. Zoals u ziet bij de bovenste 2 berichten. Hiermee is bewezen dat u wel kunt SMSen naar 3553 en dat het ook verkeer tot stand komt tussen Odido en CM
Hoi Puzzelfan, goed dat je het hebt nagevraagd bij CM. Niet fijn dat zij het niet konden oplossen. Ik heb direct de vraag uitgezet bij mijn collega van de technische dienst of hij dit toch nog een keer voor je kan onderzoeken n.a.v. het bericht van CM. Zodra ik iets hoor, laat ik het je weten!
Case 69271943
Hoi Puzzelfan, goed dat je het hebt nagevraagd bij CM. Niet fijn dat zij het niet konden oplossen. Ik heb direct de vraag uitgezet bij mijn collega van de technische dienst of hij dit toch nog een keer voor je kan onderzoeken n.a.v. het bericht van CM. Zodra ik iets hoor, laat ik het je weten!
Case 69271943
ik heb nog geen bericht ontvangen, maar toen ik probeerde een oplossing in te sturen, ontving ik een retour sms.
Het lijkt weer te werken.
Wat is er nu aangepast?
Hi Puzzelfan, superfijn dat je nu wel weer de retour SMS ontvangt! Mijn collega's waren nog niet aan een nieuw onderzoek toegekomen. Vanuit ons is er dus niks aangepast, dus ik denk dat ze eerder gelijk hadden dat de SMS'jes nooit door ons geblokkeerd werden en dat de verzender toch iets heeft verholpen. Ik hoop dat het vanaf nu gewoon blijft werken, zodat je je oplossingen kan blijven insturen en ik wens je er nog heel veel plezier van. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. We staan voor je klaar. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend!
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.