Skip to main content
Beantwoord

Punten

  • 31 May 2024
  • 5 reacties
  • 211 Bekeken

Ik heb al een abonnement vanuit de TMobiel tijd en ik lees van alles over punten die ingezet kunnen worden voor extra’s. Maar waar kan ik zien of ik punten heb? Bij mijn gegevens over mijn abonnement en acccout in Mijn Odido kom ik er niks over tegen. Of krijg je die punten alleen maar als je je abonnement sluit, verlengt of wijzigt?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @m bosma ,

De punten worden gegeven bij de sinds september 2023 verkochte Hello Odido abonnementen. T-mobile en Tele2 abonnementen hebben wel een nieuwe naam gehad maar qua voorwaarden en prijs zijn ze hetzelfde gebleven.

Dus als je kunt verlengen naar een Odido unlimited Plus of Premium abonnement kun je de verkegen punten inzetten voor extra's

Ik geloof dat ik het snap.

Ik kan verlengen. Op de betreffende webpagina, staat een groen blok met daarin de tekst Yes, je kan nu verlengen en dan kan ik een aanbod bekijken. Heb ik gedaan en dan komen dus o.a. Unlimited Plus en Premium in beeld. Kosten voor mij resp. € 27,50 en € 37,50 (dat is na aftrek van kortingen vanwege meerdere abonnementen; € 7,50). Plus geeft 1 punt en Premium geeft 3 punten.

Onder dat groene blok staat nog wat: een veelkleurig blokje met ‘oud’ en ‘huidig’.

‘Oud’ = Go 21.1; Unlimited data+bellen. Kosten € 28,25 na aftrek van de korting. Hier staat de snelheid niet bij vermeld. Maar geen punten.

‘Huidig’ = Go (zonder 21.1); Unlimited data+bellen. Kosten € 27,49 na aftrek van € 10,50 korting. Ook hier staat geen snelheid bij vermeld. Ook geen punten.
Deze laatste twee zijn inhoudelijk verder gelijk. Ik betaal dus nu € 27,49.

Kortom: om punten te krijgen (of een punt) moet ik dus van Go Unlimited data+bellen ad. of € 27,49 met een voor mij onbekende snelheid overstappen naar Unlimited Plus dat € 27,50 kost met een snelheid van 600 Mbit/s. Ik krijg dan 1 punt twv € 4,99.

 

Laatste vraag: wat is de snelheid van mijn huidig Go Unlimited data+bellen?

 

Dank.

 

Reputatie 7
Badge +14

Er is geen formele snelheid bij de oude abonnementen gecommuniceerd.  Dus doe eens een speedtest en kijk wat je haalt.

Die 600 en 1 gbit zijn ter voorbereiding van de veel hogere snelheden die vanaf 1 augustus beschikbaar zullen komen. Dan is de 3.5 ghz frequentie veiling door de overheid gereed en kan Odido haar nieuwe Ericsson Netwerk voor die frequenties in bijna heel Nederland in 1 keer aanzetten!

Tja, dat had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken. Dat van de speedtest.

Bedankt. Ik weet voldoende. 

Of wijzigen de moeite loont hangt dan nog van één ding af, namelijk of de korting die ik nu heb op mijn Internet glasvezel abonnement die ook nog uit de T Mobile tijd stamt gelijk blijft (€ 17,86 per maand; € 29,71 ipv € 47,57). Heb het idee van niet want bij de Unlimited abonnementen staat dat die korting op het Internet slechts € 5 per maand is. Als bij overstap naar Unllimited Plus die korting wordt toegepast kost het Internet abonnement daardoor € 12,86 meer per maand. Niet aantrekkellijk dus.

Reputatie 7
Badge +14

Dat laatste klopt, als je verlengt dan ga je naar het nieuwe klantvoordeel aanbod. De nieuwe abonnementen bieden andere voordelen. Je moet dus het hele plaatje in ogenschouw nemen. 

Reageer