Odido prepaid gekocht en geactiveerd recent. Eerder al voor 20 euro erg mooi nummer gekocht, kpn prepaid. Ok ik vraag direct nummerbehoud aan en dan krijg ik uiteindelijk als datum de volgende dag: dan wordt kpn nummer op de odido sim gezet.
De volgende dag gebeurt iets dat ik herken uit eerdere prepaid/prepaid porteringen: het proces is niet goed afgerond. Bij kpn/vodafone prepaid portering heb ik gekke dingen meegemaakt (nooit opgelost) en andersom ook. Er is ook ooit door een goede provider ingegrepen om het proces er goed doorheen te halen uiteindelijk.
Maar goed deze casus: wat blijkt mijn odido nr kan na de portering gebeld worden, maar internet is er niet, uitbellen levert chronisch de melding op nummer niet in gebruik (gebelde nr!) en mijn odido nr na portering kan ook niet sms'en of gesms't worden. Bovendien: in app melding dat gegevens aansluiting niet op te halen zijn. Heel duidelijk weer zo'n geval van portering die is blijven hangen.
Doe alle bekende zaken: sim eruit en erin, netwerkreset. Helpt natuurlijk niet.
Bel klantenservice. Eerste poging zegt medewerkster dat ze me later die middag terugbelt. Nooit meer gehoord. Tweede poging lijkt beter: medewerker maakt high priority case aan en ik zal morgen meer horen. Ok.
Volgende dag maar eens chatten met klantenservice. Vraag status casenummer. Doorlooptijd 14 dagen! Ja mijnheer high priority cases bestaan helemaal niet. Vervolgens krijg ik alle niet terzake verhalen weer. Zet toestel uit/aan, welk toestel heeft u(?) blablabla.
Dan maar klachtenformulier. Belofte: uiterlijk 6 dagen reactietijd . We zullen zien.
De totale hierboven beschreven serviceervaring lijkt me dubieus. Niet teruggebeld, niet bestaande high priority verhaal. Ondertussen zit ik met een odido prepaid die na de portering niet functioneert en waar ik gewoon deskundige oplossing voor vraag. En niet tien keer verhaal moeten doen en 10 keer het rijtje loze tips aanhoren, terwijl Odido nu iets technisch moet oplossen.
Tenslotte: ik heb nu zo vaak bij de bekende providers gedoe gehad met prepaid/prepaid porteringen, dat het mij een structurele kwestie lijkt waar de providers eens onderling mee aan de slag zouden moeten.