Skip to main content
Beantwoord

nummerbehoud wordt wel aangekondigd, maar niet uitgevoerd. wat nu?

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Bij aanvragen mobiele abonnement nummerbehoud aangevinkt, maar toch een nieuw nummer gekregen. 
daarna nog eens los aangevraagd en zelfs de sms gehad dat het vorige week het nummer zou worden overgedragen. 
Nog steeds is het nummer bij Youfone geregistreerd en kan ik dus na ruim een maand geen gebruik maken van het nieuwe abonnement omdat hier het verkeerde telefoonnummer aan gekoppeld is. 

Wie kan dit oplossen?

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemiddag ​@Psmit, dank voor het sturen van je privébericht! Ik heb gelijk gekeken en ik zie dat je telefoonnummer inmiddels naar ons is overgezet. Het Nummerbehoud heeft plaatsgevonden op 2-3-2025 en vanaf dat moment is ook je abonnement bij ons van start gegaan. Dit had te maken met een maand opzegtermijn bij je huidige provider. Tot die tijd krijg je een simkaart met een tijdelijk nummer van ons. Daarna kan je eigen nummer naar ons toe worden overgezet en dat was mogelijk per 03-04-2025. Als je je nieuwe simkaart in je toestel plaatst, zou alles moeten werken met je eigen nummer. Werkt inmiddels alles naar behoren? 

Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

3 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@Psmit van harte welkom op onze Community en wat leuk dat je een nieuw mobiel abonnement bij ons hebt aangevraagd, daar zijn we erg blij mee! Ik geef je graag meer duidelijkheid over Nummerbehoud. Heb je deze aangevraagd bij je abonnement? Dan kan je nummer vaak na een maand opzegtermijn bij je huidige provider, naar ons toe worden overgezet. Is de maand al voorbij? Had je toevallig ook een bevestiging ontvangen met dat je Nummerbehoud is goedgekeurd? Zo ja, welke datum staat erbij vermeld? 

Graag kijk ik met je mee wat de status is van je aanvraag en wanneer het precies zal plaatsvinden. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken! 

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3497 reacties
  • Antwoord
  • 4 april 2025

Goedemiddag ​@Psmit, dank voor het sturen van je privébericht! Ik heb gelijk gekeken en ik zie dat je telefoonnummer inmiddels naar ons is overgezet. Het Nummerbehoud heeft plaatsgevonden op 2-3-2025 en vanaf dat moment is ook je abonnement bij ons van start gegaan. Dit had te maken met een maand opzegtermijn bij je huidige provider. Tot die tijd krijg je een simkaart met een tijdelijk nummer van ons. Daarna kan je eigen nummer naar ons toe worden overgezet en dat was mogelijk per 03-04-2025. Als je je nieuwe simkaart in je toestel plaatst, zou alles moeten werken met je eigen nummer. Werkt inmiddels alles naar behoren? 

Ik hoor het graag van je! 

• Auteur
  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 6 april 2025

Hoi Pharwin,

Ja, gelukkig heb ik mijn eigen nummer weer terug. 😁

Dankjewel voor het nakijken. Ik had niet verwacht dat er tijdelijk een ander nummer zou worden toegekend, waar dan ook abonnementskosten bij horen.

Met vriendelijke groet,

Pieter

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen