Skip to main content

Mijn telefoon scherm heeft het begeven binnen de garantie. Jullie hebben hem laten repareren door dynafix, dit is niet goed gegaan. De behuizing is beschadigd en het scherm zat er scheef in waardoor de kans op toekomstige waterschade buiten de garantie periode enorm toenam. Na het afgeven bij de winkel in hilversum heeft mijn telefoon een week in de kelder gelegen terwijl mij werd verteld dat hij al lang onderweg was naar dynafix. Uiteindelijk heeft dynafix hem opnieuw ontvangen en na een aantal weken mailden zij dat zij contact met mij zouden opnemen. Dat hebben ze nooit gedaan en ze zijn zelf ook onmogelijk te bereiken. Zelfs jullie kregen hen nooit te pakken. (Lijkt mij erg onhandig om zaken mee te doen.) Na twee weken tevergeefs contact opnemen heb ik twee keer een rekening van zo’n €600 van dynafix gekregen voor de reparatie van de door hun beschadigde behuizing. Nu dik 10 weken en tal van loze beloftes later ben ik nog steeds niet geholpen en ligt mijn telefoon nog steeds bij dynafix. Iedere keer dat ik met de odido klantenservice bel wordt mij verzocht om nog maar weer een week te wachten want ik zal “hopelijk” nu echt teruggebeld worden. Echter is dit nog nooit gelukt. Er zou contact opgenomen worden met apple voor het probleem en als zij er niets mee konden zou mijn case doorgezet worden naar iemand die hier eindelijk een beslissing over kon maken. Hier zou ik afgelopen zaterdag over Gebeld worden. Maar je raad het natuurlijk al, dat is ook niet gebeurt. Nu bel ik net maar weer een keer en nu wordt er aangegeven dat er allemaal cases zijn aangemaakt die nooit zijn doorgezet naar de juiste afdeling. Dat zou deze collega nu wel gaan doen maar ik moest haar uitleggen welke afdeling dit dan moest zijn. Kortom 10 weken later, nog steeds geen oplossing. Jullie maken van jullie probleem mijn probleem. Ik koop en toestel bij jullie maar ik moet maar wachten tot een externe partij waar ik niets mee te maken heb een keer met een oplossing komt want jullie willen zelf niet met een oplossing komen. Odido, fix het!

Hoi @Myrdinn 

Jij geeft het toestel terug aan Odido en claimt garantie. Dynafix is het reparatiebedrijf dat door alle grote fabrikanten wordt ingehuurd om fabrieksgarantie in Nederland voor hen af te wikkelen. Dynafix stuurt de reparatiekosten namelijk naar de fabrikanten met het bewijs dat het onder deze garantie viel. Als zij aanwijzingen vinden dat het niet onder fabrieksgarantie valt, dan sturen zij de eigenaar van het toestel een opgave van de reparatiekosten. Die kan dan bepalen of hij/zij het door Dynafix wil laten repareren of niet.


Hoi Eric,

 

Bedankt voor de niet inhoudelijke reactie. 

Inmiddels ben ik helemaal bekend met jullie reparatie beleid. Echter ben ik van mening dat jullie nu toch een keer verantwoordelijkheid moeten gaan nemen. Ik heb mijn telefoon gekocht bij jullie. Ik heb geen overeenkomst met dynafix of apple. Het maakt mij niet uit hoe jullie telefoons laten repareren, als ik maar binnen een redelijke termijn geholpen ben. Dit lijkt jullie helaas na 10 weken nog niet te lukken. 

 

Ik zal de situatie nog even kort toelichten. Het scherm van mijn telefoon hield er mee op. Jullie hebben hem toen voor onderzoek naar dynafix gestuurd. Dynafixt  heeft geconstateerd dat er geen sprake was van val of waterschade. De reparatie is dus geheel kosteloos voldaan omdat dit defect binnen de garantie viel. 

 

Echter is deze reparatie niet geheel netjes gedaan. Toen ik mijn telefoon terug kreeg zat er een grote kras op de behuizing en zat het nieuwe scherm scheef in de behuizing. Jullie konden geen garantie geven dat dit niet voor problemen zou gaan zorgen (met betrekking tot waterbestendigheid) dus is het toestel weer terug gestuurd naar dynafix zodat zij hun fouten konden herstellen. 

 

Na een hele tijd niets te vernemen van dynafix kreeg ik een mail dat ze contact met mij zouden opnemen. Dat hebben ze nooit gedaan en zij zelf waren voor mij en de collega’s van odido onbereikbaar.

