Skip to main content
Beantwoord

Kan geen mobiele abbo's toevoegen aan Odido-account

  • 26 June 2024
  • 13 reacties
  • 84 Bekeken

Hoi!

Onlangs wilde ik het mobiele abbo van mij en mijn vriendin toevoegen aan het Odido-account. Beide telefoonnummers staan op hetzelfde adres geregistreerd als het vaste internet-abbo. Helaas krijg ik onderstaande melding. Ik denk dat dit te maken heeft mijn het oude T-Mobile account. Kan iemand mij hier mee helpen?

 

 

13 reacties

Hoi Mich,

 

Goede vraag! Ik wil je hier graag bij helpen. Je kunt een Odido-account alleen koppelen als beide abonnementen op dezelfde naam staan. Als er iets in de persoonlijke gegevens afwijkt, kunnen ze niet aan elkaar gekoppeld worden. Staan beide mobiele abonnementen op dezelfde naam? Ik zie namelijk dat je Thuis-abonnement al wel gekoppeld is aan het e-mailadres dat bij ons bekend is. Je kunt het abonnement terugzien via: https://www.odido.nl/my/abonnement-overzicht.

Als je mobiele abonnementen exact op dezelfde naam staan als het Thuis-abonnement, dan zou je deze via de bovenstaande link moeten kunnen koppelen. Als ze niet op dezelfde naam staan, dan kun je deze abonnementen niet koppelen aan het Thuis-abonnement.

Hoi! Bedankt voor je reactie!

Een van de abonnementen staat op naam van mijn vriendin. Ik begrijp uit je uitleg dat het daarmee dan niet lukt om dat te koppelen. Dat is prima.

Het andere abonnement staat wel op mijn naam welke gelijk is aan die van het thuis-abbonnement. Die  lukt mij dan ook niet om te koppelen aan mijn Odido-app. Op het moment dat ik op de door jouw aangegeven link klik en probereer in te loggen dan zou ik een code doorgestuurd moeten krijgen per SMS. Ondanks da het telefoonnummer klopt krijg ik deze niet binnen. Ik heb daardoor geen toegang tot mijn telefoonabonnement gegevens.

Zojuist nogmaals geprobeert. Nu kwam de code wel binnen maar krijg ik wederom dezelfde foutmelding als in mijn eerste bericht.

Reputatie 7
Badge +9

Hey Mich, ik zie dat je naam tussen je Internet + TV en Mobiele abonnement niet volledig overeenkomt. Mobiel staat namelijk op 2 voorletters, terwijl Internet + TV alleen op M. staat. Ook missen hier je tussenvoegsels. Ik heb je zojuist een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Laat je het me weten als je dit hebt gedaan? Dan kan ik je naam corrigeren en dan heb je binnen no time je abonnementen in Mijn Odido gekoppeld! 😄

Hoi!

Hierbij het bericht dat ik een kopie van mijn ID kaart naar je heb verstuurd. Bedankt voor de oplossing!.

Hoi!

Heb je een statusupdate voor mij?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Mich, ik heb je vorige bericht helemaal gemist, sorry! Ik heb je mail ontvangen en ik heb je voorletter en tussenvoegsel toegevoegd. Geef het systeem even 15 minuten de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om je abonnementen te koppelen. Laat je het me weten of het is gelukt? 😄

Hi!

Helaas is het nog niet gelukt. Ik krijg nog altijd dezelfde foutmelding. Wellicht beide namen tussen Internet + TV en Mobiele abonnement nog een keer checken?

Reputatie 7
Badge +9

Hi Mich, ik zie nu dat er ook voor je mobiele abonnement al een Mijn Odido-account bestaat. 1 van de 2 accounts moet verwijderd worden, zodat je ze straks in 1 account kan koppelen. Welke wil je behouden?

  • Het account waar je Thuis-abonnement al in staat? Met e-mailadres m**n@gmail.com
  • Het account waar je mobiele abonnement al in staat? Met e-mailadres m**5@gmail.com

Ik hoor het van je en dan ga ik voor je aan de slag! 

Hoi!

Vreemd! Het emailadres m**n@gmail.com moet behouden blijven. Die andere is namelijk niet van mij.

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de ander verwijderd. Over 15 minuten moet het nu echt lukken om je mobiele abonnement toe te voegen aan je Mijn Odido-account. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de ander verwijderd. Over 15 minuten moet het nu echt lukken om je mobiele abonnement toe te voegen aan je Mijn Odido-account. Ik hoor graag van je of het is gelukt! 

 

Hoi! Het is gelukt. Heel erg bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi Mich, superfijn dat het is gelukt, bedankt voor de terugkoppeling en uiteraard graag gedaan! Mocht je in de toekomst nog hulp nodig hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat voor je klaar. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 🙌🏻

Reageer