Geld van mijn rekening gehaald zonder reden.
Het dieptepunt: op 7 augustus 2024 werd er alsnog geld afgeschreven door Odido voor een abonnement dat ik nooit gebruikt heb en waarvan ik nooit de simkaart uit de verpakking heb gehaald-----------------
Mijn ervaring met Odido was extreem teleurstellend en chaotisch. Ik plaatste netjes een bestelling online, die ik wilde ophalen in de winkel in Veenendaal. Ter plaatse werd mijn bestelling aangepast na een verkooppraatje. Vervolgens klopte mijn telefoonnummer niet omdat ik nummerbehoud had aangevraagd, waardoor we de bestelling moesten annuleren.
Bij een tweede poging werd afgesproken dat ik pas zou betalen zodra het kaartje in mijn telefoon zat. Ik wachtte netjes tot het einde van de maand, maar er werd tóch geld afgeschreven — niet één keer, maar twee keer, voor twee verschillende abonnementen.
Toen ik contact opnam met het hoofdkantoor, gaven ze aan dat het volledig mis was gegaan in Veenendaal: mijn eerste bestelling was nooit afgemeld. Bij het annuleren van de abonnementen ging het opnieuw mis, waardoor nummerbehoud niet mogelijk was en ik onverwacht een extra maand bij mijn oude provider moest betalen.
Het doel van het nieuwe abonnement was om tijdens mijn vakantie in de EU voldoende data te hebben. Na een uur wachten in de Odido-winkel ben ik boos weggegaan en naar KPN gegaan, waar het binnen 10 minuten geregeld werd. Helaas kon ik bij KPN geen nummerbehoud doen omdat mijn nummer nog actief was bij mijn oude provider, waardoor ik tijdens mijn vakantie twee abonnementen moest betalen.
Het dieptepunt: op 7 augustus 2024 werd er alsnog geld afgeschreven door Odido voor een abonnement dat ik nooit gebruikt heb en waarvan ik nooit een simkaart heb ontvangen.
Kortom: slecht georganiseerde processen, onprofessionele service en onnodige kosten. Absoluut geen aanrader.