Wel kreeg ik op een gegeven moment een prijsopgave van dynafix voor het vervangen van het “rear system” dit was hun briljante oplossing  voor het verhelpen van enkel de kras op de behuizing. Deze reparatie zou mij €600 gaan kosten. Verder zijn ze niet ingegaan op het feit dat het scherm niet goed geplaatst was.

 

Nu zou jullie afdeling repair specialisten deze zaak hebben opgepakt en hiermee naar apple gestapt zijn. (Alweer bijna 3 weken geleden.) Ik zou hier afgelopen zaterdag over gebeld worden, want als apple er niks mee kon zou het doorgezet worden naar een manager die met een passende oplossing zou komen.

 

Nu ben ik natuurlijk weer niet terug gebeld.  En nadat ik vanochtend weer door twee collega’s van de klantenservice ben afgewimpeld met “nog een weekje wachten en hopen dat iemand mij een keer gaat bellen”, ben ik er goed klaar mee. 

 

Ik ben jullie klant dus ik verwacht dat jullie zsm met een oplossing komen. Als jullie dat moeten regelen met dynafix of apple of wie dan ook. Helemaal prima, maar laat de klant hier niet de dupe van zijn. 

 

Als dit niet lukt zal ik helaas juridische stappen moeten ondernemen.

 

Hieronder vernoem ik mijn case nummer. Dan kunnen jullie een inhoudelijk antwoord geven. 

 

670 25451


 @Odido 


@Tommie van Odido 


Hoi @Myrdinn , dit is een klant helpt klant forum. Ik ben net een klant als jij en kan niet in Odido systemen kijken. Er is dus ook na mijn post geen sprake van " jullie"... 

P.s. bumpen van topics is niet toegestaan volgens de forum voorwaarden!


Hoi eric,

 

ik zie het net idd. De klantenservice heeft mij hierheen gestuurd voor een officiële klacht. Fraai is dat. Weet jij toevallig waar ik een klacht kan indienen? De website is zo omslachtig. Je kan of bellen of chatten, maar daar wordt je niet geholpen. Of een brief posten maar dat lijkt mij ook erg onhandig. 


Hi Myrdinn, allereerst van harte welkom op de Community! Om het even simpel te zeggen; dat is geen fijne ervaring en ik zou willen dat ik je dit had kunnen besparen. Zoals Eric aangaf is dit niet de beste plek voor een klacht, omdat het een klant-helpt-klant Community is en mijn collega's van de klantenservice hadden je eigenlijk direct moeten helpen. Echter ben ik wel blij dat je hier op de Community terecht bent gekomen. Ik ga je hier zeker bij helpen zover ik kan! 

Goed dat je je casenummer direct hebt meegestuurd. Deze case ligt al bij de juiste afdeling, wat betreft de reparatie en het contact met Dynafix, daar kan ik niet veel voor je betekenen, maar ik houd je graag op de hoogte van de status. Ik heb gelukkig goed nieuws! De laatste update is van vanochtend. Het toestel en de schade worden opnieuw bekeken en gecontroleerd. Weet dat er achter de schermen echt collega's voor je bezig zijn om (bij Dynafix) te pushen om dit goed voor je op te lossen. 

Ik heb zelf geen inzicht in wat er is besproken qua terugbellen en ik weet niet zo goed waarom je niet wordt teruggebeld als dit wel is toegezegd. Ik gok dat mijn collega's de case ook in de gaten houden voor updates, maar dat ze hier nog niets mee konden. Ik houd je vanaf nu in ieder geval graag op de hoogte. Dynafix gaat opnieuw naar jouw toestel kijken en komt dan met een nieuw oordeel. Mocht je begin volgende week nog niets gehoord hebben, stuur me dan even een berichtje. Dan kijk ik graag in de case of er een update is.

Dit komt in ieder geval goed! Mocht je tussendoor vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊


“Zoals Eric aangaf is dit niet de beste plek voor een klacht, omdat het een klant-helpt-klant Community is en mijn collega's van de klantenservice hadden je eigenlijk direct moeten helpen.”

 

Marciano, leuk dat je zegt dat dit niet de beste plek is voor een klacht, alleen bestaat er geen klachtenformulier… Als je op de site zoekt kom je alleen een formulier tegen als je wordt lastiggevallen of slechte dekking heb.

Op het moment dat je contact met de klantenservice opneemt, krijg je een grote mond en geven ze doodleuk aan dat je doorgestuurd kan worden (telefonisch) met Dynafix. Oftewel wat Myrdinn aangeeft: “ Jullie maken van jullie probleem mijn probleem. Ik koop en toestel bij jullie maar ik moet maar wachten tot een externe partij waar ik niets mee te maken heb een keer met een oplossing komt want jullie willen zelf niet met een oplossing komen. Odido, fix het!


Reageer