Skip to main content
Beantwoord

Probleem met iMessage en Facetime NIET verholpen 03-07-2025

• July 3, 2025
  • 23 reacties
  • 439 Bekeken

L.S.,

Gisterochtend een Odido eSim geïnstalleerd ter vervanging van fysieke Vodafone microsim.

Er is sprake van nummerbehoud (weet niet of dit relevant is?).

Ondanks alle mogelijke oplossingen te hebben geprobeerd (Facetime & iMessage uitzetten, harde reset, weer aanzetten; reset netwerkinstellingen) blijven beide diensten niet-geactiveerd: zandloper.

Toestel = iPhone 13 Pro Max.

Ik heb het eerdere topic gelezen; Dit zou gisteren opgelost moeten zijn? Maar ik heb het probleem dus nog wel!

Elke hulp wordt op prijs gesteld!

Groet, Bart.

Beste antwoord door Bart1970

Hoi ​@Bart1970, welkom op onze community! Ik begrijp heel goed dat je zorgeloos gebruik wilt kunnen maken van je iMessage en Facetime en ik geef je graag meer duidelijkheid. Dit technisch issue is naar voren gekomen, nadat we hebben geprobeerd het netwerk te stabiliseren. Het is een bekend issue en ons IT-team is hiervan op de hoogte. Ze doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen, excuses voor het ongemak! De verwachting is dat het uiterlijk dinsdag is opgelost. 

Kun je voor mij het volgende doen:

• Toestel opnieuw opstarten
  • Controleren of de software up-to-date is
  • Netwerkinstellingen resetten van je toestel

Sinds wanneer ervaar je dit probleem precies? Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik een ticket voor je aanmaken en doorzetten naar ons IT-team!

Hé kijk nou: HET IS GEFIXED!!!
Superbedankt hoor!!!!

23 reacties

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Bart1970, welkom op onze community! Ik begrijp heel goed dat je zorgeloos gebruik wilt kunnen maken van je iMessage en Facetime en ik geef je graag meer duidelijkheid. Dit technisch issue is naar voren gekomen, nadat we hebben geprobeerd het netwerk te stabiliseren. Het is een bekend issue en ons IT-team is hiervan op de hoogte. Ze doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen, excuses voor het ongemak! De verwachting is dat het uiterlijk dinsdag is opgelost. 

Sinds wanneer ervaar je dit probleem precies? Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik een ticket voor je aanmaken en doorzetten naar ons IT-team!

• Auteur
  • is een Top Poster
  • July 4, 2025

Hi Pharwin,
Superbedankt voor je antwoord!
Ik ervaar de problemen sinds afgelopen dinsdag (02-07-2025), direct na het instellen van de eSim.
Je suggesties had ik al geprobeerd (en nu nogmaals, ook nu zonder succes).
Ik heb alle info in mijn profiel gezet!
Dank & Groet! Bart.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • Antwoord
  • July 4, 2025

Hé kijk nou: HET IS GEFIXED!!!
Superbedankt hoor!!!!

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@Bart1970 wat fijn dat het weer werkt, daar ben ik blij mee! Uiteraard, geen dank en graag gedaan. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst! 😁

• is een Top Poster
  • August 4, 2025

Ik ervaar exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Ook ik heb alle opties geprobeerd maar zonder resultaat. Zojuist heb ik alle gevraagde informatie in mijn profiel bijgewerkt en ben in afwachting van een reactie. Hopelijk kan ik spoedig ook een positieve reactie achterlaten 😊

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@Duo sim ik zag dat je al een eigen topic hierover hebt aangemaakt: 

Daar heb ik ook in gereageerd en ik spreek je daar graag verder! Goed om te weten: het is niet de bedoeling om in meerdere topics te reageren of te openen over hetzelfde onderwerp. Dit staat ook in onze huisregels vermeld. Op deze manier blijft het overzichtelijk voor ons en kunnen we iedereen zo goed mogelijk verder helpen. Houd wel rekening met een verwerkingstijd van 24 - 48 uur. We proberen zo snel mogelijk bij iedereen terug te komen met een reactie! 

