Skip to main content

Geachte,

ik ben klant van Odido mobiel, glasvezel & tv en betaal elke maand een fors bedrag aan abonnementskosten. Nu heeft Odido een registratie gedaan bij preventel nadat ik een maandfactuur wat hoger uitviel in overleg met een vriendelijke klantenservice medewerker betaald in termijnen.

Nu wil ik zakelijk een abonnement afsluiten naast mijn particuliere diensten en kan geen zakelijk abonnement afsluiten vanwege een preventel registratie. Ik heb bijna 3 uur met de klantenservice gebeld en tot op heden geen oplossing, ik moet het zelf als klant maar oplossen. Betaal ik daarvoor elke maand zoveel geld om de foute van Odido zelf te moeten oplossen. Odido heeft een melding bij preventel gedaan en volgens de procedure moeten zij deze ook verwijderen bij geen betaalachterstanden. 
Ik vind dit niet klantvriendelijk ik wil een extra abonnement zakelijk afsluiten en wordt geweigerd door het systeem wat een melding geeft van preventel en Odido is de enige provider die hier geregistreerd staat. Ik wil graag een zakelijk abonnement afsluiten en verwacht dan ook correct geholpen te worden, mij wordt door de klantenservice verteld dat ik zelf dit moet doen.

ik citeer van de website van preventel:”

Hoe kunt u een registratie beëindigen?

U kunt de registratie beeindigen door de volledige openstaande vordering ( en eventuele kosten) bij de aanbieder van de telecommunicatie diensten te voldoen.De betrokken aanbieder van telecommunicatie diensten beeindigt dan de registratie bij de stichting Preventel.

ik heb aan al mijn financiële verplichtingen voldaan en wordt geweigerd om een nieuwe dienst af te nemen.

ik zou graag een snelle oplossing zien voor deze situatie aangezien ik door deze registratie van Odido bij preventel niet eens een sim only abonnement kan afsluiten van €2,50. Bizar.

Kan dit snel opgelost worden? Ik betaal €150 per maand aan Odido voor diensten en dan krijg je dit, zoek het zelf maar uit maar wij kunnen u niet helpen aldus klantenservice.?!

Hallo ​@Twan1986, allereerst, de beste wensen voor het nieuwe jaar! ✨Niet zo fijn dat je bent aangemeld bij Preventel, ik geef je graag meer duidelijkheid hierover. Als je een achterstand bij ons hebt en deze inmiddels bij Preventel is aangemeld, kan hiervoor geen betalingsregeling worden aangevraagd. De factuur is dan te lang geleden niet betaald. Het systeem laat dan ook geen betalingsregeling toe. Je hebt hier uiteraard ook meerdere herinneringen over ontvangen en kon in de tussentijd ook eerder een betalingsregeling bij ons treffen. Ik vermoed dat het niet is gebeurd, omdat je nu dus bent aangemeld bij Preventel. Vandaar dat je nu ook geen nieuw abonnement bij ons kunt afsluiten. Is de volledige achterstand inmiddels voldaan? Zodra deze is betaald en de registratie is verwijderd, kun je weer een nieuw abonnement bij ons afsluiten. 

Graag kijk ik met je mee wat er precies openstaat en/of wat er inmiddels al is voldaan. Gaat het om je mobiele abonnement of je Internet + TV abonnement? Kun je je volledige naam, telefoonnummer,  postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel? Dan kan ik met je meekijken! 

Het betreft het mobiele abonnement de gegevens zijn bijgewerkt in het profiel.

Er staat niks open wat betreft betalingen een oude betaalregeling is voldaan. Ik heb hiermee ook contact gehad met de klantenservice maar daar wordt ik niet verder geholpen.

Hi ​@Twan1986, dank voor het invullen van de gegevens in je profiel! Ik heb gelijk gekeken en ik zie inderdaad dat er niets meer openstaat bij je abonnement. Na volledige betaling wordt de registratie automatisch binnen 2 dagen verwijderd. Ik kan het zelf niet inzien, maar voor zover ik zie staat nu alles goed ingesteld. Ook zie ik dat er al een case is doorgezet naar onze incasso afdeling om de registratie te verwijderen. Deze is inmiddels al opgepakt door een collega, dus ik vermoed dat de registratie al is verwijderd. Kun je nu proberen om een nieuw abonnement aan te vragen? Als het goed is, zou het moeten lukken. 

Zo niet, dan verneem ik het graag van je zodat ik het kan navragen bij deze collega! 

Ik heb zojuist telefonisch via zakelijk klantenservice te bestellen en het lukt nog steeds niet. Blijkbaar willen jullie geen nieuwe klant? Ik kan een aanbetaling doen op het toestel icm abonnement. Ik begrijp echt niet waarom dit zo lastig is. Ik betaal particulier al €150 per maand voor glasvezel en tv en mobiel privé.

@Twan1986 Wat gek, excuses voor het ongemak! Het zou ook kunnen dat het met iets anders te maken heeft. Verschillende redenen kun je terugvinden op onze website. Wellicht dat het nog verwerkingstijd nodig heeft. Kun je het dit weekend nog een keer proberen? Mocht het maandag alsnog niet lukken, ga ik dit voor je navragen bij een collega van de incasso afdeling. 

Voor nu alvast een heel fijn weekend gewenst! 

Reageer