Skip to main content

Hallo, ik heb sinds afgelopen dinsdag (19 september) een nieuw Odido abonnement.

Nu wil ik als aanvulling bij dit abonnement een Multisim aanschaffen zodat ik gebruik kan maken van de Celullar (4G) functionaliteiten van mijn smartwatch. Echter lukt het niet om de bestelling voor een Multisim te plaatsen. Ik krijg namelijk steeds de foutmelding: “Wij hebben je gegevens niet op kunnen halen. Probeer het later opnieuw.” Verder krijg ik in de Watch app de melding: "Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen (...) Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL".



Hierdoor heb ik contact opgenomen met de telefonische klantenservice en ik kreeg een vaag antwoord over dat ik wellicht op een later moment (24 oktober) een bestelling kan plaatsen voor een Multisim. Dit aangezien ik eerder een Tele2 klant ben geweest en dat het nu en voorlopig niet mogelijk is om aan ”een abonnementen van deze provider” een Multisim te koppelen. 


Nu begrijp ik de situatie niet en vind ik de situatie eigenlijk onacceptabel.

  1. Ik heb een nieuw Odido abonnement en dan verwacht ik dat ik gebruik kan maken van de extra diensten die door Odido aangeboden worden. Tegen betaling natuurlijk. 
  2. Verder was het bij T-Mobile altijd al mogelijk om een Multisim te koppelen aan je T-Mobile abonnement. Echter komt nu mijn "T-Mobile NL-account” niet in aanmerking voor deze voorziening. Best vreemd toch?
  3. Tot slot zou je als klant mogen verwachten dat er niet gediscrimineerd wordt bij het toewijzen van additionele services binnen je eigen provider. Lees in mijn situatie, wanneer je een nieuw abonnement neemt bij Odido maar ooit bij Tele2 klant bent geweest, mag je geen gebruik maken van een aantal extra diensten bij Odido. (En schijnbaar ook niet als je eerder een T-Mobile NL abonnement had???)

Graag zie ik deze situatie veranderen! Ook omdat ik lees dat meer klanten soortgelijke issue ondervinden. En eigenlijk moet dit echt niet kunnen. Wij als consument hebben al weinig keuze als het gaat om het kiezen van een provider met Multisim als extra dienst. Naar mijn weten is dat nog steeds alleen KPN en jullie (Odido). Laten we dat dan ook houden en niet de consument forceren om straks toch naar KPN te moeten (en torenhoge prijzen te betalen :P). Alvast bedankt!

daar zijn we dan, 24 oktober…. Is het al iemand gelukt om een cellular Apple Watch connected te krijgen met multi-sim?


Kan iemand bevestigen dat ODIDO’s multisim weer werkt? Is het weer mogelijk om een Apple Watch 9 middels multisim te koppelen aan een ODIDO mobiel abonnement op iPhone 14 Pro? Het betreft een voormalig T-Mobile abonnement dat ik al jaren heb. Bij voorbaat dank.


Nee het werkt nog steeds niet. Je kan hem wel bestellen en je betaalt er al meteen voor, maar activeren kan niet. Ik ga straks bellen met de klantenservice.


Nee het werkt nog steeds niet. Je kan hem wel bestellen en je betaalt er al meteen voor, maar activeren kan niet. Ik ga straks bellen met de klantenservice.

Vervelend! In mijn beleving zou ODIDO de aanschaf van multisim momenteel offline moeten halen, uitschakelen. Ze weten dat het niet werkt en toch bieden ze het nog aan en brengen kosten direct in rekening. Vervolgens moet je als klant actie nemen om dit recht te trekken. Dat gezegd hebbende, dank @patrickhopman voor je reactie. Ik wacht nog even tot er positieve berichten zijn mbt multisim.


weer met klantenservice gebeld en er wordt een nieuwe (odido) simkaart voor de iPhone verstuurd ter vervanging van de huidige Tele2 simkaart. Ik heb al een nieuw odido abonnement maar nog steeds de bestaande Tele2 sim. Het lijkt een beetje een “trial and error” actie maar laten we weer even afwachten en testen na ontvangst vd odido sim


Ik zou dit in een Odido winkel doen, dan gaat het wellicht wat sneller.

