Skip to main content

Hi,

Ik zit gewoon in nerderland maar krijg geen sms gestuurd van telefoon nummers van buiten eu. Ik krijg wel sms van nummers binnen eu.

dit is op drie verschillende Odido abonnementen die wij hebben (op iPhones, met of zonder data ingeschakeld)

enig idee hoe dit kan?

bedankt

Hallo @Troll1, dat is wel gek, laten we samen naar een oplossing kijken! Als ik het nummer uit je profiel erbij pak, zie ik verder geen bijzonderheden. Heb je dit alleen bij bepaalde specifieke nummers? Of ontvang je helemaal geen SMS meer van nummers van buiten de EU? Kun je anders testen of je wel SMS'jes naar deze nummers kunt versturen of dat ook niet? 

Had je al wel eens je toestel opnieuw opgestart? Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om een wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel eapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. 

Mocht dat niet werken, zou je dan voor mij een kruistest kunnen uitvoeren? Stop hiervoor je simkaart in een ander toestel om te kijken of het probleem zich dan nog steeds voordoet. Op deze manier kun je achterhalen of het aan je simkaart of aan je toestel ligt.

Ik hoor het graag! 


Hi, ik heb onlangs contact gehad via telefoon. Er werd mij verteld dat hij een blokkade heeft opgeheven… Het werkt dus nog steeds niet. Het is wel raar omdat ik nooit een blokkade heb gezet.

 

Ik kan wel sms-en naar die nummers, maar ik krijg niks retour. EU nummers werkt wel.

Telefoon is iPhone, altijd up to date.

Dit is eigenlijk het probleem met twee andere okido abonnementen die wij hebben.


@Troll1 Komen je SMS'jes wel aan bij die nummers? En als zij iets terugsturen komt het niet bij jou aan, begrijp ik dat goed? Kun je een kruistest uitvoeren met je simkaart om te kijken of het ligt aan je simkaart of toestel? Mocht blijken dat het probleem zich ook voordoet in een ander toestel, ligt het vermoedelijk aan je simkaart en kan ik kosteloos een nieuwe voor je bestellen. 


Reageer