• heeft eerste post geplaatst
  • August 5, 2025

Hallo,

Na de wissel naar een e-sim kan ook het nummer niet meer geverifieerd worden voor facetime.

alles geprobeerd zoals overal omschreven helaas zonder succes.

gegevens staan in het profiel.

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@cindyenjan, welkom op onze community! Goed dat je al wat zaken heb geprobeerd en bedankt voor het invullen van je profielgegevens. Heb je een screenshot voor mij met wat je precies te zien krijgt? Sinds wanneer heb je dit issue? Dan maak ik meteen een ticket voor je aan en zet ik het direct voor je door, zodat het onderzocht kan worden! 

• August 6, 2025

Hallo ​@Pharwin van Odido ,

gisteren de simkaart gewisseld. 
nu bij blijft bij het telefoonnummer staan verifiëren. Zonder succes.

• is een nieuwe Poster
  • August 7, 2025

Ik ben afgelopen maandag 4 augustus geporteerd van Vodafone naar Odido.

Ook bij mij werkt de activering van iMessage en facetime niet. Het wieltje naast mijn teklefoonnummer blijft maar draaien en af en toe krijg ik de melding dat activering mislukt is. Dan doe ik het opnieuw.

Alle eerder genoemde oplossingen heb ik al meerdere keren geprobeerd,o.a. aan/uit zetten imessage, restarten van telefoon, wissen netwerkinstellingen en ook het wijzigen van mijn AppleID wachtwoord. Zelfs uitloggen van appleID.

ook krijg ik de 2FA- SMS’jes van bepaalde diensten niet.(!) Ik denk dat dat diensten zijn die hun SMS-jes vanuit het buitenland sturen. Apple en Odido ontvang ik wel. Dit is wel heel erg vervelend want daardoor kan ik bij een aantal belangrijke zaken niet inloggen. de 2FA-berichten van Diensten als LinkedIn,  paypal komen niet binnen.

Tot maandag ochtend voor mijn overstap van Vodafone werkte alles probleemloos.

Ik heb al meerdere keren met de Odido klantenservice gebeld, maar daar zeggen ze dat ze het probleem niet kennen en als ik zeg dat het op dit forum staat dan zeggen ze nog dat ze dit niet herkennen. terwijl het hier vol staat met mensen met hetzelfde probleem…...ik kom met hen dus niet verder.

Graag hulp ​@Pharwin van Odido 🙏

(PS:Profiel is gevuld met benodigde info.)

Pharwin van Odido
Forum|alt.badge.img+9

Hey ​@cindyenjan kun je een screenshot (graag zonder privégegevens) met mij delen en aangeven sinds wanneer je dit issue hebt? Dan maak ik meteen een ticket voor je aan en zet ik het door!  

Hoi ​@jdimhot, van harte welkom op onze community en bij onze Odido familie, we zijn blij om je erbij te hebben! Ik kan me goed voorstellen dat dit geen fijne start is, excuses voor het ongemak. Op dit moment speelt er een klein technisch issue met de activeren van iMessage & FaceTime. Heb je ook een screenshot van de foutmelding voor mij en kun je aangeven sinds wanneer dit issue speelt? Dan maak ik meteen een ticket voor je aan en zet ik het door, zodat het onderzocht en opgelost kan worden. Komt helemaal goed! 

• is een nieuwe Poster
  • August 8, 2025

Hey ​@cindyenjan kun je een screenshot (graag zonder privégegevens) met mij delen en aangeven sinds wanneer je dit issue hebt? Dan maak ik meteen een ticket voor je aan en zet ik het door!  

