Beantwoord

multisim aanvragen lukt niet. (Je account komt niet in aanmerking)

  • 28 April 2024
  • 12 reacties
  • 128 Bekeken

Reputatie 1

Hi,

 

ik probeer via de Watch app de mobiele voorzieningen te activeren voor mijn Apple Watch Ultra 2 (niet gekocht bij Odido) maar ik krijg de melding dat mijn Odido NL account niet in aanmerking komt (zie screenshot).

 

Waarom niet? Ik zit op een nieuw Odido unlimited abonnement.

 

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 30 April 2024, 14:00

Bekijk origineel

12 reacties

Hier precies het zelfde. (ook unlimited Extra abbo) Donderdag mijn sim only omgezet naar een nieuwe Iphone 15 pro. Omzetten van de 12 naar de 15 pro ging probleem los. Ook werd mijn watch gemigreerd. Omzetten esim van het toestel was niet mogelijk, dus nieuwe sim. Sind dat moment exact de zelfde melding en kan mijn watch niet meer koppelen?? Winkel heeft geen idee

Hier precies het zelfde. Afgelopen week een apple watch gekregen. Het ligt echt bij Odido zelf.

Reputatie 1

Het blijft wel erg stil vanuit Odido.. 

Reputatie 6
Badge +6

@User32850 Hallo, excuses voor de wat latere reactie. We helpen alle klanten die op volgorde bij ons binnenkomen, het kan dus soms even duren voordat je een reactie terug kunt verwachten. Op deze manier blijft het ook eerlijk tegenover de rest en ik hoop dat je dit begrijpt! Ik wil je hier graag bij verder helpen. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ****4424, klopt dat? Daarbij zie ik geen Multisim gekoppeld staan, maar begrijp ik het goed dat je in het proces vastloopt bij de configuratie? Ik vermoed dat dit te maken heeft met een technisch issue vanuit onze kant en ik kan dit voor je doorzetten naar ons IT-team. Om dit te kunnen doen, heb ik nog wel wat aanvullende gegevens van je nodig. Zou je antwoord kunnen geven op de onderstaande vragen: 

  • Welke iOS versie heeft je iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft je Watch?
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen?

Ik verneem het graag van je! 

@User32850 ik heb zojuist gereageerd in je eigen topic en ik spreek je daar graag verder! 

@iko Een collega heeft ook in je eigen topic gereageerd en zoals besproken wordt dit momenteel onderzocht! 

Reputatie 1

@User32850 Hallo, excuses voor de wat latere reactie. We helpen alle klanten die op volgorde bij ons binnenkomen, het kan dus soms even duren voordat je een reactie terug kunt verwachten. Op deze manier blijft het ook eerlijk tegenover de rest en ik hoop dat je dit begrijpt! Ik wil je hier graag bij verder helpen. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ****4424, klopt dat? Daarbij zie ik geen Multisim gekoppeld staan, maar begrijp ik het goed dat je in het proces vastloopt bij de configuratie? Ik vermoed dat dit te maken heeft met een technisch issue vanuit onze kant en ik kan dit voor je doorzetten naar ons IT-team. Om dit te kunnen doen, heb ik nog wel wat aanvullende gegevens van je nodig. Zou je antwoord kunnen geven op de onderstaande vragen: 

  • Welke iOS versie heeft je iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft je Watch?
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen?

Ik verneem het graag van je! 

@User32850 ik heb zojuist gereageerd in je eigen topic en ik spreek je daar graag verder! 

@iko Een collega heeft ook in je eigen topic gereageerd en zoals besproken wordt dit momenteel onderzocht! 

Het klopt dat er nog geen multisim actief is, want die probeer ik via de Watch app aan te vragen.

 

iOS: 17.4.1 (21E237)

WatchOS: 10.4 (21T216)

Aanbieder instellingen: Odido NL 58.1 (op de iPhone), bij Watch instellingen staat er natuurlijk geen aanbieder versie.

Reputatie 6
Badge +6

@User32850 dank voor de toelichting! Ik heb zojuist een case voor je doorgezet naar ons IT-team. Zij zullen dit voor je onderzoeken en bij je terugkomen met een terugkoppeling. De verwerkingstijd is momenteel (wegens de drukte) 14 dagen. Het zou best kunnen dat ze binnen enkele dagen (telefonisch) contact met je opnemen, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling kunt verwachten! 

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, stel ze gerust! 

@Pharwin van Odido

Gisterenavond ontdekte ik dat het probleem met de multisim was opgelost. En ik heb gelijk mijn 3 horloges weer gekoppeld.
Vanmorgen werd ik gebeld dat er een oplossing was, gezegd dat ik dit al gezien had. Iedereen hartelijk bedankt voor de snelle manier waarop dit is opgelost. 

