Beste Odido,
Vooropgesteld, ik ben al ca. 15 jaar klant en heb nooit problemen gehad met Odido en haar producten tot de laatste anderhalve week. Op donderdag 27 november heb ik contact met de klantenservice opgenomen met betrekking tot 3 verschillende zaken:
- Verlengen van ons thuis abonnement.
- Gebruik maken speciale sim-only actie voor mijn telefoon.
- Hetzelfde sim-only aanbod gebruiken voor de telefoon van mijn partner.
Ondertussen na 1,5 week bellen met de klantenservice en hier totaal ca. 25-30 uur aan kwijt te zijn geweest zijn de problemen waar we tegenaan lopen nog steeds niet opgelost. In tegendeel; met elk telefoongesprek lijken de problemen groter te worden. Ik zal hieronder kort in gaan op alle zaken die fout zijn gegaan.
Internet thuis
Ons jaarcontract zou lopen tot 24-12-2025 dus ik had aan de klantenservice gevraagd of zij mij een verlengaanbod konden doen waarbij ik het volgende wilde:
- Dat de verlenging in gaat per 25-12-2025 en dus naadloos aan zou sluiten op ons huidige abonnement.
- Omzetting van internet + TV naar internet only.
Zo gezegd zo gedaan en medewerker van de klantenservice zou dit hebben doorgevoerd. Vervolgens krijg ik de bevestiging binnen dat het nieuwe abonnement per direct is ingegaan en wij een boete moeten betalen over de laatste maand TV, die dus ook per direct uit het abonnement is gehaald. Na contact met de klantenservice heb ik gevraagd of de verlenging geannuleerd kon worden. Jammer genoeg heeft de betreffende dame de gehele aansluiting op ons thuisadres eruit gesloopt. Wij zouden dus geen internet meer hebben, maar zij kon wel een nieuwe aansluiting aanvragen in haar systeem. Deze aansluiting zou alleen wel weer 2-4 werkweken in beslag gaan nemen. Tijdelijk kon zij ons dan klik & klaar aanbieden maar verder kon zij niets voor ons betekenen. Na tig keer contact te hebben gehad lijkt dit te zijn opgelost in zoverre dat ons ‘oude’ abonnement weer actief is, echter zie ik online nog steeds de facturen staan met de boete erin dus ik betwijfel of dit wel echt goed gaat.
Telefoonabonnementen
Gevraagd aan de klantenservice of zij onze ‘stilzwijgende doorloopcontracten’ kon omzetten naar een speciale prijs sim-only abonnementen die maandelijks opzegbaar zouden zijn. Aangegeven dat wij wel hierbij alles hetzelfde wilden houden behalve een omzetting van de abonnementen achter de schermen. Zo gezegd, zo gedaan, althans zou je denken.
Mijn eigen abonnement
De medewerker in kwestie had het nummer van mijn naam afgehaald en op naam van mijn vrouw geplaatst. Tig keer contact moeten hebben om dit (naar schijnt) opgelost te krijgen. Van de week mijn nieuwe simkaart in ontvangst mogen nemen (inclusief nieuw nummer) maar bij het nalopen van het contract klopt er ook geen barst van. Het rekeningnummer van mijn partner staat nog genoteerd op het contract en er staat ook geen startdatum in. Het rekeningnummer is door de medewerker aan de deur aangepast en ik heb met het goede pasje de 1 cent betaald. Echter zie ik online dat zowel het Hetnieuwe nummer, als oude nummer gekoppeld zijn voor klantvoordeel. Met andere woorden; dit betekend dan dat er 2 separate abonnementen actief zijn. Verder kan ik mijn nummer ook niet koppelen aan mijn Odido account omdat het ‘nummer niet bij hen bekend is’. Dit is sowieso vreemd aangezien ik al ca. 15 jaar bij Odido zit met dit nummer. Graag check of nu alles goed staat. Dus 1 abonnement, het juiste nummer, het juiste rekeningnummer etc. etc. Verder heb ik e-mails ontvangen dat nummerbehoud is goedgekeurd en mijn nummer op 06-01-2026 wordt overgedragen.
Abonnement partner
Voor mijn partner is er ook een simkaart gekomen met een nieuw nummer. Op haar huidige nummer staat nog haar abonnement en op het andere nummer het nieuwe abonnement. Dit gezegd hebbende zie ik ook in klantvoordeel beide nummers terug, wat er dus ook op duidt dat hier 2 abonnementen actief zijn. Klantenservice medewerker gaf aan e.e.a. te hebben aangepast en dat wij nog een simkaart zouden gaan ontvangen. Tot op heden hebben we hier nog geen bericht van gehad of iets dergelijk en wij hebben eerlijk gezegd ook geen idee wat nu de status of de bedoeling is.
Resumé
1. Het lijkt erop dat ons internet thuis abonnement niet goed staat.
2. Het lijkt erop dat beide telefoon (sim-only) abonnementen niet goed staat.
3. Het lijkt erop dat er 4 mobiele abonnementen actief zijn.
4. Het heeft er alle schijn van dat basale informatie foutief in het systeem staat.
Het is ronduit knap dat een aantal vrij eenvoudige handelingen kunnen leiden tot zulke enorme problemen. Ik ben de incompetentheid van de klantenservice behoorlijk beu en zal dan ook geen rooie cent betalen aan Odido tot de problemen zijn verholpen. Elke cent die wordt afgeschreven door Odido zal worden gestorneerd tot de bovenstaande problemen zijn verholpen want dit is simpelweg ronduit belachelijk. Als Odido hun zaken niet netjes kan regelen voel ik mij niet genoodzaakt hiervoor te betalen, zo simpel is het.