Beantwoord

Oud contract opvragen

  • 16 February 2022
  • 7 reacties
  • 149 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb nog wat oude telefoons liggen en nu heb ik laatst een oude S6 Edge nogmaals aangezet en nu moet ik daar inloggen met een Samsung account. Lang verhaal kort, ik heb 2 accounts bij Samsung en geen van beide werken. Contact met Samsung gehad en om deze te ‘unlocken’ moet ik aan kunnen tonen dat deze telefoon van mij is. Nu heb ik deze telefoon bij een T-Mobile abonnement gekregen en vraag ik me af of ik hier informatie bij T-Mobile over op kan vragen of het contract wat er bij hoorde op kan vragen?

 

Mvg,

 

Mark

icon

Beste antwoord door Cristien 16 February 2022, 10:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoe oud hebben we het hierover? Er zijn namelijk wettelijke richtlijnen dat bewaren van data proportioneel moet zijn. De s6 edge is 7 jaar geleden uitgekomen.

Ik heb geen idee, ik moet bij Samsung aantonen dat het mijn telefoon is op 1 of andere manier. Blijft gek dat Samsung er een slot op heeft zitten blijkbaar, wat als ik hem verkocht had oid… maar goed. Ik moet dus iets hebben wat aantoont dat het mijn telefoon is, dat dit toestel aan mijn nummer gekoppeld is oid?

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @dragonius_82 Welkom in de Community.

Als je geen idee hebt hoe oud ze zijn lijkt mij dat onmogelijk zoeken.

Heb je het al geprobeerd via Google? Er zijn veel filmpjes met instructies om die telefoons te unlocken.

Reputatie 7
Badge +15

@dragonius_82 

En mocht je toch weten van welk jaar de abonnementen zij dan kan je ze met dit formulier aanvragen.

De telefoon is eigenlijk niet gelocked volgens mij, dit komt puur doordat ik genoodzaakt was om een harde factory phone reset te doen. Hij geeft dus ook aan dat ‘Dit apparaat wordt vergrendeld vanwege een abnormale reset van fabrieksinstellingen. Log in met het Samsng account waarmee u al bent ingelogd op dit apparaat om te bevestigen dat het van u is’.

Wat dus raar is omdat hij gereset is en er dus geen account ‘ingelogd’ is.

Heb een aantal oplossingen geprobeerd maar geen lijkt te helpen dus de laatste was contact zoeken met Samsung en die willen nu bewijs dat het mijn telefoon is. Ik heb natuurlijk geen aankoopbon omdat deze bij een abonnement destijds zat dus geen idee hoe ik dit nu aan kan tonen.

Reputatie 7
Badge +14

@dragonius_82 De moderators geven antwoord op volgorde van binnenkomst berichten.

Hopelijk kunnen ze iets terug vinden. 
Groetjes

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dragonius_82 

Ik zie dat je antwoord hebt gekregen van onze Superusers. Weet je toevallig in welk jaar jij dat toestel hebt aangeschaft? Alle contracten en kassabonnen die ouder zijn dan 7 jaar worden automatisch verwijderd en kun je dus niet meer opvragen. Ik heb dus meer informatie nodig om je verder te helpen. 

Ik hoor graag van je!