Hoi ​@jdimhot, van harte welkom op onze community en bij onze Odido familie, we zijn blij om je erbij te hebben! Ik kan me goed voorstellen dat dit geen fijne start is, excuses voor het ongemak. Op dit moment speelt er een klein technisch issue met de activeren van iMessage & FaceTime. Heb je ook een screenshot van de foutmelding voor mij en kun je aangeven sinds wanneer dit issue speelt? Dan maak ik meteen een ticket voor je aan en zet ik het door, zodat het onderzocht en opgelost kan worden. Komt helemaal goed! 

​@Pharwin van Odido 

• is een nieuwe Poster
  • August 8, 2025

​@Pharwin van Odido 

Heb dit dus sinds mijn overstap van vodafone afgelopen maandag 4 augustus.

• is een nieuwe Poster
  • August 11, 2025

Goedemiddag,

Ik heb sinds afgelopen vrijdag exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Alles geprobeerd, tot en met terugzetten iCloud aan toe. Word er een beetje moedeloos van. Het begon nadat ik een andere iPhone kreeg en mijn gegevens over heb gezet. Sinds het van T-Mobile naar Odido is gegaan heb ik alleen maar problemen. Ik wil heel graag mijn abonnement opzeggen, het toestel is al afbetaald, maar mijn contract loopt nog tot begin januari ‘26. Is er iemand die mij met dit probleem kan helpen van het activeren + Facetime/iMessage?

• is een nieuwe Poster
  • August 12, 2025

​@Pharwin van Odido Hopelijk kun je mij ook helpen 🙏 

• is een nieuwe Poster
  • August 12, 2025

​@Pharwin van Odido 

Heb dit dus sinds mijn overstap van vodafone afgelopen maandag 4 augustus.

Update 12-8-25 9:50 Zojuist kreeg ik plots een popup dat mijn facetime op mijn horloge gebruikt kon worden. En bij check bleek nu imessage en facetime mijn telefoonnummer geregistreerd te hebben en werkt het eindelijk. Ik weet niet of jullie er wat aan gedaan hebben of dat het door de tijd komt, maar bedankt het werkt.

Groet John

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen ​@jdimhot, superfijn dat het nu ook weer voor jou werkt en bedankt voor het laten weten!

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Thomasbaas91, welkom op de community. Werkt het voor jou toevallig ook weer? Zo niet, zet dan je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel. Dan kijk ik graag met je mee! 

• is een nieuwe Poster
  • August 14, 2025

Nee het werkt niet. Inmiddels al portering aangevraagd naar een andere provider. Wat een waardeloze klantenservice. Zeker 10 keer contact gehad. 

• August 16, 2025

Helaas loop ik tegen precies hetzelfde probleem aan sinds mijn overstap meer dan 48 uur geleden. iMessage en Facetime worden niet geactiveerd en ik ontvang foutmeldingen. Alle stappen doorlopen, en ook Apple heeft meegekeken en verwijst door naar Odido. Kunnen jullie helpen?

Demy van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+10
  • Moderator | Mobiel & Internet + TV
  • August 19, 2025

Goedemiddag ​@bbogaerts , welkom op onze community!

Zou jij voor mij het volgende willen doen (als je dat nog niet had gedaan): 

• Telefoon opnieuw opstarten
  • Checken of de software van je toestel up-to-date is
  • Netwerkinstellingen resetten > Bij een iPhone doet je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden. 

Heb jij voor mij ook een screenshot van wat je precies te zien krijgt? Graag zonder privégegevens. Dan zorg ik ervoor dat ik een ticket voor je aanmaak voor onze technische dienst!

Geef mij gerust een seintje!

• August 20, 2025

Ha Demy, dank voor je reactie. Alle stappen die je noemt waren al meerdere keren doorlopen, maar gelukkig heeft uiteindelijk Odido’s technische dienst het opgelost en heb ik nu weer iMessage en FaceTime.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@bbogaerts, bedankt voor de terugkoppeling. Superfijn dat het is opgelost en dat het weer voor je werkt. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De community is er voor je! 😊