Even iets vooraf. De medewerkster had alle oude multisims gecanceld en een nieuwe aangemaakt die na 24 uur zou werken maar door de storing was dit niet zo. Zondag heb ik die multisim gecanceld om te voorkomen dat ik zou gaan betalen voor iets dat niet werkt en mogelijk 2 weken zou gaan duren.

Gisteren heb ik alle horloges weer voorzien van een multisim wat foutloos werkte. Hierbij heb ik, denk ik, een vergissing gemaakt.
Voor het eerste horloge heb ik de multisim gepakt die al in mijn account stond ( die ik dus had opgezegd en die op 27-5 wordt gestopt) Daarna heb ik nog twee nieuwe gekocht en geïnstalleerd alles foutloos.
 
Nu mijn vraag.
In mijn eigen account zie ik 3 mutisims, maar geen info welke komt te vervallen, Ook hebben ze allemaal een standaard naam nl. "Mijn smartwatch". Ik ga ervan uit dat 1 ervan op 27/5 as komt te vervallen?. Kan ik dit nog terugdraaien of gewoon wachten, kijken wat er gebeurd en dan een nieuwe kopen. De email (Kenmerk: 6251/1.13566039) zegt 'We stoppen je Multisim bundel met simlabel Mijn Smartwatch per 27-05-2024'. Maar ze hebben allemaal het zelfde label. 

Geen Actie maar wat advies, uiteindelijk wil de de 3 multimis gewoon actief hebben. 

Reputatie 6
Badge +6

@iko Fijn dat het inmiddels is opgelost! Ik heb het voor de zekerheid gecheckt en ik zie inderdaad dat het voor nu weer werkt. Begrijp ik het goed dat je wil weten welke Multisim wordt verwijderd? Ik vermoed dat dit al is gebeurd, want ik zie namelijk nu drie Multisims onder het nummer dat eindigt op ***7346. Als het goed is, maak je nu van alle drie gebruik? Je kunt checken of het simkaartnummer (ICCID) overeenkomt met wat ik vermeld. Ik zet ze even op een rijte voor je: 

  • De één eindigt op ***2031 
  • De ander op ****5897
  • De laatste op ***8350 

Laat maar weten of het klopt of dat je wilt dat ik er één voor je verwijder! 

 

@Pharwin van Odido Ja klopt ik maak van alle drie gebruik en alles werkt. Al jouw gegevens kloppen. De eerste die ik geactiveerd heb, heb ik zonder goed na te denken,  opgehaald uit mijn account, die de verkoper daar had neergezet, maar die had ik inmiddels opgezegd omdat de storing wel 2-3 weken kon duren.

Zoals geschreven is dit met een email bevestigd. Het enige wat ik eigenlijk wil weten of jij zien of er op één van de genoemde sims een einddatum staat van 27-05-24 en zo ja welke?. Ik zie wel de sims en de nummers die jij ook geeft maar zie geen verdere info, alle drie geven wel gewoon de optie ‘opzeggen’ maar misschien is dat standaard ook als er al een opzegging loopt. Laten we het maar zo laten, ik zie wel wat er gebeurd. Als één van de sims wordt beëindigd neem ik gewoon een nieuwe.  

Reputatie 6
Badge +6

@iko Tuurlijk en ik geef je graag meer duidelijkheid! Twee Multisims hebben een einddatum van 29-05-2024 en één heeft als einddatum 26-05-2024. Dit heeft te maken met wanneer je deze hebt aangeschaft (en omdat je de Watch niet bij ons hebt gekocht) heb je voor de Multisim altijd een maand opzegtermijn. Maar geen zorgen, deze Multisims worden niet automatisch stopgezet. Deze lopen na de einddatum gewoon door en zijn dan ook maandelijks opzegbaar. Niks om je zorgen over te maken dus! 

Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten! 😄

Super bedankt, duidelijk verhaal. 

Dan ga ik ervan uit dat ik die met de einddatum van 26-5-2024 niet verlengd wordt omdat die, om de reden hierboven beschreven, is gecanceld. De multisims met einddatum 29-5 zullen automatisch doorlopen/worden verlengd, als ik jouw verhaal goed begrijp. Ik wacht gewoon tot 27-5 en zie wel wat er gebeurd. Dan zal ik gewoon een nieuwe moeten bestellen.

Nogmaals er hartelijk dank voor jullie service en het snelle oplossen van dit probleem. 

Reputatie 6
Badge +6

Geen dank en graag gedaan! Dat is helemaal goed. Mochten er nog onduidelijkheden zijn of als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! @iko 

Reageer