Skip to main content

Odido prepaid gekocht en geactiveerd recent. Eerder al voor 20 euro erg mooi nummer gekocht, kpn prepaid. Ok ik vraag direct nummerbehoud aan en dan krijg ik uiteindelijk als datum de volgende dag: dan wordt kpn nummer op de odido sim gezet.

De volgende dag gebeurt iets dat ik herken uit eerdere prepaid/prepaid porteringen: het proces is niet goed afgerond. Bij kpn/vodafone prepaid portering heb ik gekke dingen meegemaakt (nooit opgelost) en andersom ook. Er is ook ooit door een goede provider ingegrepen om het proces er goed doorheen te halen uiteindelijk.

Maar goed deze casus: wat blijkt mijn odido nr kan na de portering gebeld worden, maar internet is er niet, uitbellen levert chronisch de melding op nummer niet in gebruik (gebelde nr!) en mijn odido nr na portering kan ook niet sms'en of gesms't worden. Bovendien: in app melding dat gegevens aansluiting niet op te halen zijn. Heel duidelijk weer zo'n geval van portering die is blijven hangen.

Doe alle bekende zaken: sim eruit en erin, netwerkreset. Helpt natuurlijk niet.

Bel klantenservice. Eerste poging zegt medewerkster dat ze me later die middag terugbelt. Nooit meer gehoord. Tweede poging lijkt beter: medewerker maakt high priority case aan en ik zal morgen meer horen. Ok.

Volgende dag maar eens chatten met klantenservice. Vraag status casenummer. Doorlooptijd 14 dagen! Ja mijnheer high priority cases bestaan helemaal niet. Vervolgens krijg ik alle niet terzake verhalen weer. Zet toestel uit/aan, welk toestel heeft u(?) blablabla. 

Dan maar klachtenformulier. Belofte: uiterlijk 6 dagen reactietijd . We zullen zien.

De totale hierboven beschreven serviceervaring lijkt me dubieus. Niet teruggebeld, niet bestaande high priority verhaal. Ondertussen zit ik met een odido prepaid die na de portering niet functioneert en waar ik gewoon deskundige oplossing voor vraag. En niet tien keer verhaal moeten doen en 10 keer het rijtje loze tips aanhoren, terwijl Odido nu iets technisch moet oplossen.

Tenslotte: ik heb nu zo vaak bij de bekende providers gedoe gehad met prepaid/prepaid porteringen, dat het mij een structurele kwestie lijkt waar de providers eens onderling mee aan de slag zouden moeten.

Hoi Niels, van harte welkom op de Community! Leuk dat je voor PrePaid bij ons hebt gekozen. Niet fijn om te lezen dat het niet helemaal goed gaat met nummerportering en dat je in je eerdere contactmomenten niet volledig bent geholpen. Zet je je 06-nummer in je profiel? En heb je ook je ordernummer voor me? Dan kijk ik meteen met je mee naar je account en of er een case is doorgezet. Wat betreft de high priority case, cases kunnen absoluut met hogere prioriteit doorgezet worden. Voor zover ik weet gebruikt de klantenservice dit niet (vaak) en ze noemen het ook geen priority case. Wellicht dat hier wat verwarring is ontstaan bij mijn 2e collega. Excuses voor dit ongemak. Laat je het me weten als je 06-nummer in je profiel staat? Dan help ik je graag snel verder!

Heb je gisteren privebericht gestuurd hierover. In afwachting van reactie. Van klantenservice nog niks gehoord over de case of over de klacht

Mijn profiel heeft nl een veld mobiel klantnummer (niet 06 nummer). Echter omdat na de portering ook Mijn Odido de gegevens niet kan ophalen, kan ik het prepaid klantnr ook niet zien. In privébericht gaf ik je 06

Hoi Niels, bedankt voor je privébericht met de gegevens! Mobiel klantnummer klopt inderdaad, je mobiele nummer mocht hier ook in, maar ik heb 'm inmiddels. Bedankt ook voor het direct meegeven van het casenummer. Ik zie nu dat het om een INM case gaat (technische afdeling). Zij hebben op dit moment een verwerkingstijd van 13 kalenderdagen en ik kan dat niet versnellen. Ik heb een notitie achtergelaten met het verzoek dit toch met spoed op te pakken, maar ik kan niet beloven of ze dit daadwerkelijk doen. Mochten ze niet eerder aan jouw case toe kunnen komen, dan verwacht ik dat ze jouw case dinsdag 17 december oppakken. Excuses voor dit ongemak en zodra het is opgelost, kijk ik graag naar de mogelijkheden voor een goedmakertje! Mocht je dinsdag niks hebben gehoord, laat het me dan weten. Dan kijk ik meteen wat de status van de case is!

Casenummer 74766674

Reageer