Skip to main content
Beantwoord

Multisim Apple Watch werkt opeens niet meer


Toon eerste reactie

30 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@Canbeek013 van harte welkom op onze Community! Wat leuk dat je een Apple Watch Ultra 2 i.c.m. een Multisim bij ons hebt aangeschaft, ik begrijp heel goed dat je deze werkend wilt hebben. Daarom kijk ik graag met je mee naar een oplossing! Op dit moment speelt er een technische issue met het activeren van onze Multisim op een Apple Watch. Uiteraard mijn excuses voor het ongemak. Onze technische specialisten zijn hiervan op de hoogte en doen er alles aan om het zo snel mogelijk opgelost te krijgen. 

Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen blokkades of andere bijzonderheden dat in de weg zou kunnen staan. Wel zie ik meerdere Multisims bij je abonnement. Alleen 1 staat gekoppeld aan je Smartwatch abonnement. Ik heb daarom gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 76723166. Zij zullen dit voor je onderzoeken en bij je terugkomen met een oplossing.  De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens drukte bij de afdeling. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling ontvangt. Dit zal telefonisch of per mail zijn. Ook heb ik gelijk vermeld om de andere Multisim te verwijderen. De kosten voor deze Multisims zullen we uiteraard voor je vergoeden. 

Nogmaals, mijn excuses voor het ongemak en ook dat ze telefonisch en in de winkel je niet konden helpen, gelukkig heb je onze Community gevonden, waar ik je uiteraard met alle liefde verder help! Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, dan weet je me te vinden. Ik ben er voor je! 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 20 maart 2025

Ik heb helaas dezelfde issue als iedereen op het forum; de multisim van mijn Apple Watch werkt niet meer. Ik heb al contact hierover gehad met de klantenservice, maar ik kan mijn case-nummer nergens vinden. Wellicht kan ​@Pharwin van Odido ook vast even onderzoeken of alles in mijn account juist staat? (dus niet meerdere multisims etc)

Kan ik het eventueel zelf verhelpen door de huidige multisim op te zeggen vanuit de Watch-app op de iPhone en daarna weer opnieuw aan te schaffen zodat de juiste flow wordt doorlopen?


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hey ​@jphorn van harte welkom op onze Community! Excuses voor het ongemak. Zoals je kan lezen speelde er een technisch issue, waardoor onze Multisim niet werkte. Gelukkig is het inmiddels al snel opgelost. Kun je zowel je Watch als je toestel opnieuw opstarten? Het zou moeten lukken met deze stappen: 

1. Open de “Watch app” op je iPhone..

2. Ga naar Mobiel netwerk.

3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.

4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.

5. Log via de “ Watch app” op je iPhone  in op je “Mijn Odido” bestelpagina.

6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen

7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.

 

Over welke Apple Watch beschik je? Is het een Cellular versie? Heb je het modelnummer voor mij? 

Kun je ook alvast het volgende voor me checken: 

  • De Apple Watch moet versie 8.1 of hoger hebben

Controleren: open de Watch app op de iPhone > Algemeen
Watch updaten gaat zo: open de Watch app op de iPhone > mijn Watch > Algemeen > Softwareupdate. Automatische updates moet aan staan.

  • De iPhone moet iOS versie 15.1 of hoger hebben.

De iPhone 6s of hoger is geschikt voor iOS 15.1.

Controleren: open Instellingen > Algemeen > Info
iPhone updaten gaat via Instellingen > Algemeen > Software-update

  • De iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je die vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Mocht het niet lukken, verneem ik graag bij welke stap je vastloopt en wat voor (fout)melding je precies te zien krijgt. Graag ook de softwaregegevens van zowel je Watch als je toestel delen. In je profiel zie ik alleen dat de laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer niet overeenkomen met wat er in ons systeem onder je nummer vermeld staat. Kun je de juiste 4 cijfers vermelden in je profiel? Dan ik daarna met je meekijken of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld en desnoods een ticket voor je doorzetten richting ons IT-team! 

 


  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • 21 maart 2025

 

  • Apple Watch Ultra (MNHK3NF/a) met watchOS 11.3.1 (22S560)
  • iPhone 16 Pro (MYNh3ZD/A) met iOS 18.3.2 (22D82)
  • Aanbieder iOS: Odido NL 62.0
  • Aanbieder Apple Watch: T-Mobile 32.0 (in de Watch app)

Na opnieuw opstarten van beide devices ga ik naar de Watch app op mijn iPhone. Bij Info > Mobiel netwerk staat bij “Mobiel abonnement” de tekst “Persoonlijk”, met daaronder de opmerking “Carrier ondersteunt de Apple Watch op dit moment niet [etc.]”. Als ik vervolgens doorklik via de (i) heb ik de keuze om de multisim op odido.nl te beheren (waar ik niets mee kan) of het abonnement te verwijderen. Die laatste optie heb ik tot op heden nog niet gedaan.

Ik ontvang geen melding over nieuwe aanbiederinstellingen op de Watch of de iPhone.

Ik heb mijn profiel aangepast met het correcte rekeningnummer.

 

 

 

 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@jphorn, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Dank voor de toelichting. 

Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie geen blokkades of andere bijzonderheden dat in de weg zou kunnen staan. Wel zie ik meerdere Multisims bij je abonnement. Alleen 1 staat gekoppeld aan je Smartwatch abonnement. Ik heb daarom gelijk een ticket voor je doorgezet naar ons IT-team, zodat zij het voor je kunnen oplossen. Het referentienummer is: 76886691. Zij zullen dit voor je onderzoeken en bij je terugkomen met een oplossing.  De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens drukte bij de afdeling. Het zou best kunnen dat ze het binnen een paar dagen oppakken, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling ontvangt. Dit zal telefonisch of per mail zijn. 

Nogmaals, mijn excuses voor het ongemak! Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, dan weet je me te vinden. Ik ben er voor je! 


Reageer


Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

 
Cookie instellingen