Skip to main content

Klacht via Trustpilot

  • August 28, 2025
  • 9 reacties
  • 82 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Geld van mijn rekening gehaald zonder reden.

Het dieptepunt: op 7 augustus 2024 werd er alsnog geld afgeschreven door Odido voor een abonnement dat ik nooit gebruikt heb en waarvan ik nooit de simkaart uit de verpakking heb gehaald-----------------

Mijn ervaring met Odido was extreem teleurstellend en chaotisch. Ik plaatste netjes een bestelling online, die ik wilde ophalen in de winkel in Veenendaal. Ter plaatse werd mijn bestelling aangepast na een verkooppraatje. Vervolgens klopte mijn telefoonnummer niet omdat ik nummerbehoud had aangevraagd, waardoor we de bestelling moesten annuleren.

Bij een tweede poging werd afgesproken dat ik pas zou betalen zodra het kaartje in mijn telefoon zat. Ik wachtte netjes tot het einde van de maand, maar er werd tóch geld afgeschreven — niet één keer, maar twee keer, voor twee verschillende abonnementen.

Toen ik contact opnam met het hoofdkantoor, gaven ze aan dat het volledig mis was gegaan in Veenendaal: mijn eerste bestelling was nooit afgemeld. Bij het annuleren van de abonnementen ging het opnieuw mis, waardoor nummerbehoud niet mogelijk was en ik onverwacht een extra maand bij mijn oude provider moest betalen.

Het doel van het nieuwe abonnement was om tijdens mijn vakantie in de EU voldoende data te hebben. Na een uur wachten in de Odido-winkel ben ik boos weggegaan en naar KPN gegaan, waar het binnen 10 minuten geregeld werd. Helaas kon ik bij KPN geen nummerbehoud doen omdat mijn nummer nog actief was bij mijn oude provider, waardoor ik tijdens mijn vakantie twee abonnementen moest betalen.

Het dieptepunt: op 7 augustus 2024 werd er alsnog geld afgeschreven door Odido voor een abonnement dat ik nooit gebruikt heb en waarvan ik nooit een simkaart heb ontvangen.

Kortom: slecht georganiseerde processen, onprofessionele service en onnodige kosten. Absoluut geen aanrader.

August 29, 2025

Hoi Nelske, allereerst van harte welkom op de community. Leuk dat je voor ons had gekozen, maar dit klinkt niet als de service die je van ons mag verwachten. Mijn excuses dat het zo mis kon gaan in onze Shop. Begrijp ik het goed dat je abonnement bij ons nog actief is? Wil je deze behouden of heb je deze inmiddels opgezegd? Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Geen zorgen, alleen moderators kunnen deze gegevens inzien. Geef je me een seintje als je je profiel hebt ingevuld? Dan kijk ik graag mee naar de situatie, wat er is besproken en wat ik voor je kan betekenen! 😊

9 reacties

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Nelske, allereerst van harte welkom op de community. Leuk dat je voor ons had gekozen, maar dit klinkt niet als de service die je van ons mag verwachten. Mijn excuses dat het zo mis kon gaan in onze Shop. Begrijp ik het goed dat je abonnement bij ons nog actief is? Wil je deze behouden of heb je deze inmiddels opgezegd? Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Geen zorgen, alleen moderators kunnen deze gegevens inzien. Geef je me een seintje als je je profiel hebt ingevuld? Dan kijk ik graag mee naar de situatie, wat er is besproken en wat ik voor je kan betekenen! 😊


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • September 1, 2025

Hoi Nelske, allereerst van harte welkom op de community. Leuk dat je voor ons had gekozen, maar dit klinkt niet als de service die je van ons mag verwachten. Mijn excuses dat het zo mis kon gaan in onze Shop. Begrijp ik het goed dat je abonnement bij ons nog actief is? Wil je deze behouden of heb je deze inmiddels opgezegd? Zet je je volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode, huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN in je profiel? Geen zorgen, alleen moderators kunnen deze gegevens inzien. Geef je me een seintje als je je profiel hebt ingevuld? Dan kijk ik graag mee naar de situatie, wat er is besproken en wat ik voor je kan betekenen! 😊

 

Goededag,

Nee het abonnement is niet meer actief. Ik heb het zelf via de klantenservice afgezegd en toen is er later alsnog geld afgeschreven van mijn bank.