Heb gisteren zelf ipv een (T-mobile) esim just weer een fysieke sim laten installeren (‘echt’ Odido), maar het probleem blijft. Dus denk dat er echt wat met de instellingen moet gebeuren. 


weer met klantenservice gebeld en er wordt een nieuwe (odido) simkaart voor de iPhone verstuurd ter vervanging van de huidige Tele2 simkaart. Ik heb al een nieuw odido abonnement maar nog steeds de bestaande Tele2 sim. Het lijkt een beetje een “trial and error” actie maar laten we weer even afwachten en testen na ontvangst vd odido sim

Met een gewone sim werkt het sowieso niet, je moet een esim hebben. Bijzonder advies dus van de klantenservice.


Hmm helaas nog steeds veel commotie op “D-Day”… Voor mij geldt overigens ook dat ik nog niet veel kan en zolang ik geen groen licht heb binnen de Watch app bestel ik niks. Lees, ik zie binnen de Watch app nog steeds het volgende staan “ Je T-Mobile NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met T-Mobile NL. “

Echter is er nog een kleine hoop dat er iets pas vanavond laat live gaat waardoor het issue nu nog niet opgelost is. Misschien een moderator van Odido die ons van een update kan voorzien?


Ik heb ook al gebeld met de klantenservice en die wisten van niks, zoals verwacht. De technische afdeling neemt contact met mij op, maar ze wisten niet hoe lang dat ging duren…


weer met klantenservice gebeld en er wordt een nieuwe (odido) simkaart voor de iPhone verstuurd ter vervanging van de huidige Tele2 simkaart. Ik heb al een nieuw odido abonnement maar nog steeds de bestaande Tele2 sim. Het lijkt een beetje een “trial and error” actie maar laten we weer even afwachten en testen na ontvangst vd odido sim

Met een gewone sim werkt het sowieso niet, je moet een esim hebben. Bijzonder advies dus van de klantenservice.

bedoel je hier mee dat “multisim” alleen werkt als beide devices een e-sim gebruiken? het gaat hier om de vervanging van de bestaande sim-kaart in de iPhone. Het vermoeden bestaat (bij de klantenservice) dat de bestaande tele2 sim-kaart nog geregistreerd staat in de Tele2 omgeving en ondanks dat het abonnement commercieel omgezet is naar odido maar het nummer nog geregistreerd staat in de Tele2 omgeving zonder multi-sim functionaliteit


Multisim staat los van normale sim of esim, het heeft ermee te maken of je al overgestapt bent of verlengt hebt zodat je niet meer een ‘oud’ Tele2 abo hebt (ookal staat er op je telefoon Odido als provider, je zit dan nog aan de oude voorwaarden vast, en Tele2 ondersteunde geen multisim, T-Mobile al wel langer). 


Ik heb laatst een nieuw Odido Abonnement genomen met nummerbehoud en mijn oude tele2 abonnement opgezegt. Ook bij het nieuwe abonnement kan ik geen gebruik maken van een Multisim, terwijl dit een volledig nieuw Odido abonnement is. 

Op het tijdelijke telefoonnummer dat ik heb ontvangen bij de nieuwe simkaart kon ik wel een Multisim bestellen. Het lijkt dus dat er iets mis gaat met de koppeling van het bestaande abonnement en het nieuwe abonnement. Ik zou namelijk nu in staat moeten zijn om een Multisim te bestellen. Dit is mij ook verteld door de klantenservice en zij hebben een ticket aangemaakt bij de technische afdeling voor deze “storing”. 

Ik vind dat er veel inspanning moet worden verricht om zo iets voor elkaar te krijgen (waarschijnlijk is het complexer dan wij denken). Zoals ik meer lees in deze threat; Er worden veel begrippen door elkaar gehaald door de klantenserivce zoals eSim en Multisim. Ook wordt je veel van het kastje naar de muur gestuurd. Dit schept niet bepaald vertrouwen. 

 


Zojuist tevens in de Odido winkel de situatie getoond. Hier helaas ook zonder succes. Het lijkt gewoon op een fout in de systemen van Odido, waarbij bij het overzetten van het nummer, de voorwaarden voor de faciliteiten hetzelfde blijven als bij het oude contract. Dat zou niet moeten kunnen natuurlijk aangezien het een (“echt”) nieuw Odido contract is, met de faciliteiten zoals Odido die ook bij “nieuwe” klanten aanbiedt. Heel vreemd dus. 


Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik heb op 21 september mijn contract verlengd naar een Odido abonnement omdat multisim bij een oud tele2 abonnement niet mogelijk zou zijn. Daarna de Apple Watch besteld en nu al vanaf 10 oktober bezig om de multisim te activeren. Ik heb 2 uur in de winkel doorgebracht en daar hebben ze een simkaart swop  gedaan in de hoop dat daar het probleem lag. Uiteindelijk weggestuurd met het verhaal van de storing en dat dit pas 24 oktober opgelost zou zijn. Prima ik heb geduldig gewacht maar vandaag de dag krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding als iedereen hier. Ik heb wederom contact opgenomen met de klantenservice service en daar kwam weer het verhaal over oud tele2 abonnement, bla bla bla. Wat raar is want ik heb mijn abonnement toch juist overgesloten naar Odido en daarna pas multisim besteld. Dus ik zou onder de nieuwe voorwaarden vallen. De dame aan de telefoon kon mij verder niet helpen en het enige wat is gezegd is dat er een melding wordt gemaakt en dat ik moest afwachten. Ik was uiteraard niet tevreden met deze oplossing en op de vraag of ik de leidinggevende kon spreken werd gezegd dat hij/zij niet aanwezig is 😂. Heel raar dat er niemand aanwezig is toch op zo’n afdeling. Daarna veranderde ze haar antwoord in nog niet aanwezig, het werd steeds vreemder 😅. Ik vind het echt belachelijk dat ze op deze manier omgaan met klanten!


Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik heb op 21 september mijn contract verlengd naar een Odido abonnement omdat multisim bij een oud tele2 abonnement niet mogelijk zou zijn. Daarna de Apple Watch besteld en nu al vanaf 10 oktober bezig om de multisim te activeren. Ik heb 2 uur in de winkel doorgebracht en daar hebben ze een simkaart swop  gedaan in de hoop dat daar het probleem lag. Uiteindelijk weggestuurd met het verhaal van de storing en dat dit pas 24 oktober opgelost zou zijn. Prima ik heb geduldig gewacht maar vandaag de dag krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding als iedereen hier. Ik heb wederom contact opgenomen met de klantenservice service en daar kwam weer het verhaal over oud tele2 abonnement, bla bla bla. Wat raar is want ik heb mijn abonnement toch juist overgesloten naar Odido en daarna pas multisim besteld. Dus ik zou onder de nieuwe voorwaarden vallen. De dame aan de telefoon kon mij verder niet helpen en het enige wat is gezegd is dat er een melding wordt gemaakt en dat ik moest afwachten. Ik was uiteraard niet tevreden met deze oplossing en op de vraag of ik de leidinggevende kon spreken werd gezegd dat hij/zij niet aanwezig is 😂. Heel raar dat er niemand aanwezig is toch op zo’n afdeling. Daarna veranderde ze haar antwoord in nog niet aanwezig, het werd steeds vreemder 😅. Ik vind het echt belachelijk dat ze op deze manier omgaan met klanten!

Het is eerlijk gezegd gewoon dramatisch. De klantenservice weet noch van toeten of blazen. De technische ondersteuning is niet aanwezig of je krijgt  een voor de hand liggend antwoord waar je helemaal niet mee kunt. Het is triest dat men zo met klanten om gaan. Een technisch inhoudelijke reactie van Odido met een oplossingsdatum én berichtgeving tussendoor zou het minste zijn wat ze kunnen doen. 

 

 


Ik heb gisteren een test gedaan om een multisim te activeren in een ‘oude’ telefoon. Dit is gewoon mogelijk! Ik daar nu mee bellen en internetten.

Het probleem zit hem dus niet in de multi(e)sim zelf, of eventueel een omgezet Tele2 abo, maar puur in de activatie vanuit de Apple Watch app.

NB; op de Odido website staat namelijk dat je maximaal vier apparaten kunt verbinden via multisim. Hiermee is het dus mogelijk om aanvullend een tablet, telefoon of ander apparaat te verbinden (wel elke keer €5,- per maand extra natuurlijk).

