Beantwoord

Korting op internet thuis bij verlengen mobiel

  • 7 September 2023
  • 15 reacties
  • 263 Bekeken

Blijft ik 10 euro korting op mijn thuis internet behouden als ik mijn mobiel contract verleng met toestel en unlimited (€25,-)? Er staat nu namelijk 5 euro korting en dat zou totaal niet netjes zijn dat het zonder überhaupt 1 dag van tevoren is aangekondigd? Ben dan ook zeer benieuwd naar het antwoord. 

icon

Beste antwoord door eric 7 September 2023, 21:22

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @rhfwillems ,

Zolang je het abonnement niet aanpast of verlengt blijven de voorwaarden en prijzen. Je behoud dus ook je huidige korting. 

Als je wel verlengt dan gaan pas nieuwe voorwaarden en prijzen gelden. Dat die ook qua klantvoordeel anders is opgebouwd klopt. Je moet dus even kijken wat het beste bij je past.

@eric 

Duidelijk antwoord.

 

Het punt is, ik wil en kan al enige tijd verlengen. Maar was nog aan het oriënteren. Als ik een paar dagen van tevoren zou weten dat mijn voordeel zou (kunnen) zakken dan heb je nog een keus. Nu is het zonder aankondiging €5,- per maand duurder als ik wil verlengen.

In welk opzicht komt deze opmerking van Odido dan tot zijn recht? 

“We laten je graag zien dat het beter kan, menselijker.”

De 10 euro korting is al een tijd niet meer, ook toen het nog T-Mobile heette. Overgestapt in mei en toen was de korting reeds 5 euro. 

 

Even terug gezocht,dit is sind 24 Jan 2022 al niet meer het geval

Reputatie 7
Badge +14

De 10 euro korting is al een tijd niet meer, ook toen het nog T-Mobile heette. Overgestapt in mei en toen was de korting reeds 5 euro. 

 

Even terug gezocht,dit is sind 24 Jan 2022 al niet meer het geval

Dat klopt helemaal. Ik heb dat ook al lang niet meer! Bovendien staat alles netjes op de site en zie je wat de voordelen zijn. Het is dan aan ons om wel of niet te verlengen.

@MillenniumV3

Ik ben niet overgestapt ben al jaren klant bij voorheen T-Mobile.

geloof me tot een paar dagen geleden kon ik mijn mobiel abonnement verlengen en mijn internet thuis voor 25,- behouden.

 

@CrisTien 

Dat klopt dus helemaal niet en idd ik weet wat mijn voorgaande voorwaarden waren en wanneer wel of niet de korting komt te vervallen.

Zie mijn eerder bericht wat ik nu betaal…

In de huidige situatie zou er niks aan mijn internet thuis abonnement veranderen als ik mijn mobiel contract met unlimited €25,- euro p/m zou verlengen met een toestel.

 

 

Het voordeel behoud je totdat je verlengt.bij verlengen ga je een nieuw contract aan, met de op dat moment geldende voorwaarden en voordelen.zou werkt T-Mobile al jaren (mobiele klant sinds het nog orange was). Daar heeft de naams wijziging naar Odido niks aan veranderd.

@MillenniumV3 

Dat klopt helemaal maar again tot een paar dagen geleden volgens de huidige voorwaarden zou er niks veranderen aan de korting bij T-Mobile thuis zolang ik met dat abonnement niks zou doen.

Bij een T-Mobile unlimited waren de huidige voorwaarden dat je €25,- betaald bij een T-Mobile unlimited icm T-Mobile thuis.

Mijn punt is dat de naamswijziging nieuwe voorwaarden met zich mee brengt en in veel gevallen ten nadelen van de consument kwa prijs. Dus dan zou ik toch heel snel mijn mobiel contract verlengen als ik zou weten dat dit eraan zou komen. 

Dat waren de voorwaarden toen je twee jaar geleden je mobiele

abonnementen afsloot,kan meer eerlijk gezegd niet voorstellen dat tot enkele dagen geleden als je na 24 Jan 2022 je abonnement zou verlengen je de voorwaarden van 2021 zou behouden.

 

Zoals je zegt zolang je niet verlengt zit je goed.verleng je je mobiele abonnement zal je afhankelijk van je thuis abonnementen 30 tot 40 euro betalen. Maar again dit zou ook gebeuren als je vorige maand verlengd had

@MillenniumV3 

Zie hieronder mijn kosten. (Mobiel vorig jaar nog verlengd en nu verlengbaar met toestel)

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @rhfwillems 

Klanten van 2 merken zijn nu omgezet naar 1 merk. De voorwaarden blijven geldig zolang je niet verlengt. Je kan dus zelf een calculatie maken of je met het nieuwe aanbod wilt verlengen. Aanbiedingen komen en gaan. Aan de big bang verandering van afgelopen dinsdag is volgens de nieuwsberichten meer dan een jaar in het geheim gewerkt. Vandaar dat de klantenservice niet jou kon waarschuwingen.  En de afweging is voor niet elke oud t-mobile of Tele2 klant gelijk, dus je zult dit nu gewoon zelf even moeten bepalen.

@MillenniumV3

Zie hier wanneer ik voor het laatst mijn mobiel heb verlengd en zoals je kan zien in een eerder bericht met behoud van de korting op T-Mobile thuis.

Wil je zeggen dat de voorwaarden zijn veranderd tussen 07-10 en een paar dagen geleden bij T-Mobile?

 

Hoi @rhfwillems 

Klanten van 2 merken zijn nu omgezet naar 1 merk. De voorwaarden blijven geldig zolang je niet verlengt. Je kan dus zelf een calculatie maken of je met het nieuwe aanbod wilt verlengen. Aanbiedingen komen en gaan. Aan de big bang verandering van afgelopen dinsdag is volgens de nieuwsberichten meer dan een jaar in het geheim gewerkt. Vandaar dat de klantenservice niet jou kon waarschuwingen.  En de afweging is voor niet elke oud t-mobile of Tele2 klant gelijk, dus je zult dit nu gewoon zelf even moeten bepalen.


En dat is dus een duidelijke tactiek geweest van Odido geen naamswijziging aan te kondigen want dan gaan mensen voor deze aanpassing nog snel hun contract verlengen tegen lagere tarieven!

Iemand met een beetje verstand kan weten dat een verandering vaak niet ten gunste uit kan pakken voor de tarieven en nu heeft niemand de kans gehad om nog een laatste moment gebruik te kunnen maken van de oude gunstigere voordelen.

 

Reputatie 7
Badge +14

Nou, dat gunstiger pakt voor verschillende klanten dus verschillend uit. De 4 nieuwe Unlimited abonnementen met mogelijkheid om een gezin/groep voor 20 euro hetzelfde te geven als het hoofdabonnement kan juist voor een groep een groot voordeel geven.  Maar ja, niet alles wordt altijd beter. Dus dan kun je kijken of jij beter niet kan verlengen!

@eric

Klopt dat het niet voor iedereen minder gunstig is maar door het eerder te weten kan je daar als consument beter op inspelen en een calculatie maken of het gunstiger is om te wachten of direct actie te ondernemen. 

Als ik zou weten dat er iets ging veranderen zou ik zeker niet afwachten en voor de verandering nog mijn contract verlengen. 
Nu heb ik simpelweg geen keus meer want de kosten van het abonnement zijn een stuk hoger als ik ga verlengen met een korting op een toestel wat nu geen optie meer is voor mij.

In dit geval kan Odido leren van KPN en Vodafone:

 

Reageer