Ik zal mijn gegevens invullen.


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemiddag Nelske, bedankt voor de terugkoppeling. Gaat het om het 06-nummer **57? Ik kan dit nummer namelijk helemaal niet in ons systeem vinden. Wil je dit nummer controleren of er wellicht ergens een foutje staat? Of heb je het factuurnummer voor me? Dan zoek ik graag verder!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • September 4, 2025

Goedemiddag Nelske, bedankt voor de terugkoppeling. Gaat het om het 06-nummer **57? Ik kan dit nummer namelijk helemaal niet in ons systeem vinden. Wil je dit nummer controleren of er wellicht ergens een foutje staat? Of heb je het factuurnummer voor me? Dan zoek ik graag verder!

Dat is niet het nummer wat bij jullie in het systeem staat maar mijn huidige nummer nu; omdat ik door jullie niet mijn oude nummer kon behouden. Mijn oude nummer eindigde op 06----359. 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Nelske, helemaal duidelijk. Ik heb het nummer gezocht, maar ik kan het oude nummer niet vinden op je adresgegevens of e-mailadres. Heb je het volledige 06-nummer voor me? Je mag ‘m ook in je profiel zetten, maar als ‘ie inactief is mag het ook hier in een reactie. Dan kan ik meteen met je meekijken!


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • September 18, 2025

Mijn nummer was [verwijderd door moderator, plaats privégegevens a.u.b. niet openbaar] 


Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Mobiel
  • 5291 reacties
  • September 19, 2025

Hi ​@Nelske ik heb meteen gezocht en ik krijg op dat nummer ook geen oud/inactief abonnement naar voren. Weet je zeker dat het om dat nummer gaat? Als het nummer bij ons actief is geweest, komt deze altijd naar voren in ons systeem. Heb je toevallig het oude klantnummer en kun je deze vermelden in je profiel? Deze kan je terugvinden op je factuur of in de omschrijving van je bankafschrift. Dan kunnen we daarop zoeken en verder op onderzoek uitgaan! 


  • Auteur
  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
  • September 26, 2025

Hi ​@Nelske ik heb meteen gezocht en ik krijg op dat nummer ook geen oud/inactief abonnement naar voren. Weet je zeker dat het om dat nummer gaat? Als het nummer bij ons actief is geweest, komt deze altijd naar voren in ons systeem. Heb je toevallig het oude klantnummer en kun je deze vermelden in je profiel? Deze kan je terugvinden op je factuur of in de omschrijving van je bankafschrift. Dan kunnen we daarop zoeken en verder op onderzoek uitgaan! 

Ik zet nu mijn klantnummer in mijn profiel 


Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Nelske, bedankt voor het invullen van het klantnummer in je profiel. Ik heb direct gezocht en ik kom weer uit op het (tijdelijke) 06-nummer met **35 op het eind. Ik heb via de postcode gezocht naar de bestelling en ik heb al meer duidelijkheid. Ik zie inderdaad 2 bestellingen op 28 mei 2024. Beiden zonder nummerbehoud. Vandaar dat we  je huidige 06-nummer **59 niet in ons systeem kunnen vinden. Deze hebben we namelijk nooit overgenomen. Om allereerst aan te haken op het volgende. Wat er eerder is gezegd over dat het abonnement pas ingaat zodra de simkaart in je telefoon zit: dit klopt niet. Beide abonnementen gingen direct in en je betaald dan voor het abonnement. Of de simkaart nu in je telefoon zit of niet. Excuses voor deze foute informatie. Ik zet alles voor een duidelijk overzicht op een rijtje:

  • Er liepen 2 abonnementen en deze zijn inmiddels allebei opgezegd
  • De 2 telefoonnummers die hierbij hoorden waren: 0643776535 en 0643776946. 
  • Voor deze 2 abonnementen staat er nu alleen nog een totaalbedrag open van € 11,06.
  • 0643776535 (€ 10,17) en 0643776946 (€ 0,89)

Deze heb ik direct met alle liefde voor je gecrediteerd. Je hebt hier dus geen omkijken meer naar. Ik heb per mail een bevestiging gestuurd voor het abonnement waar de € 10,17 is gecrediteerd. Is alles dan in orde of kan ik nog iets voor je doen? Laat het me maar weten. Ik ben er voor je!