Skip to main content

Sinds de iPhone 4 bestel ik elke 2 jaar een nieuwe Apple iPhone bij T-mobile/Odido. Ondanks ik dus al een tijdje ‘aan boord’ ben is dit pas mijn eerste toestel met USB C naar USB C data/oplaadkabel. Niks spannend zou je zeggen, echter laadt mijn in eind september geleverde iPhone 16 pro niet meer op. Andere kabel en hij doet weer opladen.

 

Is het gebruikelijk dat deze originele Apple kabels zo snel defect raken? Ik neem aan dat ik hier garantie op heb?

 

Alvast bedankt voor de support.

Dat ligt eraan. Sommige mensen krijgen 'alles'  kapot. Zeker een kabel en de connectoren zijn natuurlijk niet hufter proof. Je zou eens langs een Apple store kunnen lopen of zij fabrieksgarantie geven. En anders zijn dit soort kabels , ook niet Apple branded werkt, bij Bol of Amazon makkelijk te verkrijgen.


Hallo ​@Ciedric 

Zie de veelgestelde vragen op deze pagina bij Wat doe ik als een accessoire van mijn telefoon kapot is?

https://www.odido.nl/service/producten/mobiel/reparatie/aanmelden


Dat ligt eraan. Sommige mensen krijgen 'alles'  kapot. Zeker een kabel en de connectoren zijn natuurlijk niet hufter proof. Je zou eens langs een Apple store kunnen lopen of zij fabrieksgarantie geven. En anders zijn dit soort kabels , ook niet Apple branded werkt, bij Bol of Amazon makkelijk te verkrijgen.

Wel opvallend dat andere kabels nooit stuk gaan en deze met hetzelfde gebruik na iets meer dan 2 maanden.

Natuurlijk kan ik een andere kabel kopen, sterker nog door het overstappen van lightning naar USB C moest ik dit al doen. Kabel in de auto, aan de iMac.

Gaat mij er om dat ik een toestel van ruim €1100 koop en in zo’n kort termijn al een kabel heb die niet oplaad. Naar een Applestore gaan is een optie echter heb ik het toestel aangeschaft via Odido en zijn zij dan niet verantwoordelijk voor de garantie?

 

@Waqqas dank voor de link 🙏 Dit is echter alleen voor een defecte telefoon en die werkt nog prima.


Reageer