Goedemorgen @Roes, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je een nieuwe telefoon bij ons hebt besteld, daar zijn we blij mee en ik wens je alvast heel veel plezier met je nieuwe pareltje! Ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie dat je inderdaad Nummerbehoud hebt aangevraagd. Je beschikt nu over een zakelijk abonnement met je eigen nummer. Maar ik zie dat je een particulier abonnement hebt aangevraagd met Nummerbehoud. De aanvraag had je ingediend op 05-12-2024. Na een maand opzegtermijn kan je nummer worden overgezet naar je nieuwe abonnement. Ik zie dat je Nummerbehoud is goedgekeurd en dat deze zal plaatsvinden op 06-01-2025. 5 januari valt op een zondag en Nummerbehoud kan nooit in het weekend plaatsvinden, alleen op werkdagen. Vandaar dat deze zal plaatsvinden op 6 januari. Je zult hier ook meerdere sms'jes over ontvangen, zodat je precies weet wanneer het zal plaatsvinden en wanneer het Nummerbehoud is voltooid. Zodra dat is afgerond, kun je gebruikmaken van je nieuwe simkaart. Tot die tijd kun je gebruikmaken van de simkaart van je huidige abonnement!
Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten!
Klinkt als een goed verhaal echter is dit NIET met mij gecommuniceerd in de winkel. Ook niet dat ik daardoor niet kan bellen. De sim doet het namelijk niet. Heb daar ook geen activatiecode iver ontvangen.
betekent het nu dat ik een maand lang niet kan bellen?
hoor heel graag een oplossend verhaal.
Als je een abonnement met nummerbehoud aanvraagt geldt er een opzegtermijn bij de oude provider. Je kunt totdat je nummer overgaat de oude simkaart alvast in je nieuwe telefoon gebruiken.
Ik ben al 20 jaar bij t mobile wat nu dus Odido is en dus is er geen opzegtermijn want jullie zijn de zelfde provisor tich?
De nieuwe simkaart zit er dus in maar is niet geactiveerd
Hi @Roes, dat klopt! Zoals ik al aangaf, kun je nu nog niet gebruikmaken van je nieuwe simkaart, omdat je Nummerbehoud hebt aangevraagd en je nummer pas op 06-01-2025 zal worden overgezet op je nieuwe simkaart. Vanaf dan wordt deze geactiveerd en kun je er gebruik van maken. Tot die tijd kun je gebruikmaken van je (oude) huidige simkaart, waar je zakelijke abonnement aan is gekoppeld. Dat simkaartnummer eindigt op ***6495. Die staat gekoppeld en is momenteel ook actief bij je huidige abonnement.
Ik ben al 20 jaar bij t mobile wat nu dus Odido is en dus is er geen opzegtermijn want jullie zijn de zelfde provisor tich?
Je hebt een zakelijk abonnement en die heeft een opzegtermijn van 1 maand. Alleen als je een bestaand abonnement verlengt heb je geen opzegtermijn. Maar zakelijk naar consumer is echt een nieuw abonnement, geen verleging van een zakelijk abonnement. De oude simkaart zal gewoon in je nieuwe Iphone werken. Op 6 januari voer je een simwissel uit en zul het consumenten abonnement op die simkaart geactiveerd worden.
Goedemorgen @Roes, van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je een nieuwe telefoon bij ons hebt besteld, daar zijn we blij mee en ik wens je alvast heel veel plezier met je nieuwe pareltje! Ik heb gelijk met je meegekeken en ik zie dat je inderdaad Nummerbehoud hebt aangevraagd. Je beschikt nu over een zakelijk abonnement met je eigen nummer. Maar ik zie dat je een particulier abonnement hebt aangevraagd met Nummerbehoud. De aanvraag had je ingediend op 05-12-2024. Na een maand opzegtermijn kan je nummer worden overgezet naar je nieuwe abonnement. Ik zie dat je Nummerbehoud is goedgekeurd en dat deze zal plaatsvinden op 06-01-2025. 5 januari valt op een zondag en Nummerbehoud kan nooit in het weekend plaatsvinden, alleen op werkdagen. Vandaar dat deze zal plaatsvinden op 6 januari. Je zult hier ook meerdere sms'jes over ontvangen, zodat je precies weet wanneer het zal plaatsvinden en wanneer het Nummerbehoud is voltooid. Zodra dat is afgerond, kun je gebruikmaken van je nieuwe simkaart. Tot die tijd kun je gebruikmaken van de simkaart van je huidige abonnement!
Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten!
Ben in de winkel uiteindelijk goed geholpen maar dit had allemaal voorkomen kunnen worden.
En wat was de oplossing? Dan kunnen we allemaal nog wat leren.
@Roes Fijn dat het in onze winkel is opgelost! Als we vanuit deze kant nog iets anders voor je kunnen betekenen of als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust. Voor nu nog een hele fijne dag gewenst!
En wat was de oplossing? Dan kunnen we allemaal nog wat leren.
de oplossing was dat degene in de winkel had moeten communiceren dat omdat ik mijn oude sim kwijt was de nieuwe sim pas in de mobiel moest vanaf 6/1/25. En ik een ‘nieuwe ‘ tijdelijke sim moest aanvragen ter vervanging van die kwijt was aangezien die verbonden is aan mijn nummer die ik al 20 jaar heb.
Daarbij dat omdat ik van zakelijk naar persoonlijk ging ik wel een opzegtermijn had.Vandaar pas geldig vanaf 6/1/25
Hij had dus de juiste sim in mobiel mijn moeten doen en een 2e mee moeten geven.
Hoop dat ik het zo goed uitleg.
Ja hoor, je had geen zakelijke simkaart meer, dus daar heb je een nieuwe voor. De consumenten sim start 6 januari.