Heel vreemd wordt alleen bij je overzicht elk extra apparaat een ’Smart Watch‘ genoemd, en nergens kan ik de benaming aanpassen als ik dat zou willen…


Ik heb vanmiddag m’n iPhone afgesloten en opnieuw opgestart en daarna was de melding verdwenen die aangaf dat het T-Mobile abonnement niet geschikt zou zijn. In plaats daarvan was er nu de optie om het mobiele netwerk te configureren!

Je wordt dan naar de ODIDO site geleid waar je moet inloggen en vervolgens een multisim kunt kopen of een reeds gekochte kunt kiezen. Ik had er al een gekocht en die was beschikbaar voor selectie.

Vervolgens belooft de tekst op het scherm dat de sim naar de Watch gestuurd zal worden. Dat is nu een kwartiertje geleden en sindsdien geeft het scherm ‘wachten’ aan. Ben benieuwd of dat nog gaat veranderen...

 


Ik heb vanmiddag m’n iPhone afgesloten en opnieuw opgestart en daarna was de melding verdwenen die aangaf dat het T-Mobile abonnement niet geschikt zou zijn. In plaats daarvan was er nu de optie om het mobiele netwerk te configureren!

Je wordt dan naar de ODIDO site geleid waar je moet inloggen en vervolgens een multisim kunt kopen of een reeds gekochte kunt kiezen. Ik had er al een gekocht en die was beschikbaar voor selectie.

Vervolgens belooft de tekst op het scherm dat de sim naar de Watch gestuurd zal worden. Dat is nu een kwartiertje geleden en sindsdien geeft het scherm ‘wachten’ aan. Ben benieuwd of dat nog gaat veranderen...

 

Ik ben overigens een Tele2 klant van oorsprong en heb geen nieuw abonnement afgesloten. Het informatie-icoon in de schermafbeelding biedt alleen de optie om het abonnement te verwijderen.


Na opnieuw opstarten van mijn telefoon werkt het nu ook. Bij mij blijft hij niet wachten maar deed hij het direct.


Na opnieuw opstarten van mijn telefoon werkt het nu ook. Bij mij blijft hij niet wachten maar deed hij het direct.

Het wachten duurde ruim een half uur, maar nu werkt het! ODIDO lijkt inderdaad het nodige te hebben gefixt. Als ze nu ook nog de abonnement-naam veranderen van T-Mobile in ODIDO dan is het af.


Bij mij werkt het nu ook! Wel heel toevallig dat het configureren weer werkt nadat er een IOS update is geweest. Wellicht lag de fiks bij Apple in plaats van bij Odido, waardoor het lijkt dat @ruubschen met zijn post van gisteren een juiste constatering deed. 
 

Maar zeker weten gaan we dat nooit doen natuurlijk😜 Case closed!


Bij mij is activatie ook zojuist gelukt!

Fijn dat het nu werkt 🎉⌚️📞🤙


Het is eindelijk gelukt! Gisteren nieuwe poging gedaan tot aanschaffen en instellen multisim. Tot en met vanochtend bleef de status in de Watch app ‘Activeren’. Zojuist de update naar watchOS 10.1 geïnstalleerd waarna het meteen werkte.

 


Vraagje: 

Als ik het goed begrijp blijft het voor oude tele2 klanten onmogelijk om de apple watch te voorzien van een multi-sim?

 

onderstaande melding is namelijk wat ik krijg;

Oeps...

Je huidige abonnement kan niet gekoppeld worden aan een Multisim.

Wat te doen?

Verleng eerst met een abonnement dat Multisim wel ondersteunt. Ga naar t-mobile.nl/verlengen of bel naar 0800-7123.


Hoi @bmptimmermans ,

Multisim was mogelijk bij oud t-mobile abonnementen en nu ook bij nieuwe Odido abonnementen. Bij oud Tele2 abonnementen was en is dit niet mogelijk. Er is namelijk niets aan de prijs en voorwaarden veranderd,  alleen de naam is aangepast.  

Het technische probleem van aanvragen is wel opgelost.  Dus zodra jij het wel kan aanvragen loopt de order als gesmeerd door.


Reageer